Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 85

Temat: Brak pomysłów co jest nie tak z moją 2.4 jtdm

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Odnośnie puszczania białego dymka przy odpalaniu też miałem ten problem po zrobieniu wszystkiego co można było zrobić. Kolektor, dpf, egr itd itp. Dalej po przestaniu nocy potrafił puścić białego dymka i trochę nie równo pracować przez pierwsze parę sekund. Kompresja wzorowa, wszystko wzorowo.
    Więc jakby zacząłem od nowa po kolei wszystko sprawdzać i znalazłem w katalogach że są 2 rodzaje świec do 2.4. dedykowane do 1.9 GN059 a do 2.4 podawało GN059 i GN069.
    Pisałem o tym tutaj - http://www.forum.alfaholicy.org/159_...owe_jtd-4.html

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Wytłumaczcie mi jeszcze dlaczego zimne auto odpala z dymem i kulawo, a rozgrzane (wystarczy , że pracuje kilka minut) już idealnie? Jaki wpływ ma temperatura silnika na szczelność osi klap?
    Mój tak zapala...klapy mam, ale kolektor czysty i korekty idealne.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  3. #23
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Patrz wyżej post pampika.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    Wątpię żeby to była wina świec. Ja mam na pewno zamontowane GN059, wiem bo sam montowałem, takie podaje EPER. Auto pali od strzała w największe mrozy i dymu żadnego nie puszcza. Silnik w kilka minut chyba nie nagrzeje się na tyle żeby miało to wpływ na szczelność klap. Może pierścienie/gładź cylindra jest już trochę zużyta i nie trzyma kompresji przy starcie, natomiast po kilku minutach pracy, jak silnik się nasmaruje to olej na gładzi cylindra dodatkowo uszczelnia i poprawia kompresję.
    Ostatnio edytowane przez mroku ; 22-11-2016 o 18:27

  5. #25
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Odnośnie puszczania białego dymka przy odpalaniu też miałem ten problem po zrobieniu wszystkiego co można było zrobić. Kolektor, dpf, egr itd itp. Dalej po przestaniu nocy potrafił puścić białego dymka i trochę nie równo pracować przez pierwsze parę sekund. Kompresja wzorowa, wszystko wzorowo.
    Więc jakby zacząłem od nowa po kolei wszystko sprawdzać i znalazłem w katalogach że są 2 rodzaje świec do 2.4. dedykowane do 1.9 GN059 a do 2.4 podawało GN059 i GN069.
    Pisałem o tym tutaj - http://www.forum.alfaholicy.org/159_...owe_jtd-4.html
    Włosi tak namieszali, ze chyba sami nie wiedza, które świece w jakiej wersji mają być bo ePER w zależności jaki model Alfy wybierzesz to podaje różne. Dla Brery 200KM podaje krótsze, a dla 210KM dłuższe obie z napędem na jedna oś. Natomiast dla 159 zarówno 200KM jak i 210KM FWD krótsze, a tylko do Q4 dłuższe

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał manik8621 Zobacz post
    Ktoś jakieś pomysły???
    Brakuje wielu informacji...
    Czy ktoś sprawdził, czy klin na kole dolnym rozrządu nie jest oberwany?
    Czy ktoś sprawdził synchronizację wałków rozrządu?
    Czy wtryski były logowane dynamicznie podczas jazdy samochodem?
    Co to znaczy "głowica full serwis"? Była spawana?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Lipno
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 20v 2003r
    Postów
    30

    Domyślnie

    Klin nie sprawdzony - ciekawe.
    Synchronizacji też nie sprawdziłem.
    Wtryski tylko na jałowym.
    Głowica sprawdzona na szczelność, nowe prowadnice, uszczelniacze zaworowe, dotarcie gniazd, planowanie.

  8. #28
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Jaka jest historia tego auta?
    Stało nie odpalane pół roku?

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    alfa romeo 159
    Postów
    51

    Domyślnie

    te auta to zlom jakich malo ja juz w swoja 2.4 wrabalem z 17 tyś. full remont wszystko na cacy a dalej łyka olej jak poyebana ...

  10. #30
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Driller Zobacz post
    te auta to zlom jakich malo ja juz w swoja 2.4 wrabalem z 17 tyś. full remont wszystko na cacy a dalej łyka olej jak poyebana ...
    Remont u kowala?

    Grunt to zdiagnozować którędy znika: uszczelniacze, pierścienie, turbina, broki... i to naprawić.

    To silnik jak każdy inny.

Podobne wątki

  1. Alfa 166 3.0 Swieci CODE - brak pomysłów
    Utworzone przez Chyzioslaff w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 18:56
  2. Brak świateł cofania = brak pomysłów
    Utworzone przez roomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-09-2014, 11:38
  3. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:46
  4. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory