
Napisał
AlfaJunior
Ja doskonale rozumiem, że nikt mi tu nie powie czy stuka mi popychacz na zaworze wydechowym na 3 cylindrze, czy wtryskiwacz na 2. O wstępnym ustaleniu lokalizacji pisałem, o wstępnym sprawdzeniu korekt też.
Po prostu nie lubię wstawiać do warsztatu samochodu jak nie wiem, chociaż w pewnym stopniu, co uległo uszkodzeniu. Zgadywanie jest drogie. W kilku tematach już było pisane, że ktoś wymienił komplet popychaczy - bez efektu. Albo komplet wtrysków - bez efektu. To nie są tanie rzeczy, a mój mechanik już sugeruje, aby zaczynać od popychaczy.
Ty zasugerowałeś zawory/popychacze albo wtryski. I OK. Może ktoś inny przerabiał temat i zasugeruje coś innego. Bez napinki.
Chciałem też oddzielić wątek 2,0 od 1,9, gdyż np. w 1,9 8V nie ma chyba hydraulicznych popychaczy i wiele odpowiedzi sugeruje luzy zaworowe, a w 2,0 to nie ma zupełnie zastosowania. Oczywiście rozumiem, że poza tym, 1,9 16V i 2,0 to prawie to samo i część sugestii z wątków o 1,9 ma tu zastosowanie.
Z racji tego, że 2,0 montowane były krótko w stosunku do 1,9, użytkowników z tym silnikiem jest na forum raczej niewielu. Przekopywanie się przez 40 stron wątku, żeby znaleźć kilka postów o dwulitrówkach lub chociaż o 16V to męka, którą już przeszedłem. Uważam, że oddzielny post się po prostu przyda - jak nie mnie, to może komuś innemu.
Pozdrawiam.
- - - Updated - - -
Korekty (chociaż wiem, że to niezbyt fachowy pomiar - na żywo na ekranie bez logów) maksymalnie dochodziły do -0,5 (na 1 i 2), do -1,0 (na 3) i +1,8 (na 4).
I znowu: to sugeruje niedomagający wtrysk na 4 cylindrze, ale widziałem też wątek, gdzie ktoś pisał, że duża dodatnia korekta była spowodowana uszkodzeniem tłoka (gorszą pracę na jednym z cylindrów ECU próbowało korygować dawką paliwa), a wszystkie wtryski okazały się w pełni sprawne. i szczerze mówiąc tej opcji najbardziej się boję...