Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: POMOCY! sprzeglo w 156 Veloce 1.9 JTD M-Jet. Co robic?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Unhappy POMOCY! sprzeglo w 156 Veloce 1.9 JTD M-Jet. Co robic?

    Cześć!

    Przepraszam, ze tak bez przywitania od razu po porady, ale troche jestem zdesperowany. Wybaczcie też esej ale:

    Szukalem taniego, w miare niezawodnego diesela na pare kolejnych lat. Szukalem A4, Saaba 9-3 albo Alfy 156. Znalazlem czerwona Veloce z 2004 w M-jecie.

    Miala duzo dobrych cech takich jak przebieg tylko 110tys. mil (tak mieszkam w Anglii), nowe amory + sprezyny + wachacze gorne, nowe klocki i tarcze, zrobiony rozrzad 20tys. mil temu, zrobione sprzeglo (dwumasa ciagle z fabryki) 6 miesiecy temu, wnetrze Ti, remap na 180bhp + wyjety EGR.

    Pojechalem zobaczyc, obejzalem, przejechalem sie i pomimo wielu drobnych wad tego samochodu, niepewnie ale zdecydowalem sie ja wziac za £1300

    Po drodze do domu z 50 mil od kupna, pedal od sprzegla zrobil sie twardy jak żelbeton a potem wpadl do srodka. Koles z pomocy drogowej powiedzial ze lapa jest znacznie za daleko i prawdopodobnie wypchniete zostalo lozysko z tarczy dociskowej + puscila gdzies pompka (teraz leje mi plynem wszedzie, jak pompuje luzno latajacy pedal).

    Zadzwonilem do typa i postanowilem, ze odda mi £300 za naprawe i ja sobie zostawie.

    Z tym, ze sie okazalo ze zeby to zmienic trzeba zdjac cala belke sprzodu, i biorac pod uwage koszty robocizny 80% lokalnych warsztatow tego nie tknie, a tylko jeden sie zgodzil ale tylko od razu z DMFem za ok £800-900. Zadzwonilem tez do lokalnego specjalisty od Alf, Maserati itp. i on mi powiedzial, ze to dlatego ze ostatnio byla wadliwa seria zestawow naprawczych sprzegiel, nawet Valeo, gdzie lozyska sa zle spasowane (obym nie sklamal, nie pamietam) i ze wypadaja od nowosci. Powiedzial ze robil pare miesiecy temu dwa sprzegla w dwoch innych busso i oby dwa wypadly po ok. 100milach. Powiedzial, ze oni wiedza jak je mierzyc i testowac i jak zamawiaja sprzegla to od razu odsylaja wadliwe i mi gwarantuje ze mi zaloza dobre. Koszt? ponad £1000 + vat z DMFem (ponad £700 + vat bez)

    Nie mam pojecia co teraz zrobic! Moze wam napsize co jest jeszcze do zrobienia (z tego co odkrylem) zeby dobrze ocenic sytuacje:

    -rozladowal sie akumulator w czasie w ktorym czekalem na lawete, cholowali mnie itd. nie wiem czy bylo cos wlaczone czy nie (oprocz awaryjnych przez 1,5h jak czekalem na lawete) ale jak przyciagneli mi to do domu to juz krecil jakby chcial a nie mogl, a nastepnego ranka juz wogole zamulal. moze byc alternator, moglo cos akumulator wyssac, moze byc cos jeszcze innego
    -kontrolka od poduszki powietrznej sie swieci (podobno czasami gasnie czasami sie zapala)
    -jak wypchalem samochod na parking wywalil mi check engine i jakies inne abs fault itp. pewnie dlatego ze akumulator juz nie mogl i nie udalo mi sie go nawet zapalic. koles tez mowil ze czasami sie pojawia check engine ale nie daje trybu awaryjnego i ze to jest od remapu/braku egr
    -jeden z progow trzeba zabezpieczyc bo geniusz zeszlifowal go do golej blachy (nie pytajcie czemu, ale rdzy jeszcze nie ma i nie bylo w tym miejscu)
    -rury od dolotu sa popekane i poklejone na tasme, a zamiast pudelka na filtr powietrza jest tylko taki stary, rozpadajacy sie stozek
    -jest blad swiec zarowych (wymiana to pikus)
    -radio jest bez kodu
    -nie podoba mi sie jak pedal od hamulca chodzi, ma tak z 4-5cm luzu zanim zaczna hamulce dobrze brac. pewnie trzeba odpowietrzyc dobrze, moze zalac dot 5.1 od razu
    -jakis geniusz wywiercil dziure w dzwonie od sprzegla. zauwazylem to dopiero po kupnie ale podobno to nie robi zbyt wiele, dam kumplowi zeby mi jakas latke wspawal czy cos
    -jedna z felg jest troche wgieta na wewnetrznej krawedzi

    Kupilem ten samochod na podstawie tego, ze 1) Dobrze sie prowadzila, nic nie stukalo, nic nie pukalo, silnik suchy i ciagnal jak glupi 2) wszystkie fundamentalne i kosztowne rzeczy byly zrobione niedawno a to co jest do zrobienia nie wydaje sie specjalnie problemem, ale to rozwalone sprzeglo troche stawia sprawe w innym swietle.

    Opcje mam trzy:

    -Probowac atakowac sam ale szczerze mowiac chwilowo nie czuje sie na silach. Mam do dyspozycji narzedzia a jak nie to dokupie ale musialbym to robic normalnie na betonie. Robilem to i owo przy samochodach ale to by byla zdecydowanie najwieksza robota jakiej bym sie podjal w zyciu

    -Robic to u tego specjalisty za bajonska sume kwitu

    -Sprzedac jak jest za grosze/rozebrac na czesci i sprzedac zeby zminimalizowac straty i probowac jeszcze raz.

    Jakies sugestie?

    Prosze o pomoc i z gory serdecznie dziekuje.

    Tomek

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kubusar146
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    AR 156 2.4 jtd 98r
    Postów
    309

    Domyślnie

    piszesz że łapę masz za daleko więc sugeruje że masz wysprzęglik na skrzyni, jeśli tak weź odkręć odpowietrznik wysprzęglika, weź młotek i drewniany kołek i udeż żeby łapę cofnąć, jeśli ci się uda to wciśniesz łożysko w docisk sprzęgła, odpowietrz układ i raczej sprzęgło powinno działać, jeśli nie to musisz skrzynie powalić i sprawdzić co się sypło jeśli nie umiesz tego zrobić no to lipa panie ale zawsze możesz mi go wysłać i ci go naprawie taniej niż w anglii

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Ja tą belkę bardzo chętnie zdejmę i założę jak powinna być za pół ceny czyli jakieś 500 funtów

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Lightbulb

    Szczerze mowiac, bede musial chyba walczyc sam/ze znajomymi. Co zrobisz jak nic nie zrobisz

    Patrzylem wogole wczoraj pod spod i bylem w szoku. Ta belka cala o ktorej mowa... jakby to ujac... niema jej tam. Wyglada tak jakby zawieszenie z lewej i zawieszenie z prawej bylo osobno, ewentualnie polaczone jakos inaczej gdzie tego nie widac z tej perspektywy z ktorej patrzylem. W kazdym razie nie ma belki przechodzacej nawet w poblizu skrzyni biegow. Wyglada jakbym po prostu wisiala tam na wierzchu i czekala az sie ja stamtad wyjmie... Czy to mozliwe?? Juz mi sie wydawalo ze te spece, robiac to sprzeglo ostatnio, stwierdzili ze nie beda wyjmowac subfrejma tylko go diaxem obetna po srodku... ale nie, wszystko wyglada fabrycznie.

    Kolezka jezdzacy inna 156 cos wspomnial, ze tu na forum byla nawet wielka debata na ten temat, ze niektore 156 maja ta belke a niektore nie maja... czy ktos to moze potwierdzic? :O

    Cytat Napisał kubusar146 Zobacz post
    piszesz że łapę masz za daleko więc sugeruje że masz wysprzęglik na skrzyni, jeśli tak weź odkręć odpowietrznik wysprzęglika, weź młotek i drewniany kołek i udeż żeby łapę cofnąć, jeśli ci się uda to wciśniesz łożysko w docisk sprzęgła, odpowietrz układ i raczej sprzęgło powinno działać, jeśli nie to musisz skrzynie powalić i sprawdzić co się sypło jeśli nie umiesz tego zrobić no to lipa panie ale zawsze możesz mi go wysłać i ci go naprawie taniej niż w anglii
    Moge sprobowac wytluc to mlotkiem tylko dwie kwestie:

    1. jezeli tam jest cos innego na rzeczy, a ja zaczne walic w to mlotkiem, czy jest mozliwosc ze moge w ten sposob cos wiecej wygiac, popsuc? nie chce mi sie dopisywac rzeczy do kosztorysu juz...

    2. nawet jezeli to lozysko wejdzie na miejsce, czy bede mogl temu zaufac normalnie, ze to nie wypadnie znowu? co tak wogole spowodowalo to, ze to wyszlo?

    Cytat Napisał michal_lc4
    a tą belkę bardzo chętnie zdejmę i założę jak powinna być za pół ceny czyli jakieś 500 funtów
    Haha, wiesz... jakbys sie pojawil pod moim domem i powiedzial mi, ze to mi zrobisz za £500 to bym ci dal kase w progu
    Ostatnio edytowane przez spuker1 ; 22-12-2016 o 10:13

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał spuker1 Zobacz post
    Haha, wiesz... jakbys sie pojawil pod moim domem i powiedzial mi, ze
    Haha, wiesz... sklep do Pana, czy pan do sklepu ?

    Cytat Napisał spuker1 Zobacz post
    W kazdym razie nie ma belki przechodzacej nawet w poblizu skrzyni biegow. Wyglada jakbym po prostu wisiala tam na wierzchu i czekala az sie ja stamtad wyjmie... Czy to mozliwe?? Juz mi sie wydawalo ze te spece, robiac to sprzeglo ostatnio, stwierdzili ze nie beda wyjmowac subfrejma tylko go diaxem obetna po srodku... ale nie, wszystko wyglada fabrycznie.

    Kolezka jezdzacy inna 156 cos wspomnial, ze tu na forum byla nawet wielka debata na ten temat, ze niektore 156 maja ta belke a niektore nie maja.
    Różne bzdury tu na forum już czytałem ale od tego to aż oczy pieką. Nie wierz w takie rzeczy. Do tej "belki" trzymają się wahacze dolne, drążek stabilizatora, przekładnia kierownicza, tył skrzyni biegów... i jeszcze wiele innych funkcji ona spełnia. A każda 156 jest ogólno-konstrukcyjnie taka sama.
    Ostatnio edytowane przez michal_lc4 ; 22-12-2016 o 22:43

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Różne bzdury tu na forum już czytałem ale od tego to aż oczy pieką. Nie wierz w takie rzeczy. Do tej "belki" trzymają się wahacze dolne, drążek stabilizatora, przekładnia kierownicza, tył skrzyni biegów... i jeszcze wiele innych funkcji ona spełnia. A każda 156 jest ogólno-konstrukcyjnie taka sama.
    Generalnie jeden był taki właśnie taki jak Ty a drugi twierdził odwrotnie. No i obaj mieli rację

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Domyślnie

    No z tego co patrzylem tam to ten caly subframe (nie wiem jak to jest po Polsku, wybaczcie) zaczyna sie po dwoch stronach przy mocowaniach wachaczy i potem idzie do tylu i do gory tak jakby ze obchodzi caly silnik i skrzynie biegow i ta "belka" idzie tak jakby wglab karoserii i do niej jest przyczepiony stabilizator i, o ile mnie wzrok nie mylil, uklad kierowniczy? W kazdym razie nie ma nic takiego jak w Saabie, ze miedzy punktami mocowania wachaczy jest jeszcze kawal zelastwa ktory idzie pomiedzy asfaltem a skrzynia/silnikiem. Dlatego bylem zdumiony, bo z perspektywy ktora mialem do dyspozycji "na szybko" to wszystko wygladalo na wyjatkowo pod reka i na wierzchu... Stad moje watpliwosci i pytania.

    Typ od ktorego odkupilem ten samochod mowil, ze widzial jak mu robili to sprzeglo poprzednio i obiecywal mi ze nikt zawieszenia nie wyjmowal z tego, po prostu wyjeli skrzynie tak jak jest.

    No coz, postawie fure na koziolkach jakos pojutrze pewnie i zobacze dokladnie jak sytuacja wyglada...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Tak , skrzynie w 1.9 16V w 156 wyciąga się bez demontażu sanek bo wcale nie uniemożliwiają tej czynności. Ale dla ułatwienia całą lewą stronę zawieszenia tj dół dobrze jest wyjąć.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar spuker1
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Worcester
    Auto
    Abarth 500 Custom, 156 Veloce 1.9 JTD 16v
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Tak , skrzynie w 1.9 16V w 156 wyciąga się bez demontażu sanek bo wcale nie uniemożliwiają tej czynności. Ale dla ułatwienia całą lewą stronę zawieszenia tj dół dobrze jest wyjąć.
    jakby to byla prawda to by mi to pomoglo znacznie, bo troche sie boje wyjmowac te cale sanki...

    a jesli moge spytac, co masz na mysli mowiac ze dobrze jest wyjac dol zawieszenia po lewej stronie? dolny wachacz i track rod? (znowu nie wiem jak to po polsku jest, przepraszam)

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    chodzi o zrobienie miejsca do wyjecia skrzyni - zreszta zobaczysz sam co przeszkadza

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. alfa 156 sw gta co robic?
    Utworzone przez Jelen w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-06-2015, 21:12
  2. POMOCY MAM DOSC!!! alfa sie psuje;/ co robic?
    Utworzone przez alfons w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 10:42
  3. wielka chmura dymu??co robic??pomocy?
    Utworzone przez jasio80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 18:51
  4. POMOCY! SPADEK MOCY!!! CO ROBIC?
    Utworzone przez alfons w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-02-2007, 21:00
  5. Sprzeglo ALFA 166 3,0V6 pomocy!!
    Utworzone przez areks w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-01-2007, 20:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory