Strona 167 z 247 PierwszyPierwszy ... 67117157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177217 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,661 do 1,670 z 2463

Temat: Wspomaganie - wielki problem !!!

  1. #1661
    Użytkownik Rowerzysta Avatar konstantyno110
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    159 1.9 16V (150KM) DFP+EGR ON
    Postów
    288

    Domyślnie

    Tym którzy nie wymienili płynu w układzie wspomagania polecam zajrzeć na moje zdjęcie. Wymieniałem profilaktycznie w tamtym roku wymieniałem zbiorniczek a nie kupiłem płynu miałem dzień wolnego to wymieniłem. W słoiku płyn odessany a w wężyku nowy. Myślę że różnicę widać na 1 rzut oka. Moja procedura odessałem ile się da ze zbiorniczka odkręciłem wylałem wszystko odesłałem przez włożenie wężyka w 2 węzę które idą do zbiorniczka to co było w wężach, zakręciłem zbiorniczek i zalałem. Kupiłem 2 butelki zrobiłem tak raz, teraz pojeżdżę z tydzień albo 2 i zrobię tak samo. Może samo wspomaganie bez większych zmian ale koszt ok 29 zł za butelkę nie jest aż tak wielki żeby tego nie zrobić. Na pewno dusza bardziej spokojna. Powiem tylko że auto ma raczej realne 159 tyś i nie mam pojęcia czy kiedyś był wymieniany.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Płyn wspomaganie.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	70.5 KB
ID:	221170  

  2. #1662
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Panowie,
    Wspomaganie zaczęło mi wyć na mrozie. Po jakiś 3 minutach zawsze przestawało. W sobotę wyczyściłem sitko w zbiorniczku (zbiorniczek z 2009 roku), a zbiorniczek w środku przepłukałem benzyną ekstrakcyjną. Przedmuchałem go sprężonym powietrzem, poczekałem aż wyschnie i złożyłem wszystko do kupy zastępując jeszcze cybanty na przewodach do zbiorniczka opaskami skręcanymi. Niestety po tym zabiegu nie ma żadnej poprawy, a w dodatku nawet po dłuższej trasie na niskich obrotach przy manewrowaniu po parkingu pompa potrafi zawyć, a płyn w zbiorniczku się burzy.
    Maglownica była wymieniana latem.
    Do wymiany / ew. regeneracji pompa, czy obstawiacie coś jeszcze innego?

  3. #1663
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Zobacz przy pompie w miejscu gdzie fragment węża metalowego łączy się z gumowym. Lubi puszczać na zaprasowaniu i przy nieszczelności są te same objawy.

  4. #1664
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Obejrzyj węże. U mnie ten na ssaniu (między zbiorniczkiem a pompą) sparciał od spodu na załamaniach i pompa ssała powietrze, czego efektem był wzburzony płyn i wycie pompy. Uszkodzenia były na tyle małe, że nie było widać wycieku.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #1665
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Jak wrócę z pracy, to zajrzę do tych węży. W korku zbiorniczka mam przerwaną uszczelkę, przez co jak się burzy, to sączy się z tego olej. W efekcie pod zbiorniczkiem i wężami podłużnica jest zapocona olejem. Chyba, że właśnie sączy się z tych węży... Jutro założę zamiast tej uszczelki oring, przetrę zbiornik i pod wężami. Jeśli znowu zrobi się mokro, to pewnie węże do wymiany.
    Mam nadzieję, że okaże się, że to ten ciśnieniowy jest problemem, bo pracuję w hydraulice siłowej, to mi serwisant zakuje nowy za free. Żeby go zdemontować dużo rozbierania?

  6. #1666
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nie, nie jest dużo roboty jednak jak Ci walnął w tym miejscu co mi to jest problem z zakuciem bo trzeba lekko przerobić aby weszło pod prasę. Ja mam aktualnie tak zakuty, że jest w tym miejscu na skręcanym króćcu.

  7. #1667
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Pękniętą uszczelkę korka na zbiorniczku wymieniłem na zwykly o-ring. Może jutro uda mi się w pracy znaleźć odpowiedni kwadring. Dolałem oleju, ponieważ wyciekł przez w.w. uszczelkę. Na razie cisza. Jeśli nie zapomnę, to sprawdzę rano, czy wyje na zimno. Węże ciśnieniowe są suche, jedynie te idące do zbiorniczka są zapocone, ale nie wiem, czy nie ciekł po nich olej uciekający ze zbiorniczka. Z ciekawości w autosklepie zapytałem ile kosztuje wąż na kanale ssącym. Około 170zł za taki krótki kawałek zwykłego węża olejoodpornego to spora przesada. Znacie jakąś alternatywę oprócz używanych, które są w losowym stanie?

  8. #1668
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Kupiłem zwykły przewód układu chłodzenia (nie pamiętam, 14 albo 15 mm) i działa. Dla pewności po drodze zamontowałem na nim dwie opaski zaciskowe, żeby zapobiec jego ewentualnemu zagięciu.
    Już prawie rok z tym jeżdżę i jest git. Wygląda estetycznie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #1669
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Dzięki, w takim razie zmierzę go i też spróbuję takiego zabiegu. Ciekaw jestem ile czasu taki wąż chłodniczy wytrzyma.
    Rano odpaliłem ją na próbę przy -4*C i znów wyło ale tym razem tylko chwilę, choć nie wiem ile dokładnie, bo odpaliłem i pobiegłem wyjechać służbowym. Wróciłem po niecałej minucie to była już cisza.

  10. #1670
    Użytkownik Świeżak Avatar Sewcio Sewcio
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    AR 159 / 1.9 16v
    Postów
    25

    Domyślnie

    Panowie od której parti (daty) sa juz wkońcu produkowane dobre zbiorniczki ??
    Sory ale niemoge tego tu znalesc choc wiem i wyczytałem że było to pisane ale już dostaje oczopląsu
    12/2009 ??
    Ostatnio edytowane przez Sewcio Sewcio ; 06-03-2017 o 00:39

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  3. Wielki problem z Zamkami
    Utworzone przez hubert25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:06
  4. wielki problem z gazem
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 08:27
  5. Wielki Problem z silnikiem!!!!!
    Utworzone przez luniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory