Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #2361
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dlatego jeśli ktoś jeździ głównie po mieście i ogólnie nie szaleje to 5W30 będzie OK.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #2362
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    A z ciekawosci, po co lac 5w30 skoro sa oleje w40 niskopopiołowe, nie tylko LM, ale motula, fuchsa itd.

    Chyba ze mowimy o zuzyciu paliwa, ktore na w30 moze byc nizsze o 0.032l/100km?
    A co ma wnieść w40 w silniku, do którego producent przewiduje w30 ?
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #2363
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    A co ma wnieść w40 w silniku, do którego producent przewiduje w30 ?
    w40 ma wyzszy wskaznik lepkosci kinematycznej temperaturze roboczej.

    Co sie z tym wiaze lepiej odprowadza cieplo, ma odporniejszy na zerwanie film.

    PS instrukcje mam z neta (pdf) i tam pisze 5w40 jak mnie pamiec nie myli.

  4. #2364
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał takpoprostu Zobacz post
    Właśnie... Popieram. Nie masz formuly1 tylko dizla jtdm. Nie daj się zwariować. A toptec to i tak górna półka.
    Toptec to dobry olej ale to HC, a nie pełen syntetyk. Synthoil i Megiun to w pełni syntetyczne oleje PAO w dodatku Full Saps, Megiun jest w cenie TopTeca, a Synthoil tylko 30zł droższy. Właśnie ludzie, którzy mają średnie pojęcie wprowadzają zamieszanie w temacie.


    Cytat Napisał Xed Zobacz post

    PS instrukcje mam z neta (pdf) i tam pisze 5w40 jak mnie pamiec nie myli.
    W zależności od daty instrukcji Fiat raz zalecał 5W40 później 5W30. Oba się sprawdzą tylko warto przy zalewania brać pod uwagę styl jazdy.

  5. #2365
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    w40 ma wyzszy wskaznik lepkosci kinematycznej temperaturze roboczej.

    Co sie z tym wiaze lepiej odprowadza cieplo, ma odporniejszy na zerwanie film.

    PS instrukcje mam z neta (pdf) i tam pisze 5w40 jak mnie pamiec nie myli.
    Masz starą instrukcję, w której polecali jeszcze Selenię WR, która to nie spełniała nawet C3.
    Wracając do wskaźnika lepkości, to napisz jeszcze jakie to ma znaczenie w seryjnym silniku DIESEL ?
    Idąc dalej, to są mocne, wysilone silniki benzynowe, które zalewa się olejem 5w20, i dają radę.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  6. #2366
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Masz starą instrukcję, w której polecali jeszcze Selenię WR, która to nie spełniała nawet C3.
    Wracając do wskaźnika lepkości, to napisz jeszcze jakie to ma znaczenie w seryjnym silniku DIESEL ?
    Idąc dalej, to są mocne, wysilone silniki benzynowe, które zalewa się olejem 5w20, i dają radę.

    Srednio male, ale chcialem zauwazyc, ze w40 ma kapke wyzsze te wartosci.


    A tak ogolnie mowiac to wszyscy mamy auta uzywane. Lanie niewiadomo czego gdy auto ma np 200 czy 400tkm wiele nie zmieni jesli wczesniej samochod mial zmieniany olej co 30tkm. Mam na mysli to, ze olej nie wyremontuje silnika.
    Moze jedynie przedluzyc jego zywot.

    Wazniejsza rzecza jest czesta wymiana co 10-15tkm niz fakt czy to bedzie millers, lm, motul, xado, penrite. HC czy full syntetyk.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Toptec to dobry olej ale to HC, a nie pełen syntetyk. Synthoil i Megiun to w pełni syntetyczne oleje PAO w dodatku Full Saps, Megiun jest w cenie TopTeca, a Synthoil tylko 30zł droższy. Właśnie ludzie, którzy mają średnie pojęcie wprowadzają zamieszanie w temacie.



    W zależności od daty instrukcji Fiat raz zalecał 5W40 później 5W30. Oba się sprawdzą tylko warto przy zalewania brać pod uwagę styl jazdy.
    A Hc to jakies zlo?

    Bo ja nie rozumiem tej potrzeby wewnetrznej u niektorych lania na sile full syntetycznego oleju do silnika.

    To jest przerost formy nad trescia imo.

  7. #2367
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    A Hc to jakies zlo?

    Bo ja nie rozumiem tej potrzeby wewnetrznej u niektorych lania na sile full syntetycznego oleju do silnika.

    To jest przerost formy nad trescia imo.
    Skoro w podobnej cenie zamiast mid/low saps i HC mogę mieć w pełni syntetyczny olej PAO Full Saps to nie rozumiem wydawania kasy na HC ;] Przerost formy nad treścią to jest wywalenie DPF a lanie oleju pod niego

  8. #2368
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Skoro w podobnej cenie zamiast mid/low saps i HC mogę mieć w pełni syntetyczny olej PAO Full Saps to nie rozumiem wydawania kasy na HC ;] Przerost formy nad treścią to jest wywalenie DPF a lanie oleju pod niego
    No ja mam dpfa, ktorego nie zamierzam wywalac, ba pragne przedluzyc jego zycie i dlatego leje olej nisko popiolowy.

    Dalej nie uslyszalem odpowiedzi dlaczego hc jest gorszy od full syntetyka w silniku jtd.

  9. #2369
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Po pierwsze kilkaset stron na temat olejów w dwóch obszernych tematach, a nadal w kółko padają te same głupie pytania. Gro olejów HC spełnia normy tylko na świeżo dzięki masie dodatku. Oleje na bazach syntetycznych mają zdecydowanie większa odporność na zużycie poszukaj sobie na necie wyniki badan olejów zużytych i porównaj bo sadzać po powyższych postach powinieneś wyłapać różnicę. Szczególnie na znanym ruskim forum jest tego od groma. Po drugie nie gadamy o oleju dla Ciebie bo dyskusja zaczęła się od pytanie jaki olej do auta bez DPFa i polecano olej do DPF co jest bez sensu. Rozumiem gdyby syntetyk kosztował 3 stówy jak tu ktoś insynuował ale meguin kosztuje tyle ile toptec HC wiec jak ktoś lubi do tematu podchodzić od dupy strony niech leje do auta bez ekologii ekologiczne oleje HC mnie nic do tego ja tylko polecam to co można w tym przedziale cenowym mieć lepszego od eko HC. Teraz ja zapytam jaki sens jest lania do auta bez EKO oleju low/mid saps HC jak w tej cenie mamy Full Saps PAO? Wytłumaczysz mi Xed?
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 02-01-2017 o 09:45

  10. #2370
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Sorry ale ruski test gdzie gotowali oleje w temp ilus tam jakos slabo do mnie przemawia.

    Bardziej patrze na lepkosc oleju w temp roboczej gdzie nadal moj ulubiony tt4100 ma wyzsza niz chocby wspomniany meguin. Chyba, ze popatrzylem na zly.

    O ile to co piszesz ma sens w przypadku olejow LL i interwalow wymiany 30tkm lub wiecej to zapewniam Cie, ze olej nie traci wlasciwosci smarno-czyszczacych po 10tkm. A co tyle ja zmieniam olej.

    LM tt 4100 dzieki wyzszej lepkosci wytwarza trudniejszy do zerwania film olejowy. Co sie z tym wiaze lepiej sie sprawdzi w silniku o podniesionej mocy.

    Ja nie twierdze, ze olej syntetyczny jest gorszy od hc. Bo nie jest. Oleje syntetyczne posiadaja domieszki estrow i innych substancji wzbogacajacych ich jakosc i parametry.
    Caly czas opieram sie na wspomnianym LM, ktory znam od dawna, widzialem tez rozebrany silnik, ktory jezdzil na tymze oleju przez dlugi czas i zwyczajnie nie moge mu nic zarzucic. Jest olejem bardzo uniwersalnym. Stosowalem go w bmw z m54 gdzie zrobil duzo dobrego dla mojego portfela, w vagu z pd130, w reno, w pezocie i w fordzie v6.
    Przy okazji przerobilem jeszcze pelnego syntetyka valvo i na nim slyszalem popcyhacze rano w zimie.

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory