Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Alfa Romeo 8v czy warto

  1. #11
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dochodzą jeszcze koszty serwisowania, które nie dla wszystkich są bez znaczenia. A niestety 2.4 kosztuje więcej.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar awj1
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Szczytno, War-Maz
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 8V + mapa EGR Off by maly_777
    Postów
    693

    Domyślnie

    To i ja coś napiszę. Szukałem 16v ale co oglądałem to auto było zajechane, problem z klapami wirowymi albo chip robione w jakieś dziupli bez papierów czy wykresów. Pojechałem zobaczyć 8v. Niby koni 120. Kupiłem od kolesia który sprowadził je z Holandii gdzie jeździła nim kobieta. Papiery były na wszystko jak to u kobiety - jeździła tylko do serwisu. Po hamowni okazało że auto nie ma 120 koni tylko nieco więcej jak 130. Tak pojeździłem 6m-cy i pojechałem do Małego na chipa. W mieście czy masz 120 czy 150 różnicy znacznej nie zauważysz. 150 km to też nie za dużo przy masie tego auta. Auta z 120 km silnikiem nie kupuje się do agresywnej jazdy. No i w 8v nie dłubiesz w klapach wirowych.
    Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
    -Mamo co to za auto?
    -Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
    -A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
    Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
    Mina ojca BEZCENNA !!!


  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v, Alfa Romeo 159 TI 1.9 JTDm16v
    Postów
    101

    Domyślnie

    jeśli faktycznie spalanie jest takie jak pisze mac_kris to super... spalanie tylko 1 litr więcej niż 1.9 a mocy dużo więcej... tylko niestety 2.4 skreśliłem z innego powodu...


    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Dochodzą jeszcze koszty serwisowania, które nie dla wszystkich są bez znaczenia. A niestety 2.4 kosztuje więcej.
    tak jak kolega napisał koszty serwisowania są większe... a i ubezpieczenie będzie droższe... także wiadomo frajda z jazdy jest większa silnikiem 2.4... zapas mocy, lepszy dźwięk silnika... ale niestety łączy się to też z kosztami...

    najlepszym kompromisem jest silnik 2.0 (tak mi się wydaje)... chociaż koszty serwisowania mogą być wysokie ze względu na to, że jest to dość świeża jednostka... po za tym zakup zakup Alfy z takim silnikiem jest dość duży ze względu na rocznik...

    dlatego wydaje mi się najlepszym wyborem (cena a jakość) jest silnik 1.9 ... tylko właśnie teraz pytanie jak wybrać... bez wahania brałbym 16v.. ale niestety na rynku aut używanych nie ma za bardzo w czym wybierać... stąd pytanie... czy czekać i brać tylko 16v... a czy warto wziąć 8v jeśli jest tylko w dobrym stanie...

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    zależy jak ile i gdzie jeździsz, jeśli większość to miasto i krótkie trasy to nie ma obaw przed 8v - nie będziesz miał okazji do zbyt częstego wykorzystywania wielkiej mocy. Jeśli jeździsz dużo w trasy, z pełnym obciążeniem to wtedy zapas mocy sie przyda
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli stać Cię na 2.0 to szukaj tego motoru. Jest skojarzony z lepszą skrzynią, można go lepiej podkręcić, jedynie kpl sprzęgła z dwumasą kosztuje tyle co do 2.4.

    A spalanie 2.4 - nie ma co się oszukiwać, będzie ok 2 litry większe. Pisanie że litr to przesada.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Zdrowe 1.9 8V mają zwykle ok. 130 KM więc nie ma tragedii. Nie zgodzę się również z tym, że ten silnik jest przesadnie głośny - porównując kilka egzemplarzy przy zakupie, moja 8V była zdecydowanie cichsza niż wiele 16V, więc tutaj pewnie stan silnika odgrywa większą rolę. Znaleźć 2.4 w dobrym stanie jest cholernie ciężko + dochodzą do tego sporo droższe koszty serwisowania. Skrzynie biegów raczej już wszystkie 1.9 mają naprawione, a w sumie to jedyna większa bolączka tego samochodu. Jeżeli miałbym kupić kolejną 159 wybrałbym 2.2 JTS, bo zadbane 1.75 TBI jest moim zdaniem trochę za drogie i wolałbym raczej kupić inny samochód za te pieniądze, a 2.4 JTD mimo fajnej kultury pracy i dobrej dynamiki, ciężko znaleźć zadbane i ze stosunkowo małym przebiegiem, więc również tanio nie będzie.

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v, Alfa Romeo 159 TI 1.9 JTDm16v
    Postów
    101

    Domyślnie

    niestety z moim budżetem (20-25 tyś) obawiam się, że nic dobrego z silnikiem 2.0 bym nie kupił... o ile bym w ogóle cokolwiek znalazł... i w grę wchodzi jedynie 1.9... chociaż przyznam, że patrząc na niektóre ogłoszenia to 2.4 kusi... ale trzeba myśleć rozsądnie... koszty utrzymania samochodu z takim silnikiem są większe... niestety...

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    Koszty serwisowania na pewno są większe nie ma co się oszukiwać ale to nie jest jakaś przepaść. Na dobra sprawę to rozrząd pewnie w podobnej cenie, olej z 2 litry więcej na 10 k km, filtry podejrzewam że też podobnie kosztują, świece to jedna więcej to też się na tym nie bankrutuje. Ubezpieczenie to kwestia wyboru, jak komuś chce się szukać to można nie przepłacić. Z grubszych rzeczy jak coś się wysypie to jest drożej ale z kolei np. sprzęgła czy wtryskiwaczy nie wymienia się 2 razy do roku. Sądzę że w skali roku to może kilka stów różnicy, nawet jak ktoś dużo jeździ. Nie poruszam temu opon, układu hamulcowego czy zawieszenia, bo to już sprawa praktycznie wygląda tak samo nie zależnie od wersji silnikowej. Podlicz sobie ile robisz km rocznie do tego ile w mieście, a ile w trasie, to wtedy myślę że sam znajdziesz odpowiedź.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    moje 8v jeżdżąc tylko po niewielkim mieście paliło zimą 12l gdybym miał 2.4 to pewnie z 15 czy warto.... kwestia wyboru, ale jak nie robisz dużych przebiegów w trasach to po prostu 2.4 nie ma sensu.
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Mam 8v, jeszcze nie hamowałem, no ale rzekomo powinna mieć w granicach 120km. Szczerze? Może mieć troszkę więcej. Latam czasami w trasy, da radę wyprzedzić, 200km/h poleci... trochę brakuje dołu, w mieście spod świateł nie jest to rakieta, czuć masę, szczególnie że ja przesiadlem się z 3 litrowego busso.
    Chciałbym się przejechać 159 w silniku 2.4, miałbym porównanie.

    Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. warto czy nie warto Alfa Romeo GT 1.9
    Utworzone przez rifle w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 17:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory