Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 43

Temat: Ciśnienie doładowania

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał artur_g Zobacz post
    Dzieki za info, przycinajace się lipatki od zmiennej geometrii odrzucam, turbo po pelnej regeneracji. Z
    A ja bym tej opcji nie odrzucał. Jeśli to wina czujnika (ja twierdzę, że nie bardzo), to na wolnych obrotach miałbyś cały czas wskazanie na pierwszej działce. Jeśli jednak jest to co ja podejrzewam, a mianowicie jednak turbinę, to potwierdzisz to testem - czwarty bieg, około 1800 obrotów i jaz w podłogę. Tak ciągniesz do około 3500-400 obrotów. Logowane ciśnienie doładowania (mierzone) nie powinno mieć uskoków. Jeśli są, to turbina jest źle zregenerowana i kierownice działają źle.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #12
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Niekoniecznie ja wyciągnąłem i turbo jest w 100% ok zmarnowałem tylko czas Z butem w podłodze jest przeważnie wszystko ok skoki u wielu osób występują tylko przy lekkim przyspieszaniu. Turbo leci od razu szubko na maxa ok 1,5 bara po czym spada do ok 0,8 i rośnie z powrotem ale już na właściwa wartość. Ja sprawdziłem N75, przewody podciśnienia, map sensor, maf sensor, turbo i chyba zrobię remap bo podobno idzie ten efekt zminimalizować softem.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 16-03-2017 o 13:11

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    133

    Domyślnie

    Tak jak mowi kolega, przy bucie w podloge turbo laduje z pelna moca bez uskokow.

    Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To jest procedura testów z elearn. Tylko tam jest w granicach 2500-3500 obrotów. Testuje się TYLKO przy pełnym obciążeniu. Uskok ciśnienia jest oznakiem wady.
    A jak kolega to interpretuje to już jego sprawa
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #15
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Chyba się nie rozumiemy. Z butem w podłodze jest wszystko ok żadnych uskoków wskazówka leci na ok 1,5bara i sobie elegancko tam sterczy cisnienie żadane pokrywa się ze zmierzonym. Natomiast podczas wolnego przyspieszania z wciśniętym lekko pedałem gazu turbo za szybko się rozkręca i w okolicach 2K obr osiąga już maksymalne ciśnienie doładowania po czym zapewne ECU reaguje i zbija ciśnienie w okolice poniżej 1 bara w tym momencie czujemy delikatne szarpniecie i turbo stabilizuje się na ciśnieniu żądanym przez ECU. Teoretycznie wydawać b się mogło, ze zmienne geo się przycina w praktyce jest masa takich przypadków na tym forum. U jednych pomagała zmiana wężyków, u innych zaworu N75 u jeszcze innych czyszczenie turbo, a są tacy co nie pomogło nic i skończyło się na korekcji softu. Ja sprawdzałem i wężyki, i n75 i map i zmarnowałem też 1,5 dnia na wytarganie turbo i jego sprawdzenie. Zero efektu ;]

  6. #16
    Użytkownik Ogier Avatar ziomal73
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Vanuatu
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
    Postów
    191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Niekoniecznie ja wyciągnąłem i turbo jest w 100% ok zmarnowałem tylko czas Z butem w podłodze jest przeważnie wszystko ok skoki u wielu osób występują tylko przy lekkim przyspieszaniu. Turbo leci od razu szubko na maxa ok 1,5 bara po czym spada do ok 0,8 i rośnie z powrotem ale już na właściwa wartość. Ja sprawdziłem N75, przewody podciśnienia, map sensor, maf sensor, turbo i chyba zrobię remap bo podobno idzie ten efekt zminimalizować softem.
    też to przerabiałem, pierwsza diagnoza "wszystkich" łopatki, potem czujniki i dalej to samo , chociaż wkurza mnie hasło ten typ tak ma, to jednak tak jest

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    .... turbo za szybko się rozkręca i w okolicach 2K obr osiąga już maksymalne ciśnienie doładowania po czym zapewne ECU reaguje i zbija ciśnienie w okolice poniżej 1 bara w tym momencie czujemy delikatne szarpniecie i turbo stabilizuje się na ciśnieniu żądanym przez ECU....
    ... U jednych pomagała zmiana wężyków, u innych zaworu N75 u jeszcze innych czyszczenie turbo, a są tacy co nie pomogło nic i skończyło się na korekcji softu. Ja sprawdzałem i wężyki, i n75 i map i zmarnowałem też 1,5 dnia na wytarganie turbo i jego sprawdzenie. Zero efektu ;]
    No właśnie to świadczy o problemie ze sterowaniem geometrią. I jak to chcesz skorygować softem ? Turbo jak sprawdzałeś ? Zapewne organoleptycznie, bo jak podejrzewam nie dysponujesz nawet wyważarką. Więc to nie jest żadnym sprawdzeniem. Wiele turbawek "na macanego" jest idealne. Po poprawnej regeneracji problem jaki opisujesz znika.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ziomal73 Zobacz post
    ten typ tak ma, to jednak tak jest
    Bzdura.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #18
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    To Cię rozczaruje bo mam KKK i nawet bym jej sam nie rozebrał bo potrzebny jest specjalny klucz. Turbo trafiło do firmy zajmującej się regeneracją gdzie zostało rozebrane i sam zakład stwierdził, że jest w 100% sprawne i jedynie co mi zrobią to dokładne czyszczenie i sprawdzenie oraz ewentualna regulacja bo nie ma sensu nic wymieniać i naciągać mnie na koszta dlatego zmarnowałem aż 1,5 dnia na wyciągniecie zawiezienie i ponowne wsadzenie turbo. O wyciąganiu tego softem pisał i cinek i bodajże maly_777 podobno idzie to zminimalizować nawet miałem do Ciebie w sprawie tego pisać ale dobrze, że napisałeś, ze nie wiesz jak. Jak mi ktoś da na pismie, ze to na 100% turbo i zadeklaruje się zwrot 3K zł kosztu nowej sprężarki to jutro zamawiam bo niestety wróżbitów via net jest sporo ale łatwo wróżyć nie narażając siebie na koszty tylko innych. Ja pisze co u siebie sprawdziłem i ostrzegam innych przed pochopnym pakowaniem się w koszty. Całe szczęście prócz kasy na uszczelkę pod turbo i zapłaty za sprawdzenie turbo nie poniosłem żadnych kosztów bo pozostałe elementy mogłem sobie podmienić z drugiej alfy.

    aaa i co u siebie zauważyłem im niższa temperatura zewnętrza tym bardziej jest to odczuwalne. Temperatura silnika nie ma znaczenia, a jedynie temperatura zewnętrzna. Jak jest ciepło szarpniecie jest niemal niewyczuwalne, a jak jest spory mróz wyraźnie je czuć. Dlatego rozmawiałem z Tobą kiedyś o wpływie temperatury zasysanego powietrza na parametry pracy ECU.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 16-03-2017 o 22:34

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Pływak ale ja nie pisze tego aby Cię, nie wiem... obrazić. Co ty tak bojowo do ludzi podchodzisz ? To tak retorycznie pytam.
    Jak jest problem mechaniczny, to softem możesz sobie... zminimalizować. To jest jak z dawkami startowymi. Coś niedomaga, więc zastosujemy leczenie objawowe. Gdzie ruszyć jest wiadomo.
    Firma dała ci jakiś papier z wyników pracy turbawki ? Chodzi mi o ciśnienia, nie o wyważanie.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 16-03-2017 o 23:07
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #20
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nie jestem nastawiony bojowo tylko nie lubię jak ktoś zadaje pytanie jednocześnie sugerując odpowiedz zanim ją uzyska czyli, że zapewne sprawdziłem organoleptycznie. Nic nie dostałem, dostałem tylko info, ze wyregulowano minimalnie cięgno od łopatek bo podobnież za mocno się otwierały i poinformowano mnie o ile je przekręcono abym w razie jakichkolwiek problemów mógł powrócić do wcześniejszych ustawień. No i wymieniono mi szpilki, które się przy odkręcaniu oczywiście musiały zerwać. Po zamontowaniu turbo zero jakiejkolwiek reakcji. Cięgno nawet świeżo po wyciągnięciu turbo chodziło lekko, a po wyczyszczeniu to już zupełnie jak w nówce. Mechanicznie wydaje mi się, ze wszystko jest ok niestety nie wiem czy elektronika na którymś etapie nie szwankuje. Turbo w aucie dobija bez problemu w teście pod obciążeniem na 4 biegu do ciśnienie zadanego i je utrzymuje. Nigdy nie przeładowało. Nie wiem jak to zmieniają w sofcie możliwe, że zmieniają sterowanie n75 w to się nie zagłębiałem. Pozostaje mi jeszcze ta nieszczęsna przepływka bo niestety podmieniałem na inną używkę tylko znów wywalać w ciemno 350zł dla czegoś co nie jest w jakikolwiek sposób mocno uciążliwe średnio mi się uśmiecha.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 16-03-2017 o 23:17

Podobne wątki

  1. JTD ciśnienie doładowania
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 12:34
  2. nie wzrasta ciśnienie doładowania
    Utworzone przez yeye w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 22:12
  3. Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 17:56
  4. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49
  5. [156] ciśnienie doładowania
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory