Może być jedno, drugie, a może nawet i sterownik silnika. Podjedź do elektryka samochodowego.
Może być jedno, drugie, a może nawet i sterownik silnika. Podjedź do elektryka samochodowego.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
A więc tak jak się paliła kontrolka silnika nie mogłem tego błędu skasować. Więc odpiąłem czerwony i szary przewód od tego opornika wentylatora i błąd się skasował. Wyłączyłem auto podłączyłem 2 kable i odpaliłem auto wróciła moc kontrolka się nie paliła przejechałem się trochę i chwile pracował na postoju zgasiłem auto odpaliłem i zaraz się kontrolka silnika ponownie pojawiła. Więc jak sądzicie coś z opornikiem nie tak 1 biegu czy 2-go? Na klimie wentylator się kręci zaznaczę że mam jeden wentylator na forum wyczytałem że klima z chłodzeniem tu powiązana jest z tym typem opornika? Teraz pytanie ile w ASO to kosztuje i czy od jakiegoś fiata nie pasuje.
A więc tematu ciąg dalszy. Powiem tak błąd P0480 dalej się pojawia jakie zrobiłem operacje:
- Wymiana opornika wentylatora na nowy OEM (mam 1 wentylator klima i chłodzenie razem)
- Sprawdziłem po wymontowaniu całą wiązkę od opornika wiązka i kostki ok
- Sprawdzone wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki wzrokowo przez wyjęcie wraz z modułem (przy akumulatorze) nic nie zaśniedziałe nie ma korozji
- Wymieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji (presostat) bo miałem nowy
- podczas pracy silnika gdy błąd się pali odpinałem wtyczkę od czujnika temperatury płynu przy termostacie wentylator dostał max obroty
Dodam że błąd na ciepłym silniku mogę skasować na zimnym ciężko gdy błąd skasuje uruchomię klimę wentylator załącza 1 bieg kręci wolno gdy wypnę kostkę od czujnika wody przy termostacie wchodzi na wyższe obroty. Sprawdziłem auto od spodu wtyczki kostki odpinałem spryskałem specjalnym preparatem do kostek i wtyczek. Jedyny plus jaki jest czy to zimny czy ciepły i mimo zapalonej kontrolki silnika i błędu P0480 auto podczas jazdy ma moc. Czekam na kabel do Alfy z programem.
Może macie jakieś inne pomysły lub uwagi co jeszcze sprawdzić będę wdzięczny.
Witajcie trochę to trwało ale odwiedziłem 2 mechaników i ASO gdzie nic nie zrobili podłączyli kompa i powiedzieli by sprawdzać kable plusem to że nic nie zapłaciłem za wizytęProblem został rozwiązany a mianowicie był przerwany kabel wiązki od wentylatora chłodzenia tuż przy wtyczce (Wtyczka z kostką i z kablem obiegiem zamkniętym pętelka) ale izolacja pozostała cała więc to myliło. Przy okazji odkryłem słabo dokręcony EGR dlatego lekko mi pogwizdywało. Pozdrawiam