Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Różnice między skrzynią Q4 a Q2?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie Różnice między skrzynią Q4 a Q2?

    Witam wszystkich,
    mam kilka pytań związanych z Q4, czy skrzynie są te same w q4 i q2? Czy różnią się przełożeniami? Czy wystarczy dołożyć do skrzyni z napędem na przód reduktor, czy jest tam podłączona jakaś elektryka? Jest to sprawa czysto mechaniczna, czy trzeba coś w komputerze zmieniać? Nie licząc półosi, reduktora, wału i tylnego zawieszenia, czy coś trzeba jeszcze zmianiać?

  2. #2
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...2_4_jtdm_.html

    Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    myslisz nad dolozeniem q4? jesli tak to o skrzyni Ci nie odpowiem , ale przynajmniej w 159 rozni sie na pewno podłoga, wneka na kolo, bak i kto wie co jeszcze. mozesz sobie pogrzebac w eperze.
    w dziale tunning mechaniczny o to trochę rozpytywalem pod katem upgradu mojej tbi (swsp na skrzynie f40+q4) .

    btw, u nas nie ma q2(mechaniczna szpera), tylko po lifcie jest elektroniczne q2 czyli zwykly dyferencjal i troche usprawniony program kontroli trakcji. q2 to bedzie jak zalozysz dyferencjal o ograniczonym uslizgu, takie oferuje quaiffe, koszt ok 650 funtow.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    tak, chce dolozyc do brery naped na tyl, ale boje sie o to jak wal pojdzie i czy bedzie to hulac z kontrola trakcji poki co, najwiekszy problem to zlezc wal do brery

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    z ciekawości sprawdziłem w ePerze, i okazuje się że nie ma innych podłóg w zależności od wersji czy z Q4 czy bez. Może to dlatego że Brera jest autem o mniejszym nakładzie i też większy procent był z Q4, więc nie opłacało im się projektować wersji uproszczonej podłogi bez możliwości Q4.

    nie namawiam, ale przeróbka przynajmniej pod tym kątem, pod którym w mojej byłaby trudna i trzebaby zmieniać całą podłogę, spawać itp, u Ciebie nie powinna byc problematyczna.

    Jako dawcę musiałbys sobie kupić jakąs może rozbitą 2.4 z Q4 Brere/Spidera, ale mógłbyś też postudiować numery części w ePerze i sprawdzić czy może graty od 159 by nie pasowały (łatwiej taką znaleść?).

    Nie wiem czy ABS/ESP się różni, z tego co mi się wydaje z czasu gdy się przyglądałem temu w ePerze, to sam moduł miał ten sam numer części. W razie gdyby coś nie działało, znów korzystać z dawcy.

    Dawca to najlepsze wyjście, kupienie tych gratów na sztuki wyniesie CIę więcej niż kupienie rozbitka, a z niego będziesz miał albo części na inne naprawy/podmiany w przyszłości, albo co więcej warte, sprzedasz i odzyskasz większość kasy którą dasz za rozbitka.

    Tylko oczywiście pierwszy problem to znaleść dawcę.

    Drugi problem to na pewno będzie trochę roboty z ta przekładką i kasy tez pójdzie.

    A może lepiej poszukać młodszej Brery z Q4, będzie na kolejnych parę lat dłużej?
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    epsonix, dzięki to już jakiś początek dobrych wiadomości
    na chwilę obecną mam upatrzone kompletne tylne zawieszenie, problem mam z wałem. do brery nie ma:/ a ze 159 chyba jest za długi. Koszt w częsciach nie będzie jakiś masakryczny, nie boje się częsci mechanicznej, a tej związanej z kompem Nie wiem czy kontrola trakcji obejmuje w jakiś sposób tył, czy też nie... ta część mnie przeraża

Podobne wątki

  1. [155] Różnice między 1.8 a 2.0 16V
    Utworzone przez omron8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-12-2011, 18:08
  2. Różnice między 2.5 V6 a 3.0 V6
    Utworzone przez PySIEK w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 09:50
  3. Różnice między 1.9 jtd 115 a 105 km.
    Utworzone przez robek147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 08:53
  4. [146] Różnice między 146 i 147
    Utworzone przez Qros22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 12:41
  5. [156] Wyciek między skrzynią a silnikiem - 2.4 JTD
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-11-2008, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory