Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #2371
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    A tak ogolnie mowiac to wszyscy mamy auta uzywane. Lanie niewiadomo czego gdy auto ma np 200 czy 400tkm wiele nie zmieni jesli wczesniej samochod mial zmieniany olej co 30tkm. Mam na mysli to, ze olej nie wyremontuje silnika.
    Moze jedynie przedluzyc jego zywot.
    W przypadku mocnego silnika - może przedłużyć. Wydatek kilkudziesięciu zł rocznie więcej może oszczędzić nam remontu silnika. Stosując odpowiednie preparaty możemy oczyścić silnik z syfu.
    Różnica między HC a PAO to przede wszystkim pakiety dodatków, z których HC (low / mid saps) zostały wykastrowane, a które wpływają na jakość (zużycie) oleju względem czasu użytkowania. Więc nie pisz, że nie ma sensu lać lepszego oleju. Skoro ktoś może kupić lepszy olej i chce to zrobić, niech to zrobi. Parametry z karty tak naprawdę o jakości oleju mówią bardzo niewiele.

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    Przy okazji przerobilem jeszcze pelnego syntetyka valvo
    Który valvo to syntetyk? I kiedy go przerabiałeś?
    Formuła olejów zmieniała się na przestrzeni lat. To, co kiedyś było syntetyczne, dziś jest w większości HC.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #2372
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Sorry ale ja nie uzytkuje samochodow na zasadzie, ze moze sie uda przejezdzic bez remontu.
    I zauwaz, ze fragment o dodatkach powtarzasz po mnie.

    W skrocie i upraszczajac to oleje syntetyczne sa pomieszanymi roznymi dodatkami. Nie sa to produkty ratyfikacji ropy naftowej jak to ma miejsce w przypadku olejow mineralnych.

    Wiec skoro twierdzisz, ze nie nalezy patrzec na parametry to powtorze raz jeszcze, moze teraz sie uda dotrzec.

    Widzialem swoj silnik rozebrany. Silnik jezdzil na hc LM od zawsze.
    Stan silnika - jak nowy. Zero zuzycia walkow, progow na cylidrach itp - bylo to z 8 lat temu. Zetec 2.0 Ford.
    Od tego czasu staram sie lac tt4100 gdzie moge bo uwazam go za dorby olej.



    Valvo synpower 5w30 z 3-4 lata temu, silnik 2.0pb reno.

  3. #2373
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Tu masz Meguina pełny syntetyk (baza PAO) :
    http://lejolej.pl/pl/p/Meguin-Super-...auf-5W40-5L/84
    a tutaj Top Teca 4100 (bardzo dobry olej ale baza HC) :
    http://lejolej.pl/pl/p/Liqui-Moly-To...100-5W40-5L/74
    a tutaj Meguina, który jest dokładnym odpowiednikiem top teca 4100.
    http://lejolej.pl/pl/p/Meguin-Low-Emission-5W40-5L/89
    Po co lać olej słabszy olej jak w podobnej cenie można mieć olej, który będzie lepiej chronił silnik i będzie bardziej odporny na spadek parametrów? Czytajcie proszę ze zrozumieniem co pisze Pablo i koledzy Pływak i Magil. Jeśli dpf zostaje to potrzebujemy C3 i wtedy top tec 4100/meguin low emission lub tt4600/meguin efficency lub penrite enviro+ 5w40 lub millers longlife ee c3 5w30 (ten z nanodrive) lub jeszcze kilka fajnych propozycji się znajdzie (np. Neste). Jak nie ma dpf-a to nie ma sensu lać oleju low saps (z normą C3) nawet jeśli będzie to bardzo dobry olej tak jak tt4100/meguin low emission tym bardziej mając alternatywę w postaci oleju na pao w tej samej cenie.

  4. #2374
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    W skrocie i upraszczajac to oleje syntetyczne sa pomieszanymi roznymi dodatkami. Nie sa to produkty ratyfikacji ropy naftowej jak to ma miejsce w przypadku olejow mineralnych.
    Jak myślisz do którego przypadku należą oleje HC?
    I nic od Ciebie nie powtarzam, ponieważ nie zgadzam się z Twoim zdaniem.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    Wiec skoro twierdzisz, ze nie nalezy patrzec na parametry to powtorze raz jeszcze, moze teraz sie uda dotrzec.
    Gdzie napisałem, że nie należy patrzeć na parametry? Ale liczby na kartce to sprawa drugorzędna. Nikt na karcie produktu nie umieszcza składu. Stąd większość społeczeństwa myśli, że stosuje oleje syntetyczne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #2375
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Znaczy nie zgadzasz sie w ktorej kwestii?
    Bo wpierw mowisz aby nie patrzec na karty charakterystyk po tym jak wspomnialem, ze tt ma lepsze parametry, pozniej piszesz o dodatkach a gdy pisze z czego te dodatki wynikaja stwierdzasz, ze sie nie zgadzasz.
    Wiec sorry ja nie rozumiem o co Ci chodzi.

    Owszem sa lepsze oleje, ale sa tez lepsze samochody niz alfa.
    Wiec jesli dany olej spelnia normy i zalecenia producenta, dodatkowo znam ten olej to raczej pomysl lania czegos innego wydaje sie mi slaby.

    Lanie oleju o "sportowych super" parametrach do uzywanego, seryjnego samochodu jest moim zdaniem troche na wyrost.

    Bardziej to taka moda propagowana przez sprzedawcow i sklepy internetowe na forach.

    Tak to mniej wiecej widze.

    I jeszcze jedno. Ja nie mam problemow aby dowiedziec sie czy dany olej jest wykonany w technologii syntetycznej czy jest to w pelni syntetyczny produkt.

  6. #2376
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    Lanie oleju o "sportowych super" parametrach do uzywanego, seryjnego samochodu jest moim zdaniem troche na wyrost.

    Bardziej to taka moda propagowana przez sprzedawcow i sklepy internetowe na forach.
    Osobiście uważam, że lepiej nalać coś na wyrost niż lać wykastrowane oleje C3 do aut w których tej normy nie potrzeba. Poza tym oba wspomniane oleje Synthoil i Super to nie są oleje o jakichkolwiek sportowych parametrach ot zwykłe syntetyki do codziennej jazdy za rozsądne pieniądze. Palnąłeś głupotę o laniu C3 do auta bez DPF i widzę twardo brniesz dalej nie mając racji.

  7. #2377
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    159 1.9 8V JTDM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Nie palnalem.

    Napisalem, ze jest to na tyle uniwersalny olej, ze mozna go z powodzeniem stosowac z i bez dpfa. Chocby dla tego, ze ma wyzszy wskaznik lepkosci w temp roboczej niz propagowane w30.
    Myle sie w ktoryms miejscu?

  8. #2378
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    Bo wpierw mowisz aby nie patrzec na karty charakterystyk
    Gdzie tak napisałem? Nie rozumiesz chyba co czytasz albo czytasz po łebkach.
    Nie twierdzę, że LM Top Tec to zły olej, ale do auta bez DPF są lepsze.
    Cytat Napisał Xed Zobacz post
    Myle sie w ktoryms miejscu?
    Castrol też ma niezłe parametry. I co, uważasz że to dobry olej?
    Prócz wspomnianej przez Ciebie lepkości są inne ważne wskaźniki, jak chociażby TBN czy Noack (co pośrednio świadczy o bazie oleju). I tak np wspomniany przez Pablo LM Diesel Synthoil wygląda lepiej.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #2379
    Użytkownik Świeżak Avatar rawiak
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    ERW
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V Q-Tronic
    Postów
    58

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za pomoc w wyborze oleju do mojej 159 SW. Zdecydowałem się na LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W-40.

  10. #2380
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Dziwnie jest z tymi olejami, dużo ludzi ma swoje zdanie i tego się trzyma.
    Ja już w kolejnym sklepie kupowałem Millersa i w każdym po danych auta wyskakiwał Millers 5w30 C2 choć jak wiadomo że jest dpf i jak mówilem że chce C3 to mi odradzali po co przedobrzać że lepiej ten co im pokazuje wedlug norm.
    Sklepy od lat prowadzą sprzedaż olei samochodowych więc co goscie też się trochę znają i może czadami mają rację, a jak ja pisalem odnośnie tego to nikt mi sensownie nie odpisywał, hmm
    A ja zawsze wybierałem C3

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory