Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: wysprzęglik a rozbieranie skrzyni

  1. #11
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Sprawdź dokładnie czy to wysprzęglik.
    Miałem takie same objawy:
    Gubiące się sprzęgło, zgrzyty podczas wrzucania biegów po dłuższym(z biegiem czasu coraz krótszym) przytrzymaniu sprzęgła, ochlapana obudowa skrzyni.
    Tak samo jak Ty nastawiałem się na wymiąne wysprzęglika + ewentualnego sprzęgła przy okazji otwarcia skrzyni.
    Okazało się jednak, że winny wszystkiemu był metalowo-gumowy przewód doprowadzający płyn do wysprzęglika. Powstało w nim mikro pęknięcie i podczas naciskania pedału widoczna była pajęczynka z płynu z tego przewodu.
    Pękniął przy samym gwincie, przy wysprzęgliku.
    Życzę Ci aby również u Ciebie on był przyczyną, bo koszt nieporównywalnie niższy - ok. 140zł w ASO plus pare złotych za wymianę

    Pozdrawiam i życzę powodzenia

  2. #12
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek Zobacz post
    Sprawdź dokładnie czy to wysprzęglik.
    Miałem takie same objawy:
    (...) Okazało się jednak, że winny wszystkiemu był metalowo-gumowy przewód doprowadzający płyn do wysprzęglika.
    O, dzięki za wskazówkę, o tym nie pomyślałem, a to w sumie ma sens, bo skrzynia jest cała zachlapana, nawet od góry. Cały ten przewód jest na zewnątrz skrzyni ? Udało Ci się zdiagnozować to pęknięcie bez wyciągania "bebechów" ?

    Jutro auto wjeżdza na warsztat.

    pozdrawiam

  3. #13
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Diagnoza prosta, podobnie jak i sama wymiana

  4. #14
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Niestety to nie przewód

  5. #15
    patryk520
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź jeszcze sprężynkę pod pedałem sprzęgła

  6. #16
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Od sprężynki pod pedałem raczej mu się pokrywa skrzyni płynem by nie zachlapała

  7. #17
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Reasumując: wycieku płynu hamulcowego winny był zgodnie z prognozą wysprzęglik (siłownik sprzęgła), który w 156 1.8SW jest zintegrowany z łożyskiem oporowym sprzęgła. Nowy kosztował ok 3 stów.
    W starym pęknięty był gumowy element na ruchomej części łożyska.

    Rozebranie całego sprzęgła zaowocowało dodatkowo wymianą tarczy i docisku.
    Przy okazji, że auto było na podnośniku, mechanik zmienił mi gumy na stabilizatorze. Za całość zapłaciłem 350 pln+części w serwisie Krakowski w Bydzi. Poza czasowym poślizgiem mogę polecić.
    Przewód do wysprzęglika okazał sie cały.
    Sprzęgło po wymianie chodzi mi leciutko (teraz dopiero czuję, że jednak się ślizgało już wcześniej) jak nigdy, płynu nie ubywa.

    Dzięki za porady.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Rozbieranie kluczyka
    Utworzone przez pawel1284 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-11-2013, 12:13
  2. [145] Szybkie pytanie: rozbieranie wnętrza
    Utworzone przez Rzmudzior w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 22:42
  3. Rozbieranie kluczyka z Alfy
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 17:01
  4. Rozbieranie kluczyka typu scyzoryk
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 23:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory