Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: 2.4 JTD/JTDM 20v - spostrzeżenia

  1. #31
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Piszę o przypadkach, które jak widać realnie występują i stąd jest ten problem znany użytkownikom. Natomiast jak ktoś do tego podchodzi, to już nie moja sprawa
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #32
    Użytkownik Świeżak Avatar round_cube
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    156 | 147 | 156GTA | 159SW | Brera
    Postów
    68

    Domyślnie

    mam 2,4 200KM w serii przebieg obecnie 280kkm i złego słowa nie powiem. Nie zauważyłem u siebie dymienia w tym silniku - no chyba że w czasie jak wypala DPF (który jeszcze posiadam) ale to chyba inna inszość.

    Znaczenie ma tutaj zapewne fakty, że samochód od nowości był w rękach ludzi świadomych motoryzacyjnie. Od 110kkm ma program na 240KM i 540Nm, jak napisałem wyżej posiada jeszcze DPF i jedyne co zostało zmodyfikowane to usunięcie klap z kolektora oraz podobno wycięty zawór EGR (chociaż ja uważam że coś z tym EGR "compsportowi" nie poszło ponieważ co jakieś 1000-1500km wywala błąd EGR a wydaje mi się że jak by był usunięty to by błędu nie wywalał)

    Kolejna sprawa dwumas - mój wytrzymał 230kkm i wytrzymał by pewnie więcej ale zaczynały odzywać się krzyżaki przy skrzyni robiony był ogólny przegląd więc postanowiłem wymienić i sprzęgło z dwumasem. Stan po tym przebiegu taki że nie jeden by to jeszcze kupił i zamontował ciesząc się dziesiątkami przejechanych na nim kilometrów.

    DPF - ja jeżdżę bardzo dużo tras więc z wypaleniem nie ma problemu ale gdy włączy mi się wypalanie blisko miejsca docelowego lub domu czy sklepu nie czekam aż się wypali tylko gaszę. Zdarzyło mi się tak w mojej karierze może z 3 razy ale uważam że lepiej by procedura wypalenia DPF uruchomiła się raz jeszcze lub abym miał na postoju go wypalać czemu towarzyszą bardzo wysokie temperatury, które dla głowicy pewnie też nie pozostają bez znaczenia.

    O pękających głowicach na razie tylko czytałem - i przez to czytanie spać spokojnie nie mogę
    Ostatnio edytowane przez round_cube ; 20-09-2015 o 11:23

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał round_cube Zobacz post
    oraz podobno wycięty zawór EGR (chociaż ja uważam że coś z tym EGR "compsportowi" nie poszło ponieważ co jakieś 1000-1500km wywala błąd EGR a wydaje mi się że jak by był usunięty to by błędu nie wywalał)
    To to coś jest nie tak. Może zrobiono to mapą powietrza. Wtedy tak się dzieje.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #34
    Użytkownik Świeżak Avatar round_cube
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    156 | 147 | 156GTA | 159SW | Brera
    Postów
    68

    Domyślnie

    muszę Ciebie odwiedzić z EGR, DPF i tą temp. załączania wentylatorów tylko na razie muszę ogarnąć się czasowo i pasowało by mi ktoś jeszcze wyciął fizycznie ten DPF.

  5. #35
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    Co prawda moje 2.4 Q4 mam krótko bo raptem od końca kwietnia ale klepnalem 20 tys km i złego słowa nie powiem. Wszystkie ekobzdury wyrzucone i wirus na 235KM + 505Nm robione przez poprzedniego właściciela u Cinka. W międzyczasie była wymieniona chłodnica - układ zalany czerwonym Paraflu. Potrafi puścić dymek przy wciśnięciu gazu w podłogę ale nie jest czarna chmura ciągnąca się za autem. W chwili obecnej 165 tys km na liczniku.

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  6. #36
    Użytkownik Ogier Avatar ziomal73
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Vanuatu
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
    Postów
    191

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Na przykład. Lub naleje czystej wody.
    Histereza pozwala na włączenie wiatraków powyżej 100 stopni
    Dolna histereza to 97-101, a górna 105-109.
    A jeśli 2.4 w dodatku jest chipowany, to robi się... gorąco.
    to do jakich wartości trzeba obniżyć?

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    ziomal73, większość ludzi co kupuje płyny jakieś marketowe, niby na wlepie mają 110-115st wrzenia, ale wiadomo jak jest w życiu i nie każdy zawsze też ma świeży płyn

    A co do grzania wystarczy spojrzeć z 1km od chaty troszkę pod czerwonym polem śmigać (mieszkam wiosce mam długą prostą zanim dojadę pod dom) jak parkuję i czekam te okolice 5min aż temperatury się uspokoją to went w lato przy 20st na drugim biegu walczyć


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar argenta132
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łuków
    Auto
    Jest ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD 105KM / Była ALFA ROMEO 156 2.5 V6 24V 192KM
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał round_cube Zobacz post
    mam 2,4 200KM w serii przebieg obecnie 280kkm i złego słowa nie powiem. Nie zauważyłem u siebie dymienia w tym silniku - no chyba że w czasie jak wypala DPF (który jeszcze posiadam) ale to chyba inna inszość.

    Znaczenie ma tutaj zapewne fakty, że samochód od nowości był w rękach ludzi świadomych motoryzacyjnie. Od 110kkm ma program na 240KM i 540Nm, jak napisałem wyżej posiada jeszcze DPF i jedyne co zostało zmodyfikowane to usunięcie klap z kolektora oraz podobno wycięty zawór EGR (chociaż ja uważam że coś z tym EGR "compsportowi" nie poszło ponieważ co jakieś 1000-1500km wywala błąd EGR a wydaje mi się że jak by był usunięty to by błędu nie wywalał)

    Kolejna sprawa dwumas - mój wytrzymał 230kkm i wytrzymał by pewnie więcej ale zaczynały odzywać się krzyżaki przy skrzyni robiony był ogólny przegląd więc postanowiłem wymienić i sprzęgło z dwumasem. Stan po tym przebiegu taki że nie jeden by to jeszcze kupił i zamontował ciesząc się dziesiątkami przejechanych na nim kilometrów.

    DPF - ja jeżdżę bardzo dużo tras więc z wypaleniem nie ma problemu ale gdy włączy mi się wypalanie blisko miejsca docelowego lub domu czy sklepu nie czekam aż się wypali tylko gaszę. Zdarzyło mi się tak w mojej karierze może z 3 razy ale uważam że lepiej by procedura wypalenia DPF uruchomiła się raz jeszcze lub abym miał na postoju go wypalać czemu towarzyszą bardzo wysokie temperatury, które dla głowicy pewnie też nie pozostają bez znaczenia.

    O pękających głowicach na razie tylko czytałem - i przez to czytanie spać spokojnie nie mogę
    A jak sprzegło z dwumasem przy tej mocy

  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar gpv
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    Była 147 1.6 TS / Jest 159 2.4 JTDm Berlina
    Postów
    65

    Domyślnie

    Jestem świeżym posiadaczem 159 2.4 ,w dodatku to mój pierwszy diesel i mam dwa pytania:
    - czy spalanie przy spokojnej jeździe ~9,5 l w trybie mieszanym (4 km miasto + 8 km poza 2x dziennie) jest OK ?
    - jeśli bym chciał jechać w miarę ekonomicznie to z jakimi obrotami, tak żeby nie były za niskie lub złe dla dwumasy ?

  10. #40
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Napisał gpv Zobacz post
    Jestem świeżym posiadaczem 159 2.4 ,w dodatku to mój pierwszy diesel i mam dwa pytania:
    - czy spalanie przy spokojnej jeździe ~9,5 l w trybie mieszanym (4 km miasto + 8 km poza 2x dziennie) jest OK ?
    - jeśli bym chciał jechać w miarę ekonomicznie to z jakimi obrotami, tak żeby nie były za niskie lub złe dla dwumasy ?

    Jeśli silnik jest zimny w momencie startu to normalne.

    2.4 (200 KM, z turbiną KKK - obroty w okolicach 1700 /min. __ przy wersji 210 KM z turbiną Garreta, można jeździć na 1600 i nic złego się nie ma prawa wydarzyć)

    Na rysunkach przebieg mocy i momentu dla obu:
    czarne linie - seryjne oprogramowanie.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	96.gif
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	32.8 KB
ID:	220909Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	95.gif
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	32.8 KB
ID:	220910

Podobne wątki

  1. [146] Porównania, spostrzeżenia dot. 146. Użytkowanie codzienne, prowadzenie.
    Utworzone przez Bisu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 18-09-2013, 09:07
  2. [159] nawigacja w B&M spostrzeżenia
    Utworzone przez coachu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 20:53
  3. [145] Wymiana przekładni kierowniczej - uwagi i spostrzeżenia
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 18:08
  4. spalanie a opony - zależności, spostrzeżenia itp.
    Utworzone przez alces1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 09:26
  5. [145/146] Kolejne spostrzeżenia na temat wariatora
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-01-2008, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory