Strona 1 z 14 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 137

Temat: 1.9jtdm rzuciła palenie - brak tropu

  1. #1
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie 1.9jtdm rzuciła palenie - brak tropu

    Pacjent to 1.9jtdm 150KM w automacie w totalnej serii (tylko zaślepka na egr z otworami).
    Rzadko się zdarza żeby jakiś problem przy aucie mnie przerósł ale tak jest chyba tym razem. Najpierw opowiem od czego się zaczęło bo może w którymś momencie ktoś wpadnie na trop który ja pominąłem.

    W połowie stycznia przy kilkunastostopniowych mrozach 159 nie odpaliła. Nie zdziwiło mnie to specjalnie bo od dawien dawna miałem jedną świecę spaloną. Po sprawdzeniu wszystkich okazało się że żadna nie działa ale do tej pory paliła na spokojnie zamówiłem wszystkie świece i wymieniłem na nowe. Auto odpaliło (choć było już trochę na plusie). Pojeździłem trochę i zauważyłem że auto na jałowym jakoś niepewnie trochę chodzi. Mało wyczuwalne ale jednak. Po podpięciu pod kompa nie znalazłem nic niepokojącego poza szalejącymi korektami wtrysku. Szalały od -3 do +5. Losowo na różnych garach i naprzemiennie. Auto dziwnie nerwowo i twardo chodziło. Wystarczyło dodać gazu i sytuacja się normowała z korektami na poziomie -1 do +1 stabilnie. Problem tylko na jałowym (oczywiście rozgrzanym). Olałem to bo szczerze nie mam pojęcia co to mogłoby oznaczać. Zgasiłem auto w zasadzie szczęśliwy że auto chodzi. Do następnego dnia..... na drugi dzień nie odpaliła. Dokładnie to samo. Silnik kręci i nie odpala. Czasami coś podłapuje ale niepewnie. Jak go długo pomęczę to nawet coś tam zachurchla, złapie jakby na dwa gary, poszarpie i gaśnie..... Przypominam że ciągle brak błędów. Jakichkolwiek. Nasunął mi się pomysł że może kolektor mam już zakitowany (znam taki przypadek że przez to nie odpaliła 159). Tak więc na pełnym luzie zrzuciłem kolektor i sprawdziłem. Był brudny ale bez dramatu. Wyczyściłem, wymyłem wszystko razem z kalpami (które o dziwo są w świetnej kondycji). Przy okazji okazało się że koło pompy CR muszę wymienić więc i zrzucić rozrząd. Wymieniłem koło, dałem nowy pasek rozrządu i skręciłem wszystko czyściutkie jak z fabryki. Auto odpaliło od strzała. SUPER!!!! Nie wiem co było, ale odpaliła niestety po paru dniach żonie w czasie jazdy auto zgasło (a to jest automat)... Auto już nie odpaliło. Ściągnięte do domu. Aku naładowany, nie odpaliła. Na drugi dzień ot tak od strzała odpala i jadę się przejechać. Wsyzstko ok. Kolejnego dnia nie odpaliła......

    Doszedłem do wniosku (i za sugestią) że to cholerny czujnik położenia wału. To nic że nie ma żadnych błędów i parametry nowego niczym się nie różniły od starego ale zmieniłem. Niestety auto nadal nie odpala. Jestem już wku....iony bo jeszcze żaden samochód tak mnie w uja nie robił.
    Postanowiłem poprosić kumpla ze 159 żeby mi "użyczył" auta do diagnostyki i porównywałem jeden parametr pod drugim. Wszystko mamy identycznie. Jego pali, moja nie

    To co jest qwa????!!!!

    Zaznaczę że paliwo jest, pompa działa, CR ładuje po trzech obrotach na listwie jakieś 300bar, żadnych błędów, obroty silnika widzi.
    Ciągle jest to samo. Nie łapie a jak już to zatrzepie i gaśnie.
    Wrzucam jeszcze logi z odpalania. Może komuś to dostarczy jakiś info.
    Kto mądry powie co przeoczyłem lub jak coś zdiagnozować. Mam tak w nieskończoność wymieniać części?
    Attached Files Attached Files

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Marek a wyciągałeś regulator ciśnienia paliwa ? Nie jest zasyfiony czasem ? Ostatnio ktos w AR166 miał podobnie z obrotami i uspokoiło sie po wymianie regulatora.
    Kolejna sprawa, jak przekręcisz kluczek do kontrolek to nasłuchuj z okolic filtra, czy nie słychać przelewania się paliwa, może ci się zapowietrza ?
    Wieczorem jak wrócę do domu z roboty to zerknę na logi, bo tu nie mam fes/mes.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dawno wymieniałeś filtr paliwa?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    Miałem podobny przypadek przy temperaturach ujemnych, stało się to nagle że nie można odpalić. Jak długo kręciłem to zapalała na jeden dwa garki , przy tym biały dym i zapach niespalonej ropy. Jak odpaliła dwięk twrdy stukający i przy dodawaniu delikatnie gazu bujanie silnikiem. Korekty trochę świrowały + 5 - 3. Raz na jednym raz na innym cylindrze. Jak się rozgrzała odpalała już dobrze. U mnie okazało się że gnojówka zalana na stacji z ptokiem była syfiata i prawdopodobnie wytrącała się parafina, Która zapychała końcówki. Dolałem ropy ultimate + środek do czyszczenia i potem pogoniłem po autostradzie. Wszystko wróciło do normy.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Pojeździłem trochę i zauważyłem że auto na jałowym jakoś niepewnie trochę chodzi. Mało wyczuwalne ale jednak. Po podpięciu pod kompa nie znalazłem nic niepokojącego poza szalejącymi korektami wtrysku. Szalały od -3 do +5. Losowo na różnych garach i naprzemiennie. Auto dziwnie nerwowo i twardo chodziło. Wystarczyło dodać gazu i sytuacja się normowała z korektami na poziomie -1 do +1 stabilnie.
    Jeżeli widzisz korektę na +5 i nie reagujesz to jest bardzo źle.
    Dodanie gazu nie naprawia auta. Powoduje tylko że błędnie interpretujesz sytuację.

    Zacznij od tego co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności. Wtyczki wtrysków.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Marek a wyciągałeś regulator ciśnienia paliwa ?
    Nie. Co to i gdzie to w ogóle jest? i jaki ma związek skoro aut raz pali jak nowe a raz wcale?
    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Dawno wymieniałeś filtr paliwa?
    Oczywiście to zmieniłem profilaktycznie przy czyszczeniu dolotu
    Cytat Napisał majk Zobacz post
    Jak się rozgrzała odpalała już dobrze.
    U mnie nie ma to znaczenia. Brak związku z temperaturą czy innymi warunkami.
    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Jeżeli widzisz korektę na +5 i nie reagujesz to jest bardzo źle.
    Szczerze nie wiem ani nie wiedziałem co się dzieje. Jak w swoim temacie o tym pisałem to jakoś nikogo nie dziwiło
    Dobra, to w takim razie co mam zrobić? Odpiąć, przeczyścić/przedmuchać i zapiąć?
    To o co chodzi z tymi korektami i co to może wróżyć? Wiesz... też mi przeszło przez myśl że to wina wtrysków tylko jaka w tym logika że nagle auto zgasło w czasie jazdy i raz odpala jak nówka a raz ani czknie???

    Takie korekty były jak pisałem wcześniej
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekty na ciepłym po przejażdżce.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	46.4 KB
ID:	222720Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekty po przegazaówce i ładniej chodzi.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	44.1 KB
ID:	222721Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekty.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	45.8 KB
ID:	222722
    Pod zdjęciami opis kiedy takie były. Oczywiście auto ciepłe i na postoju.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 25-02-2017 o 17:47

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Byłem sprawdzić te wtyczki. Siedza jak nowe. Wyglądają jakbym był pierwszym który je dotykał od wyprodukowania. Wszystko idealnie. Osłonki, klipsy. Odpiąłem zapiąłem. Nic nie dało

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    marek zrób logi:
    - obroty silnika
    - ciśnienie paliwa
    - otwarcie regulatora ciśnienia

    bo tego nie ma w logach
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Zaznaczałem do logów.
    Ciśnienie ładuje jakieś 300bar zaraz po dwóch, trzech obrotach. Obroty silnika normalnie widzi (chyba jakieś kilkaset obrotów na rozruszniku). Otwarcie tego jakiegoś regulatora nie wiem. Idę zaraz zakręcić z tymi parametrami.

    - - - Updated - - -

    Dobra mam danus

    - - - Updated - - -
    Attached Files Attached Files
    • Typ Pliku: zip 2.zip (586 Bajtów, 20 views)
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 25-02-2017 o 20:22

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Sprawdz wtryski. Na poczatek przelew - odepnij je i krec rozrusznikiem i napisz ile leci ropy. Bo cos mi sie wydaje, ze 4ty wtrysk puszcza wszystko przelewem.

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. [159] Rzuciła palenie
    Utworzone przez Budzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 12:39
  2. 147 JTD 16 rzuciła palenie
    Utworzone przez omen w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 19:32
  3. [164] Alfa rzuciła palenie
    Utworzone przez Andy1970 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 23:28
  4. Alfa rzuciła palenie!!!
    Utworzone przez Tomas40 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-05-2009, 19:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory