Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Drewniana kierownica

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Łukasz 166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    Peugeot 406 Coupe 3.0 Była Alfa Romeo 166 2.4
    Postów
    750

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin166 Zobacz post
    a ciężka do zdobycia ? i jaka może być cena ?
    Tanifiat miał ostatnio nówki za około 250 zł jak dobrze pamiętam.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin166 Zobacz post
    tzn. bez ściągacza nie zejdzie ?
    .
    zejdzie ale potrzebny młotek . luzujesz nakrętkę zapierasz się kolanami o kierę i naparzasz w trzpień przez jakąś przedłużkę . zeskoczy i po to masz tylko zluzowaną nakrętkę aby kierą nie dostać w twarz

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał mikell0 Zobacz post
    zejdzie ale potrzebny młotek . luzujesz nakrętkę zapierasz się kolanami o kierę i naparzasz w trzpień przez jakąś przedłużkę . zeskoczy i po to masz tylko zluzowaną nakrętkę aby kierą nie dostać w twarz
    Też tak można.Tylko istnieje duże prawdopodobieństwo,że uszkodzisz łożysko na kolumnie.Po paru razach w poprzedniej beli tak się u mnie stało.A łożysko jest dość podobne,do łożyska w rowerze,małe kulki i koszyk.Wymiana natomiast uszkodzonego,wiąże się z wyjęciem całej kolumny a nie jest to takie łatwe.Jeżeli w tej beli muszę zdjąć kierę,to już używam ściągacza.

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie trzeba walić mocno. Chodzi o to żeby wprowadzić drgania (jak udar) i odskakuje.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar Piszczyk
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Opole Lubelskie
    Auto
    AR166 2,5 / DELTA I 1,6 GTie / Thesis 3,0 V6 / HILUX 3,0 / Thema 2,8 PRV
    Postów
    132

    Domyślnie

    jak koledzy pisali - nie odkręcaj do końca nakrętki
    ja kierownicę zdejmowałem szarpiąc ją tak jakbym się w zakrętach trzymał - raz na prawo raz na lewo
    każda poszła (polonez, 125p, dedra, delta, Ar166, Kappa, Thema, Sprinter ) bez bicia młotkiem i ściągaczy...

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    Też tak można.Tylko istnieje duże prawdopodobieństwo,że uszkodzisz łożysko na kolumnie.Po paru razach w poprzedniej beli tak się u mnie stało.A łożysko jest dość podobne,do łożyska w rowerze,małe kulki i koszyk.Wymiana natomiast uszkodzonego,wiąże się z wyjęciem całej kolumny a nie jest to takie łatwe.Jeżeli w tej beli muszę zdjąć kierę,to już używam ściągacza.
    ja uszkodziłem ściągacz - śruba od ściągacza pękła i została w kierzę . i teraz tylko taka metoda mi została . oczywiste że nie napier..lam ile wlezie - z czuciem nic na siłę - lekko młotkiem

  7. #17
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TS 98'
    Postów
    183

    Domyślnie

    Kierownica już zamontowana, zeszła do 2 krotnym uderzeniu punktakiem w czpień. Drewniana prezentuje się elegancko.
    Od zakupu auta paliła mi się poduszka na zegarach. Przy zdejmowaniu starej kiery zauważyłem że coś nie halo jest z taśmą przy samym jej końcu.
    Czy łatwy jest montaż i demontaż takiej taśmy, ile kosztuje i czy zakupiona np. od innego rocznika i 166 z innym motorem są różnice ?

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin166 Zobacz post
    Kierownica już zamontowana, zeszła do 2 krotnym uderzeniu punktakiem w czpień. Drewniana prezentuje się elegancko.
    Od zakupu auta paliła mi się poduszka na zegarach. Przy zdejmowaniu starej kiery zauważyłem że coś nie halo jest z taśmą przy samym jej końcu.
    Czy łatwy jest montaż i demontaż takiej taśmy, ile kosztuje i czy zakupiona np. od innego rocznika i 166 z innym motorem są różnice ?
    różnice są tylko i wyłącznie gdy taśma pochodzi od kiery która miała sterowanie ICS ale to jest prawie jak złoty graal.

Podobne wątki

  1. [155] drewniana kierownica
    Utworzone przez jacek_alfa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-01-2015, 16:51
  2. [164] Drewniana kierownica
    Utworzone przez karolkos w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 18:36
  3. Kierownica drewniana vs policja ...
    Utworzone przez Michu1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 13-01-2010, 14:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory