koledzy potrzebuje pomocy, dokładnie chodzi mi o namierzenie sygnału z czujnika prędkości oraz centralnego zamka i najgorsze jest to ze trzeba je namierzyć w komorze silnika jest taka opcja?
koledzy potrzebuje pomocy, dokładnie chodzi mi o namierzenie sygnału z czujnika prędkości oraz centralnego zamka i najgorsze jest to ze trzeba je namierzyć w komorze silnika jest taka opcja?
schemat z eLearna i szukaj, ewentualnie rozpiski zlacz - tam podaja gdzie dajej idzie (tylko trzeba patrzyc w kazdym fragmencie instalacji, bo jak jest odgalezienie na nim to dopiero wtedy wypisuja dodatkowe kierunki w jakich ida dane sygnaly.
co do predkosci, to kojarzy mi sie ze jest signal ktory wlasnie nazywa sie Speed signal podawany do lewego xenona, jesli masz H7 to mogloby byc tez w wiazce (bo najczesciej wtedy byly kompletne z wszystkimi poloaczeniami dla xenonow), ale dla Ciebie raczej bez szans bo masz poliftowe auto. zgaduje ze jest to napiecie proporcjonalne do predkosci. nie jest to zapewne ori signal predkosci, bo ta chyba jest mierzona przez modul ABS/VDCa na podstawie odczytu z 4 czujnikow ABS. Postudiuj opisy w eLearnie, tam na pewno wiecej sie dowiesz.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
a ogólnie czujnik prędkości gdzie jest montowany?
Tak jak epsonix wyżej pisze, nie ma jako takiego czujnika prędkości w 159, pomiar prędkości jest wykonywany za pomocą czujników ABS-u, a te są w piastach kół
dzięki rozumie, najgorzej będzie z sygnałem centralnego zamka
Co masz konkretnie na myśli pisząc "sygnał centralnego zamka"? Czy chodzi Ci o odblokowanie/zablokowanie motoreduktorów drzwi po naciśnięciu przycisku na kluczyku-pilocie? Jeśli tak, to odpowiedź jest prosta i trudna zarazem: wszelkie informacje na ten temat w samochodzie śmigają tylko po CAN. Jeśli więc ogarniasz magistralę CAN, to wszystko co Ci potrzeba (łącznie z prędkością oczywiście) możesz wyciągnąć z magistrali w dowolnym miejscu samochodu - to chyba zawsze przewody czarno-różowy i biało-różowy.
Jeśli zaś nie ogarniasz, to gorzej... bo nic innego nie ma. Jedyna możliwość jaką widzę, jeśli chcesz mieć prosty sygnał analogowy odblokowania/zablokowania motoreduktorów drzwi, to pozostaje to wziąć z samego zamka drzwi jedynie, a konkretnie drzwi lewych (kierowcy). Moduł (M066) w tych drzwiach na stykach D-4 / D-6 steruje motoreduktorem B/S zamka (N050). Więc chyba tylko z tego B/S - napięcie spolaryzowane w jedną stronę otwiera zamek, spolaryzowane w przeciwną zamyka. Inne sygnały (w innych drzwiach) mogą być niemarodajne, bo np. można ustawić w menu, że po naciśnięciu pilota otwierają się tylko drzwi kierowcy, a inne nie, tak więc trzeba by brać z tych. Więcej, jak pisał epsonix, znajdziesz w eLearn.
pozostają mi tylko drzwi, potrzebuje tzw. clear signal