Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Rozbieranie kluczyka z Alfy

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Łysy0800
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002r.
    Postów
    349

    Domyślnie Rozbieranie kluczyka z Alfy

    Witam
    Znalazłem taki tutorial:
    http://www.alfa156.net/tech/buttonflipkey.pdf

    Mam 3 kluczyki, z czego w 2 jest "wciśnięty" guzik. Chciałem rozebrać i poprawić.

    W tutorialu jest napisane w drugim kroku, że aby rozkręcić kluczyk, najpierw trzeba zdjąć logo.

    Wie ktoś jak to zrobić?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Logo jest przyklejone na taśmie dwustronnie klejącej. Żeby go nie uszkodzić przyciśnij je z boku mocno jakimś plastikiem (ja to robiłem drugim końcem żony pilnika do paznokci....) a wtedy drugi kraniec tego metalowego logo się podniesie i możesz spokojnie oderwać podważając.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Łysy0800
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002r.
    Postów
    349

    Domyślnie

    kurcze, ani drgnie... :/

    Uff, z jednym się udało. Z drugiego zdjąłem znaczek, ale nie chce się otworzyć- chyba plastik jest sklejony...

    W każdym razie brakuje pod jednym przyciskiem mikrostyku- gdzie taki dorwać? Jak zamontować?
    Ostatnio edytowane przez Łysy0800 ; 30-05-2010 o 21:20

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    W razie braku styku można ten mikrowłącznik naprawić... Oczywiście lepiej jest wymienić ale jak nie masz takiego samego to można rozebrać stary (i to nawet bez lupy i potrzeby wylutowania...). Otwierasz go odginając dwa zaczepy metalowe na bokach. W środku są dwie blaszki miedziane, które powinny być wyprofilowane i dzięki temu profilowi przycisk przeskakuje podczas docisku. Przeczyść je i styki w wyłączniku a następnie spróbuj te blaszki wykrzywić na nowo (zapewne są spłaszczone wielokrotnym naciskaniem) w ten sposób, żeby były wypukłe i złóż wszystko z powrotem. Ja to robiłem gdy za granicą mi ten mikrostyk odmówił posłuszeństwa a potem działał przez następny rok bez problemów.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Łysy0800
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002r.
    Postów
    349

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    W razie braku styku można ten mikrowłącznik naprawić... Oczywiście lepiej jest wymienić ale jak nie masz takiego samego to można rozebrać stary (i to nawet bez lupy i potrzeby wylutowania...). Otwierasz go odginając dwa zaczepy metalowe na bokach. W środku są dwie blaszki miedziane, które powinny być wyprofilowane i dzięki temu profilowi przycisk przeskakuje podczas docisku. Przeczyść je i styki w wyłączniku a następnie spróbuj te blaszki wykrzywić na nowo (zapewne są spłaszczone wielokrotnym naciskaniem) w ten sposób, żeby były wypukłe i złóż wszystko z powrotem. Ja to robiłem gdy za granicą mi ten mikrostyk odmówił posłuszeństwa a potem działał przez następny rok bez problemów.
    Tylko, że ja w ogóle nie mam pod jednym przyciskiem mikrostyku, jest puste gniazdo... Dzięki Tobie już wiem jak wymontować/ zamontować, ale nie wiem jeszcze skąd taki mikrostyk wykombinować?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Łysy0800 Zobacz post
    Tylko, że ja w ogóle nie mam pod jednym przyciskiem mikrostyku, jest puste gniazdo... Dzięki Tobie już wiem jak wymontować/ zamontować, ale nie wiem jeszcze skąd taki mikrostyk wykombinować?
    Ja mam cały taki kluczyk do sprzedania ale Ty potrzebujesz sam mikrostyk. Powinieneś takie coś dostać w sklepach z akcesoriami dla elektroników. Nie koniecznie będzie on identyczny ale wystarczy że rozmiarami da się go wlutować i nie będzie się zbytnio odróżniał gabarytowo.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...scyzoryka.html
    tu masz ciekawy temat

    Ja podebrałem guzik z panelu od radia samochodowego.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Rozbieranie kluczyka
    Utworzone przez pawel1284 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-11-2013, 12:13
  2. dorobienie kluczyka z pilotem do Alfy 147
    Utworzone przez Dagi w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 08:45
  3. Rozbieranie kluczyka typu scyzoryk
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 23:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory