Temat: Korekty wtrysków

  1. #2331
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Nie zjadło Ci klapki?
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  2. #2332
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nagle powiadasz? A jak wyglądają klapki w kolektorze?

  3. #2333
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    Kto to wie jak mają się klapki. Kolektor plastikowy w oryginale. Myślę że jakby klapka poleciała nie było by takiego problemu z odpałem. Jutro przed demontażem zrobię próbę przelewową i zobacze czy cisnienie na listwie nie spada gwałtownie.

  4. #2334
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Podręcznikowy przykład urwanej klapki z poliftowego kolektora. Brak kompresji, duża korekta na wtrysku, problemy z odpalaniem. Dlatego sprawdź kompresje na tym cylindrze. Jak jest kiepska to wiesz już w czym problem.

  5. #2335
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    Coś za szybka diagnoza z klapką. Wczoraj wlałem gnojówki z Bp Premium i pojeździłem z butem w podłodze. Rano -7 C powietrze , temperatura paliwa -5,5 C. Pompa przy odpalaniu dobiła bez problemu do 400 Bar i silnik pali na strzała. Korekta na 3 cyl na zimnym + 2,5 , przy odpalaniu lekko zadymiła na biało. Na początku przez 5 -10 sek nierówne obroty jałowe , potem wszystko ok. Zobaczymy za klika dni jak będą wyglądały korekty.

  6. #2336
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    To mi się podoba, naprawianie jeżdżeniem z butem w podłodze :-) Coś mi się wydaje, że niedługo urwą się wszystkie klapki i będziesz narzekał, że Alfa takie gówniane silniki robi :-)

  7. #2337
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    Co by tobie odpowiedzieć - nie będę narzekał że Alfa robi gówniane silniki bo już nie robi silników od ponad 20 lat. Jeździłem wieloma i powiem że 159 to najmniej alfowa Alfa ( zwykły pojazd silnik Fiata , skrzynia Opla - kundel ) . Nie ujmując wiedzy kolegom ( dzięki za sugestie ) często powtarza się na forach utarte stereotypy że to lub tamto . Mój aktualny dupowóz ma przebieg 252 tkm klapki są ? , egr jest , dpf jest ( wypala się co 700 km ), koło dwumasowe i sprzegło wymieniłem w ubiegłym roku ( tarcza jechała po nitach natomiast koło było w jakimś tam stopniu zużyte ale sprawne fabryczne ), zawieszenie całe oryginał ( górne mam do wymiany ). Mając powyższe na względzie nie sądzisz że coś tu jest nie tak - bo wszystko działa pomimo przebiegu ( a według postów z forum powinno być już wszystko wymienione ). Mi się nie wydaje że powinno się tobie coś zapsuć i żebyś narzekał że Alfa jest do dupy.
    Ostatnio edytowane przez majk ; 10-02-2017 o 12:49

  8. #2338
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Dostałeś poradę aby sprawdzić kompresje na cylindrze i wtedy wszystko będzie wiadomo, a przynajmniej będzie można coś wykluczyć. Nie uznajesz "utartych stereotypów", które jednak powstały na doświadczeniach innych użytkowników tego samochodu. Wolisz jeździć z gazem w podłodze jako próbę naprawy, bo twierdzisz że w sumie wszystko jest ok, miałeś już wcześniej Alfy i Twoja jest lepsza niż inne. Twoja sprawa, ja nie zamierzam się dalej udzielać w Twoim temacie.

  9. #2339
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    Moja wcale nie jest lepsza niż inne bo jest taka sama jak inne. Jakoś nie widzę żeby twój post wniósł coś merytorycznie do sprawy - widać że nie wiele wiesz na temat silników i układów wtryskowych. Natomiast jesteś dobry w poradach stereotypowych.

  10. #2340
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał majk Zobacz post
    Nie ujmując wiedzy kolegom ( dzięki za sugestie ) często powtarza się na forach utarte stereotypy że to lub tamto.
    Skoro opis awarii jak ulał pasuje do urwanej klapki to taką odpowiedz dostałeś skoro Cie nie satysfakcjonują utarte odpowiedzi, ze to lub tamto to po co pytasz? Ludzie mylą forum z warsztatem mechanicznym i oczekują szybkiej i w pełni trafnej diagnozy przez Internet... takie rzeczy tylko u wróżbity Macieja bo my możemy tylko sugerować co sprawdzić i trudno jest zdiagnozować to, ze zalałeś jakies lipnej gnojówki bo tak błahe rzeczy powinno sie sprawdzić przed zadawaniem pytan...

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory