Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Rolka paska wieloklinowego

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    Wielkie dzięki, o taką właśnie konkretną odpowiedź mi chodziło:-)

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Wysokie Mazowieckie
    Auto
    Alfa 156 SW 2.4 jtd 02' , Lancia Kappa 3.0 V6, była 159 2.2jts i 156 1.8 ts
    Postów
    120

    Domyślnie

    Rolki w napinaczu nie bez powodu są metalowe oraz na szerokim łozyskowaniu. zamienniki plastkikowe na jednorzędowym łożysku często powodują ścinanie paska wieloklinowego ponieważ mają tendencje do ,,wyginania sie ,, na bok gdyż łożysko jednorzędowe zawsze ma lekki luz tym bardziej że stosowane są łożyska wysokoobrtowe z oznaczeniem c3. metalowa rolka zapewnia lepsze ( mniej agresywne ) prowadzenie paska po rolce. wielokrotnie spotykałem się z tym że po wymianie samej rolki i to na plastkiowy zamiennik albo napinacz albo pasek szybko kończył swój żywot. tym bardziej ze napinacz pewnie już swoje przeszedł i napewno ma już trochę luzu. Chodz kilka razy zdarzyło się że jakiś czas po takiej wymianie wszystko grało.

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfa159peeter Zobacz post
    Rolki w napinaczu nie bez powodu są metalowe oraz na szerokim łozyskowaniu. zamienniki plastkikowe na jednorzędowym łożysku często powodują ścinanie paska wieloklinowego ponieważ mają tendencje do ,,wyginania sie ,, na bok gdyż łożysko jednorzędowe zawsze ma lekki luz tym bardziej że stosowane są łożyska wysokoobrtowe z oznaczeniem c3. metalowa rolka zapewnia lepsze ( mniej agresywne ) prowadzenie paska po rolce. wielokrotnie spotykałem się z tym że po wymianie samej rolki i to na plastkiowy zamiennik albo napinacz albo pasek szybko kończył swój żywot. tym bardziej ze napinacz pewnie już swoje przeszedł i napewno ma już trochę luzu. Chodz kilka razy zdarzyło się że jakiś czas po takiej wymianie wszystko grało.
    Ja również uważam że metalowa lepsza ale rynek tak działa ostatnio że najtańsze - najlepsze . W linku do Allegro też był plastyk dlatego podałem taką wersję.

    Rolka metalowa :
    https://www.autosklep24.pl/pl/p/Rolk...pinacza-/11252

    Napinacz oryginalny:
    https://www.autosklep24.pl/pl/p/Napi...55184761/19111
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Wysokie Mazowieckie
    Auto
    Alfa 156 SW 2.4 jtd 02' , Lancia Kappa 3.0 V6, była 159 2.2jts i 156 1.8 ts
    Postów
    120

    Domyślnie

    Niestety właśnie cena rządzi . Ale w Alfie rzadko zdaje to egzamin . A potem płacz i zgrzytanie zębami że się psuje.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Tak właśnie. Na pewnych częściach się nie oszczędza. Kupiłem 2 lata temu rolkę napinacza, prowadząca i pasek. Średniej półki, ale nie jakieś super. W zeszłym tygodniu coś zawyło potem trochę ucichło, ale słychać buczenie. Okazało się, że rolka na napinaczu ma luzy, przez co pasek przeskoczył o ząbek i rozcięło mi go na 2 części. Dobrze, że odfrunął do chłodnicy oleju, a nie wpadł gdzieś w rozrząd. Teraz wymieniał komplet na oryginały.


  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Oryginał to Dayco po prostu

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    Podpowie ktoś jak zdemontować ową rolkę? Jak poluzować napinacz? Aby rolka zeszła na dół?
    Ostatnio edytowane przez przemo832 ; 21-01-2017 o 12:12

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Klucz 15 (najlepiej oczkowy) zakładasz na śrubę rolki napinacza i ciągniesz w dół jakbyś chciał odkręcać. Ważne, aby klucz był skierowany w tył samochodu. Trochę siły trzeba użyć żeby napinacz się poddał ale nie ma tragedii
    podobnie jak na zdjeciu:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wymiana-paska-rozrzadu-8f391b748.jpg
Wyświetleń:	294
Rozmiar:	191.3 KB
ID:	220088


  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    dajesz zdjecie do paska rozrzadu, przeczytaj uwaznie temat a najlepiej ogladnij filmik z pierwszej strony w tedy bedziesz wiedzial o co chodzi...

    napinacz w 2.4jtd jest z tego co wiem troche inny niz w benzyniakach a juz na pewno nie pasuje do niego klucz 15...

    //Edit:
    znalazlem instrukcje
    http://forum.lanciapolska.org/viewto...?f=141&t=69168
    https://www.youtube.com/watch?v=cN9ywUx17lg

    u mnie to wyglada tak samo, podpowie ktos jaki torx do odkrecenia kola pasowego?
    Ostatnio edytowane przez przemo832 ; 21-01-2017 o 15:11

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Naciskasz łychą na ramię napinacza i blokujesz go jakimś gwoździem żeby mieć pasek poluzowany.
    Co do rolki - tak mi się obiło o uszy - okręcasz w prawo.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

Podobne wątki

  1. Naciąg paska wieloklinowego 2.4
    Utworzone przez adriang6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-09-2015, 19:32
  2. Rolka paska wieloklinowego 2.0 TS
    Utworzone przez gajner w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-03-2012, 08:58
  3. Napinacz paska wieloklinowego
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 19:52
  4. Spadanie paska wieloklinowego!!!
    Utworzone przez bolo1901 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-06-2010, 19:40
  5. 164 Rolka napinacza paska wieloklinowego
    Utworzone przez lupo7 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-04-2007, 20:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory