Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 65

Temat: Jak to dokładnie jest z tymi wahaczami

  1. #41
    norbiwolow
    Gość

    Domyślnie

    ja właśnie wczoraj się w to bawiłem
    wymieniałem górę i dół do tego koncówki drążków plus osłony zewn. i wewn. półosi
    nie wiem czy Ci dobrze doradzę bo ja odkręcałem wszystko ale to co moge podpowiedzieć :
    - kup w sklepie ze srubkami te czarne wzmacniane śruby do wachacza - są 3 długości w wachaczu - ja podczas odkręcania śrub na dolnym wachaczu jedną urwałem a 3 sruby wyrezały się od aluminium - nawet gwintowanie nie pomogło - wymiarów śrub nie pamietam - wziąłem ze sobą i mi dobrali ( w sumie to mogliby z wachaczami w komplecie sprzedawać za taką kasę !!! )

    czyli co do wymiany :
    odkręcasz 4 śruby mocujące wachacz - klucz 15
    odkręcasz nakrętkę na swożniu - klucz 22
    odkręcasz śrubę poprzeczną łaczącą wachacz z widełkami mcpersona - klucz 17
    jak się uda to wybijasz od dołu swożeń - stukasz od dołu - powinien wyjść - potem odciągasz na max do siebie całą tarczę ze zwrotnicą i waczacz ( swożeń ) powienien wypaść na dół - potem tylko kilka ruchów i masz wachacz wyjęty

    ja miałem odkręcona zwrotnicę - nakrętka zaklepytana 36 - odkręcone koncówki drążków wiec było mi łatwiej manewrować

    jedna ważna zasada ( w sumie to bardziej do górnych wachaczy ale dolny tez pro foma ) przy dokręcaniu w dolnym - chodzi o to aby ta poprzeczną śrubę łączącą wachacz z widełkami dokręcić na max po wcześniejszym podniesieniu waczacza na lewarku - tak jakby stał na kole - i wtedy dociągamy śrubę - tak samo górny wachacz dociągałem na podniesionym wachaczu na lewarku
    warto tez po przejechaniu paruset km sprawdzić i dokręcić wszelkie śruby - wiadomo zawieszenie pracuje i moga powstać małe luzy podczas eksploatacji.

    Jakbyś miał jakieś problemy przy wymianie to call: 664 702 719 - Norbert
    Powodzenia
    p.s. kup dobrą paste do mycia rąk a jezeli pracujez w biurze to na drugi dzień bedziesz siedział z rękoma pod biurkiem

  2. #42
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Dzięki. O ile całą operacja nie jest skomplikowana (trudniej wymienić górne wahacze), to raczej zapomniałbym o tym by podwindować wahacz przed dokręceniem, co o ile się nie mylę jest bardzo istotne dla eksploatacji tulejki.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    P.S. tak - w pewnym sensie pracuję za biurkiem...

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #43
    norbiwolow
    Gość

    Domyślnie

    dokładnie naistotniejsze to właściwe dokręcenie !!!

    a co do pracy za biurkiem - to wczoraj miałem ręce jak w Twoim avatarze a dziś wypisuje pokwitowania petentom chyba z 30 minut moczyłem łapy w mydlinach :/
    dzis chyba kupie sobie rękawiczki bo jak pomyslę o czyszczeniu rąk ze smaru to $%^#$%$
    pozdrawiam i powodzenia z wymianą !!!

  4. #44
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał norbiwolow Zobacz post
    jak się uda to wybijasz od dołu swożeń - stukasz od dołu - powinien wyjść - potem odciągasz na max do siebie całą tarczę ze zwrotnicą i waczacz ( swożeń ) powienien wypaść na dół
    Lepiej do tej operacji odkręcić półosie, bo jak pociągniesz za daleko to wyleci ze skrzyni.

    I czytałem parę razy że górny wahacz można skręcać na max na stole bo gumy nie są zawulkanizowane. Ale nie miałem jeszcze nówek w rękach więc to opinia z netu.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #45
    norbiwolow
    Gość

    Domyślnie

    no ja miałem odkręconą zwrotnicę bo gumy na półosiach wymieniałem i tak własnie zrobiłem górny wachacz chyba faktycznie nie jest zawulkanizowany - miał na połączeniach jakis taki jakby smar czyli coś tam musi pracować w tym mazidełku - w sumie to wolałem dokręcic na aucie i tak zrobiłem

    tyle że dalej coś mi lekko postukuje !!! :// pozostaje tylko stabilizator - i ewentualnie łączniki - takie delikatne stukanie nawet na prawie równej drodze - minimalne drgania - i ten odgłos - tylko jak sie dobrać do stabilizatora - podejrzewam że kanał potrzebny przy tej operacji - może jakieś małe know how ??

  6. #46
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150 KM 2008r. i Giulietta 1.4 120KM 2015r. Była Alfa Romeo 156 SW 2002
    Postów
    523

    Domyślnie

    Stabilizator to przykra sprawa, w większości przypadków lepiej wymienić na nowy. Powód wytarty przez gumę metal na drążku (więc mniejsza średnica), założenie nowej gumy nic więc nie da będzie za luźno. Na kanale sprawa możliwa, ale wybitnie upierdliwa. Warto delikatnie opuścić silnik (ostrożnie) celem wyjęcia. Moim zdaniem szkoda własnych nerwów lepiej poświęćić te 150 zł na wymianę.

  7. #47
    norbiwolow
    Gość

    Domyślnie

    a jaka cena za stabilizator ?????

  8. #48
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał maroz Zobacz post
    Stabilizator to przykra sprawa, w większości przypadków lepiej wymienić na nowy. Powód wytarty przez gumę metal na drążku (więc mniejsza średnica), założenie nowej gumy nic więc nie da będzie za luźno. Na kanale sprawa możliwa, ale wybitnie upierdliwa. Warto delikatnie opuścić silnik (ostrożnie) celem wyjęcia. Moim zdaniem szkoda własnych nerwów lepiej poświęćić te 150 zł na wymianę.
    Według mnie lepiej jest jednak zregenerować stary stabilizator niż zakładać nowy. Metal tak bardzo się nie wyciera, więc nowe gumy na ogół załatwiają sprawę. Dobrze jest też posmarować miejsca, gdzie pracują gumy jakimś smarem nieniszczącym gumy. Ja tak zrobiłem i mam spokój już kilka lat. Natomiast nowy stabilizator jest źle wykonywany bo gumy są zakładane na sucho bezpośrednio na pomalowany drążek. Efekt jest taki, że po kilkunastu tys. km starta farba niszczy gumy i metal i powstaje luz.

  9. #49
    norbiwolow
    Gość

    Domyślnie

    gumy zwykłe czy poliuretany ????? jaka cena i jak z demontażem ??? Widzę SG0240 że jesteś obyty z tematem - jakbyś mógł opisać jak to sprawnie wymienić z góry thx !!!

  10. #50
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    koledzy ponaglam pytanie co to za firma Vema i fast?? bo jedne wahacze Vema kosztują 400 zł około a drugie tez Vema po 200 tak jak fast około 190 ?? niby gość opisuje że są ta fabrykanty te vema itd tylko czemu u jednych 400 a u drugich po 200?
    czy to te same czy jednak nie?

Podobne wątki

  1. [33] Jak to jest z tymi olejami?
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-09-2013, 18:26
  2. Jak to jest z tymi MOMO z anglików ?
    Utworzone przez Paweł24 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 15:57
  3. Jak to jest z tymi kątami?
    Utworzone przez wojti w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 22:51
  4. Jak to jest z tymi osiągami >???
    Utworzone przez SynapticXX w dziale GT
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 10:39
  5. Jak to w końcu jest z tymi przegubami (2.5 V6)
    Utworzone przez Paranoiks w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 17:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory