Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Napięcie na czujniku wałka rozrządu

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V 2000 rok Navy Blue
    Postów
    16

    Domyślnie

    Dobrze że nowego nie sprawdzałem, tylko go zamontowałem już słyszałem o tym, że omomierz niszczy czujniki Halla

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V 2000 rok Navy Blue
    Postów
    16

    Domyślnie

    Dobra, przespałem się z tematem i doszedłem do wniosku że muszę doprowadzić temat do końca.

    Co mam zdjąć czy to jest dużo zdejmowania, że "zobaczyć czy rozrząd jest cały". Rozumiem, że mam zdjąć tę obudowę rozrządu - czy to dużo zdejmowania? Czy to realne w warunkach parkingowych? Czy jak się już tam dostanę to będę musiał coś mierzyć? Jakieś napięcia pasków czy tylko że są całe?

    Bo muszę oszacować czy w to brnąć czy dzwonić po lawetę i zawieść pacjenta do mojego mechanika, czego tak bardzo chciałem uniknąć (lawety, nie mechanika). Tym bardziej, że znając obłożenie mojego mechanika to termin będę miał na za 2 tygodnie..

    Możecie odpisać co mam zrobić _dokładnie_ - odkręcić obudowę rozrządu jest łatwo w tym silniku? (2.5 V6 24V) Jeśli chce tam się dostać bez żadnych podnośników i kanałów od góry na parkingu to muszę odkręcać coś jeszcze (tam chyba idą jakieś przewody związane z klimą też) żeby mieć do tego dostęp?

    Jak już ją odkręce to co _dokładnie_ ma się kręcić - załóżmy, że będę miał drugą osobę do patrzenia czy się kręci ale które koło dokładnie ma badać?

    Aha - i jak sprawdzić to okablowanie "do czujnika" - rozumiem, że jeśli mam napięcie na gnieździe czujnika to jedyne co muszę sprawdzić to żyłę z sygnałem. Gdzie ona wchodzi w komputer? Tam pod nogami pasażera? Jak poznać że to ten kabel?

    Nie jestem mechanikiem ale myślałem, że czujnik wałka rozrządu to sam wymienię.
    Ostatnio edytowane przez rakieta ; 16-02-2017 o 14:27

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V 2000 rok Navy Blue
    Postów
    16

    Domyślnie

    Do brzegu - dostałem się do ECU. Dużo kabli. Ma ktoś schemat który pomógł by mi zlokalizować gdzie znajdę miejsce w którym wchodzi sygnał od czujnika wałka rozrządu? Czy w takim czyms to znajdę: autoelektro.eu /index.php/pl/alfa-romeo/494-schemat-elektryczny-alfa-166 ? Rozmawiałem dziś z moim mechanikem twierdzi że na pewno jakiś zwierz uszkodził kabel

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    ECU to ME 2.1 czy 3.1 ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #15
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V 2000 rok Navy Blue
    Postów
    16

    Domyślnie

    Wierzę, że ME 2.1.

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Interesuje Cię E39 i E40

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	me21.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	30.3 KB
ID:	222176

    A-1, N.C.
    A-2, Supply
    A-3, Igntion earth
    A-4, N.C.
    A-5, Lambda sensor heater
    A-6, Relay for 1 st fan speed
    A-7, Ignition earth
    A-8, Electronic earth (for sensors)

    B-1, N.C.
    B-2, N.C.
    B-3, Programming
    B-4, Battery

    from C-1 to C-20, N.C.
    C-21, Fuel vapour recovery solenoid valve
    C-22, Supply for potentiometer - 1 accelerator pedal
    C-23, Earth for potentiometer - 1 accelerator pedal
    C-24, Signal for potentiometer - 1 accelerator pedal
    C-25, Signal for potentiometer - 2 accelerator pedal
    C-26, Earth for potentiometer - 2 accelerator pedal
    C-27, Supply for potentiometer - 2 accelerator pedal
    C-28, Sport throttle response on warning light
    C-29, Fuel pump relay
    C-30, N.C.
    C-31, Lambda sensor earth
    C-32, Lambda sensor signal
    from C-33 to C-37, N.C.
    C-38, Rpm signal
    C-39, Diagnostic connection (line K)
    C-40, N.C.

    D-1, N.C.
    D-2, N.C.
    D-3, Relay for cooling fan 2 nd speed
    D-4, N.C.
    D-5, CAE gear selector switch
    from D-6 to D-10, N.C.
    D-11, CAN line "high"
    D-12, CAN line "low"
    D-13, Speedometer signal
    D-14, Brake lights switch
    from D-15 to D-16, N.C.
    D-17, CAE recognition
    D-18, N.C.
    D-19, Clutch pedal switch
    D-20, Cruise control set +
    D-21, Cruise control set -
    D-22, Cruise control - recall
    D-23, Brake switch
    D-24, Cruise control deactivation

    E-1, Operation of injector for cyl. 3
    E-2, Operation of injector for cyl. 6
    E-3, N.C.
    E-4, Air conditioning compressore relay feed
    from E-5 to E-9, N.C.
    E-10, Cruise control on warning light
    E-11, N.C.
    E-12, N.C.
    E-13, Operation of injector for cyl. 2
    E-14, Operation of injector for cyl. 5
    E-15, Air conditioning pressure switch 1st stage
    E-16, N.C.
    E-17, Air conditioning pressure switch 2nd stage
    from E-18 to E-20, N.C.
    E-21, Air conditioning request switch
    E-22, N.C.
    E-23, Sport throttle response switch
    E-24, Sport throttle response switch earth
    E-25, Operation of injector for cyl. 1
    E-26, Operation of injector for cyl. 4
    E-27, N.C.
    E-28, Coolant temperature sensor earth
    E-29, Coolant temperature sensor signal
    E-30, N.C.
    E-31, Potentiometer - 1 butterfly casing
    E-32, Earth for potentiometer 1-2 butterfly casing
    E-33, Supply for potentiometer 1-2 butterfly casing
    E-34, Potentiometer - 2 butterfly casing
    E-35, N.C.
    E-36, N.C.
    E-37, Rpm sensor (-)
    E-38, Rpm sensor (+)
    E-39 Timing sensor earths
    E-40, Timing sensor signal
    E-41, Earth for detonation sensor 1 (cylinders 1-4-5)
    E-42, Signal for detonation sensor 1
    E-43, Earth for detonation sensor 2 (cylinders 2-3-6)
    E-44, Signal for detonation sensor 2
    E-45, Air temperature sensor
    E-46, Flow meter - reference voltage 5V
    E-47, Output voltage (signal) - flow meter
    E-48, Earth - flow meter

    F-1, Butterfly casing motor integrated with D.V.L. (-)
    F-2, Butterfly casing motor integrated with D.V.L. (+)
    F-3, N.C.
    F-4, N.C.
    F-5, Operation of ignition coil for cyl. 6
    F-6, Operation of ignition coil for cyl. 2
    F-7, N.C.
    F-8, Earth
    from F-9 to F-12, N.C.
    F-13, Operation of ignition coil for cyl. 4
    F-14, N.C.
    F-15, N.C.
    F-16, N.C.
    F-17, Operation of ignition coil for cyl. 3
    F-18, N.C.
    F-19, Operation of ignition coil for cyl. 5
    F-20, Operation of ignition coil for cyl. 1
    F-21, Operation of injection warning light
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #17
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V 2000 rok Navy Blue
    Postów
    16

    Domyślnie

    WoW! DZIĘKI! W stopce powiniennes dodac jeszcze numer konta! Haha! Żyjemy! Dobra. To jest plan:

    Odpinać akumulator?

    Rozumiem, że mam sprawdzić ciągłość przewodu E40 do jednej z dziurek w gnieździe w którym wpinam wtyczkę czujnika + ciągłość przewodu E39 do innej z dziurek w tym gnieździe?

    Coś mogę uszkodzić? Jak to się sprawdza wypina się coś z ECU? jakaś złota rada?

    Czy dobrze myślę: E40 to będzie syngał, czyli środkowa dziurka w gnieździe. A E39 (earths ??) to będzie zasilanie czy uziemienie? Chyba uziemienie? Czyli jeden z zewnętrznych pinów?
    Ostatnio edytowane przez rakieta ; 16-02-2017 o 21:57

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Odpinasz aku.
    Odpinasz wtyczkę na ECU i mierzysz kable.
    E40 to sygnał, czyli środkowy pin, E39 to masa, czyli któryś zewnętrzny.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V 2000 rok Navy Blue
    Postów
    16

    Domyślnie

    ok. pomierzyłem ciągłość przewodów i są OK. Rozrząd cały. Zainteresował się moimi działaniami okoliczny mechanik i (po tym jak wszystko poskładałem spowrotem i podpiąłem aku) na przekręconym na kluczyku zapłonie zbadał (naciskając śrubokrętem) ciśnienie na końcu listwy przy wtryskiwaczach i stwierdził, że ciśnienie jest małe. Umówiłem się z nim, że zbada to manometrem w nast. tygodniu. Co myślicie o takim połączeniu czyli błąd P0340 "Camshaft position sensor" i to, że prawdziwym powodem jest ciśnienie na wtryskiwaczu?

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V 2000 rok Navy Blue
    Postów
    16

    Domyślnie

    No i co myślicie na ten temat?

    Czy niskie cisnienie na wtryskiwaczach nie spowodowalo by jakiegos bledu pompy paliwa albo czegos takiego?

    Alfa ciągle unieruchomiona

Podobne wątki

  1. Problem z czujnikami wałka/wałka rozrządu
    Utworzone przez nietyx w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2016, 01:32
  2. [146] czujnik wałka rozrządu
    Utworzone przez hugolo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 07:14
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  4. Koło wałka rozrządu
    Utworzone przez czapka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 15:02
  5. [145] Blokada wałka rozrządu
    Utworzone przez niemen w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory