Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 54

Temat: 3.0 V6 sonda, przepływka, gdzie szukać winowajcy?

  1. #21
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał alterro Zobacz post
    Podgrzewania działa cały czas. Jeśli podgrzewanie odłączysz, to będziesz miał zerowe napięcie. Niby spaliny też mogą podgrzać sondę, ale na biegu jałowym jest ich za mało.
    Skąd masz takie informacje? Sonda sama się rozgrzeje nawet na jalowym biegu (tak przynajmniej miałem badając kiedyś silniki). Podgrzewanie stosuje się tylko w celu przyspieszenia tego procesu żeby auto jak najszybciej mogło przejść na precyzyjną mieszankę stechiometryczną (po prostu ekologia).
    Cytat Napisał alterro Zobacz post
    Jeśli masz wątpliwości co do działania sondy, to zrób wykres, na biegu jałowym i jak jedziesz samochodem, wystarczy kilkanaście sekund. Napięcie sondy powinno oscylować między ~100mV a ~800mV.
    To przecież sprawdził że nie ma sinusoidy.

  2. #22
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    A skąd masz informację, że się podgrzewanie wyłącza? ECU nie ma sygnału zwrotnego i nie wie, jaka jest temp. sondy. Skąd miałoby niby wiedzieć, kiedy podgrzewanie wyłączyć? Grzałka, OIDP, ma moc około 1 wata. Nie ma sensu bawić się w jakąś logikę wyłączania podgrzewania sondy.

    Napisał tylko jakie ma napięcia, nawet nie wiem, czy silnik był włączony. Mógł zmierzyć napięcie chwilowe, nie wiem. Niech zrobi wykres i wtedy porozmawiamy.
    Pozdrawiam,
    Adam

  3. #23
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondyla...amdasonden.pdf
    Na pewno przyda się autorowi. Jest tam też napisane że element grzejny jest wyłączany po osiągnięciu temperatury roboczej. Sondy tak jak pisałem mogą też nie mieć grzałki. To jest tylko do przyspieszenia temperatury roboczej a nie do ciągłego działania. Jeżeli grzanie nie jest sterowane zewnętrznie to może przecież być sterowane na zasadzie styków rozwiernych temperaturowo.

  4. #24
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Napisane jest tylko, że "w nowszych systemach" grzałka jest wyłączana, co nie oznacza, że zawsze i wszędzie. Może i istnieją sondy bez grzałki, ale w tym kontekście nie ma to znaczenia, bo sonda w Alfie ma grzałkę i jest potrzebna do prawidłowej pracy.
    Pozdrawiam,
    Adam

  5. #25
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał alterro Zobacz post
    bo sonda w Alfie ma grzałkę i jest potrzebna do prawidłowej pracy.
    Właśnie mnie to ciekawi bo mi się wydaje że potrzebna jest tylko na początku. Dlatego chciałem żebyś podał jakieś konkretne materiały na ten temat. Grzałka w sondzie nie jest w stanie utrzymać temperatury roboczej (sugerujesz że kila wat wystarczy żeby nagrzać tak duży element jak sonda do 300stopni????). Grzałka tylko przyspiesza uzyskanie temaperatury więc w jaki sposób miała by być przydatna przy ciągłej pracy?

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ropczyce/Kamionka
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    140

    Domyślnie

    A co do falowania obrotów, robiłem reset Ecu i nic nie dało dopiero po wymontowaniu przepustnicy i dokładnym wyczyszczeniu i resecie obroty sie ustabilizowały. Jak juz temat sondy poruszany, czy może ona wpływac na nadmierne dymienie, w spalinach czuc dziwny zapach, troche jak nieprzepalone paliwo .

  7. #27
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Oczywiście. Jeżeli ecu odnotuje nieprawidłową pracę (lub nieobecność) sondy to przechodzi na stałą mapę z bogatą mieszanką. Ale chyba nikt nie jest w stanie powiedzieć czy enigmatyczny zapach który wyczuwasz jest tego efektem

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ropczyce/Kamionka
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    140

    Domyślnie

    Na pewno nieszczelny mam wydech , i chyba katalizator jest nie tak, wczesniej po dopdaniu gazu jak obroty spadały było słychać takie ,,pierdzenie,, z wydechu teraz tego nie ma ale kopci strasznie i ten dzwięk nie taki jak na V6 przystało. Niestety nie mam kanału bo wszystko bym wiedział :-)

  9. #29
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    No jak Ty masz jeszcze takie szopki z układem wydechowym to nie spodziewaj się tego że wszystko będzie działać jak należy. Zobacz co z tym wydechem bo może tam masz dziurę na dziurze.

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ropczyce/Kamionka
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    140

    Domyślnie

    Samochód mam od wakacji , musze przytulic troche grosza i zrobic ten wydech jak należy ,a nie chce naprawiac półsrodkami. Całosc jest ok ale koncowy widac ze chyba sito :-) . Kolega z forum od którego kupiłem samochód wspominał ze tłumnik był rozcinany i wybebeszony... co by głosniej było.

Podobne wątki

  1. [145] Złącze diagnostyne gdzie szukać
    Utworzone przez Dizaster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-09-2016, 09:49
  2. Gdzie tego szukać
    Utworzone przez Gutek83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 08:34
  3. [GTV Spider] Sonda Lambda i przepływka uszkodzona ? 1.8ts
    Utworzone przez ian3 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 09:08
  4. [146] Sonda? Któryś czujnik? przepływka?
    Utworzone przez Kristoferowaty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 16:27
  5. Gdzie szukać filtra paliwa 2.0TS
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 08:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory