Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 38

Temat: Bardzo duże ubytki płynu chodniczego. Dymienie z rury wydechowej.

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    No nie do końca. Jeśli uszczelka (lub głowica) jest przerwana i oddaje ciśnienie do układu chłodzenia to na tym cylindrze odnotujemy spadek sprężania.
    Dokładnie, na twoim miejscu nic bym nie robił, tylko sprawdził kompresję na cylindrach, i będziesz miał sprawę jasną czy poszła uszczelka czy nie, ale z tego co piszesz (kawa w płynie chłodniczym, biały dym) wynika że raczej tak, każdy mechanik ci to zrobi, nie kosztuje to drogo, cały test kompresji trwa 30 min, jak będziesz miał nagły spadek kompresji na którymś z cylindrów przy robieniu testu, to znaczy że w tym miejscu jest problem

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    Dokładnie, na twoim miejscu nic bym nie robił, tylko sprawdził kompresję na cylindrach, i będziesz miał sprawę jasną czy poszła uszczelka czy nie, ale z tego co piszesz (kawa w płynie chłodniczym, biały dym) wynika że raczej tak, każdy mechanik ci to zrobi, nie kosztuje to drogo, cały test kompresji trwa 30 min, jak będziesz miał nagły spadek kompresji na którymś z cylindrów przy robieniu testu, to znaczy że w tym miejscu jest problem
    Nie zgodzę się - u mnie mierzona była kompresja na i wyszła w granicach 2,8 bara na wszystkich cylindrach. I co, po demontażu okazało się że jest pęknięta na 3 i 4, test CO też nie wychodził do samego końca. Więc Pany, niczego nie można być pewnym. Tyle w temacie. Pozdrawiam Paweł

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Saimonse
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    3-CITY
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16 V 2007 Q-T | eks : AR 147 16 V TS 88 kW 2006
    Postów
    104

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Więc zamiast wymieniać zbędną chłodnicę EGR możesz ją pominąć, wystarczy kupić odpowiedni przewód do układu chłodzenia.
    Przewód do układu chłodzenia ? Płyn znika już w naprawdę dużych ilościach. Pojechałem wczoraj z ciekawości do ASO na diagnozę jeszcze. Powiedzieli, że jeśli tylko uszczelka do wymiany będzie to koszt około 4k, jeśli dojdzie pęknięta głowica to pewnie ze 6k !!! Jestem więc póki co w sytuacji patowej :[

  4. #24
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Kawałek węza aby pominąć chłodnice spalin EGR. Wypinasz węże z chłodnicy i łączysz je razem może też być kawałek rurki o odpowiedniej średnicy. Bez sensu na pale wszystko wymieniać.

    Jeśli poszła sama uszczelka to koszt wymiany to max tysiak więc nie rób tego w ASO jak chca Cie skroic na 4K.

  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Saimonse
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    3-CITY
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16 V 2007 Q-T | eks : AR 147 16 V TS 88 kW 2006
    Postów
    104

    Domyślnie

    No właśnie wiem. Szukam już innego warsztatu. Totalna przeginka z tą ceną.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawciu87 Zobacz post
    Nie zgodzę się - u mnie mierzona była kompresja na i wyszła w granicach 2,8 bara na wszystkich cylindrach. I co, po demontażu okazało się że jest pęknięta na 3 i 4, test CO też nie wychodził do samego końca. Więc Pany, niczego nie można być pewnym. Tyle w temacie. Pozdrawiam Paweł
    sam pisales ze w Twoim przypadku bylo takie pekniecie ze w zaleznosci od temperatury silnika potrafilo sie uszczelniac samo, ale w wiekszosci przypadkow tak nie bedzie. jest to tani test, i na poczatek warto go zrobic.

    co do cisnienia, to chyba walnales sie z przecinkiem, mi sie cos kojazdy ze u mnie zmierzyl cos ok 10x wiecej, cos w stylu 26bar czy jakos tak, i rowno na wszystkich cylindrach.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    Dokładnie, na twoim miejscu nic bym nie robił, tylko sprawdził kompresję na cylindrach, i będziesz miał sprawę jasną czy poszła uszczelka czy nie, ale z tego co piszesz (kawa w płynie chłodniczym, biały dym) wynika że raczej tak, każdy mechanik ci to zrobi, nie kosztuje to drogo, cały test kompresji trwa 30 min, jak będziesz miał nagły spadek kompresji na którymś z cylindrów przy robieniu testu, to znaczy że w tym miejscu jest problem
    no moze nie kazdy mechanik to zrobi, bo jak ja chcialem zrobic u mojego (a nie jest to taki byle jaki warsztat), to okazalo sie ze nie ma odpowiedniego adaptera. dopiero w pozniejszym czasie jak go meczylem, zaopatrzyl sie w odpowiedni - z tego co pamietam test robil przez gniazda swiec zarowych, i potrzebny byl adapter odpowiednio dlugi bodajze z gwintem M8 (ale moze sie myle, trzebaby sobie sprawdzic gdzies jaki gwint jest na swiecach).
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 18-11-2016 o 17:34
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #27
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Adapter do mierzenia ciśnienia sprężania do 16V nie znajduje się w żadnym zestawie. Ale może go wykonać specjalista, kiedyś chciałem taki nabyć to fachowiec powiedział mi 30 zł.
    Można przeprowadzić test przez gniazdo wtryskiwacza (również potrzeba specjalny adapter), tylko mało który mechanik będzie chciał je demontować.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Saimonse Zobacz post
    Przewód do układu chłodzenia ?
    Tak, po prostu chodzi o to, aby pominąć chłodnicę spalin. Wtykasz ten przewód w króćce wystające z bloku, potem nieużywaną chłodnicę możesz zdemontować - tylko warunek aby EGR był zaślepiony pełną blachą. Zrobiłem tak w swoim JTD, ale szczegółów nie pamiętam, bo to było dawno
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    sam pisales ze w Twoim przypadku bylo takie pekniecie ze w zaleznosci od temperatury silnika potrafilo sie uszczelniac samo, ale w wiekszosci przypadkow tak nie bedzie. jest to tani test, i na poczatek warto go zrobic.

    co do cisnienia, to chyba walnales sie z przecinkiem, mi sie cos kojazdy ze u mnie zmierzyl cos ok 10x wiecej, cos w stylu 26bar czy jakos tak, i rowno na wszystkich cylindrach.
    Tak warto zrobić - sam miałem robiony(faktycznie mi przeskoczył przecinek ), ale opisałem swoją sytuację z tego tytułu, że przez błędną diagnostykę wydałem kupę kasy na osprzęt który był sprawny. Może w większości przypadków testy CO, kompresji naprowadzą na awarię, ale inną ewentualność też warto wziąć pod uwagę niż wydawać niepotrzebnie pieniądze...

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawciu87 Zobacz post
    Tak warto zrobić - sam miałem robiony(faktycznie mi przeskoczył przecinek ), ale opisałem swoją sytuację z tego tytułu, że przez błędną diagnostykę wydałem kupę kasy na osprzęt który był sprawny. Może w większości przypadków testy CO, kompresji naprowadzą na awarię, ale inną ewentualność też warto wziąć pod uwagę niż wydawać niepotrzebnie pieniądze...
    ale w poście #22 jak inny kolega sugerował to mocno zanegowałeś sens. rozumiem że nie zawsze da taki test 100% wynik, tak jak u Ciebie ( i dobrze że podałeś swój przykład), ale na pewno lepiej od tego zacząć niż od zrzucania głowicy. po prostu po Twojej wypowiedzi ktoś mógł odnieść wrażenie że totalnie bez sensu jest robic test kompresji, a jest bardzo duży sens, bo jak wyjdzie na którymś inna to wiadomo że trzeba zrzucać głowicę, czy to z powodu uszczelki, czy pęknięcia czy jakiegoś problemu z zaworem, cylindrem, tłokiem czy czymkolwiek innym.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawciu87 Zobacz post
    Tak warto zrobić - sam miałem robiony(faktycznie mi przeskoczył przecinek ), ale opisałem swoją sytuację z tego tytułu, że przez błędną diagnostykę wydałem kupę kasy na osprzęt który był sprawny. Może w większości przypadków testy CO, kompresji naprowadzą na awarię, ale inną ewentualność też warto wziąć pod uwagę niż wydawać niepotrzebnie pieniądze...
    A miałeś takie same objawy?, czyli spory ubytek płynu chłodniczego, dymienie na biało z wydechu, bo to jest typowe podejrzenie uszczelki , są 2 rodzaje przepalenia uszczelki 1szy - to jak pójdzie na końcu - wtedy po sprawdzeniu kompresji będzie kulał 1 cylinder, i tak jak było w twoim wypadku, po środku, i wtedy spadek kompresji będzie na 2 cylindrach po nadto 26bara to chyba minimum dopuszczalne jest chyba?

Podobne wątki

  1. Brak płynu chodniczego
    Utworzone przez Arczi w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-07-2015, 18:05
  2. [159] Alfa Romeo 159 nie odpala + dym z rury wydechowej!
    Utworzone przez davids1986 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 08:01
  3. Średnica rury wydechowej w jtd 115km
    Utworzone przez seba198666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 12:05
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 20:38
  5. [156] 2.0 ts Jasny dym z rury wydechowej.
    Utworzone przez Adrian R-sko w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory