Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Temat: Projekt mini zabudowy schowka górnego pod tel./AUX/2xUSB

  1. #31
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Co można to wiem bo widuję na targach. Co z tego ze można wydrukować but ze sznurówkami które potem wiążesz (bo taki wydruk też widziałem) jak to jest nieosiągalne w naszych realiach. Z resztą... po co sznurówki. Nieosiągalne jest wydrukowanie idealnie gładkiej estetycznej powierzchni. Nie wspominając w ogóle o karkołomnych ograniczeniach geometrycznych. To tak trochę jakby ćwierć wieku temu oglądać na targach kolorowe drukarki laserowe (do druku na kartkach) ale w realu to nic poza igłówką nie jest dostępne.
    Poza tym brak wytrzymałości dyskwalifikuje do użycia w budowie maszyn. Chciałem wydrukować sobie części do wysuwanej navi. Ale nie ma na to najmniejszych szans. To nie wytrzyma.

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lupus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 JTD 20V 185hp wersja super 2006 rok
    Postów
    192

    Domyślnie

    Oj da sie da. Idealne powierzchnie? Carbon 3d pozwala na wydruk obiektow wielkosci pojedynczej komorki ludzkiej... . Wytrzymalosc? Sa drukarki drukujace... metal. Jest to spiekane laserowo. Kwestia czasu az technologia zostanie udoakonalona i stanie sie duuuzo tansza. Nie tak dawno temu monitor CRT 21 cali kosztowal 4000 pln i malo kogo bylo na takie cudo stac. Dzisiaj nikogo nie dziwi ultrapanorama oled. Albo kilka monitorow 24" na jednym biurku. Nasi dziadkowie w wieku 20 lat nie potrafili sobie wyobrazic, ze na emeryturze beda mieli przenosny komputer z 5" ekranem dotykowym zamiast telefonu stacjonarnego na sznurku. Za 5-10 lat drukarki 3D zagoszcza pod strzechami. Gdybym mial luzne 10k na wydanie to na bank juz by u mnie stala jakas drukarka 3D. A tak to w pracy sobie czasem cos drukne ;P

    Btw. czesci do wysuwanej nawi moglyby wtrzymac przy zastosowaniu odpowiedniego filamentu. Sam wlasnie zaprojektowalem i w tej chwili drukuje dosc skomplikowane elementy do maszyny, ktorej zadaniem bedzie automatyczne podawanie tzw. "slomek" i obcinanie poszczegolnych blistrów. Są tam i zębatki i suwnice itp. I to bedzie dzialac
    Ostatnio edytowane przez Lupus ; 29-03-2017 o 13:56
    No rest for the wicked!
    -------------------------------------
    AR 166 FL 2.4 JTDm 185HP, 2006 r. / obecnie 210HP 450 Nm

  3. #33
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale właśnie o tym piszę. Jest ale niedostępne

  4. #34
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    ja tam kilka rzeczy do roboty juz drukowalem z drukarki 3d i jet to wytrzymale. nie wiem jaka Ty Marek potrzebujesz ta wytrzymalosc?

  5. #35
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Np zębatek nie wydrukuję. Ramienia do dźwigni otwierającej panel LCD też nie zrobię. Zawiasy i obudowę by jeszcze dało radę.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lupus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 JTD 20V 185hp wersja super 2006 rok
    Postów
    192

    Domyślnie

    Jak to zebatek nie wydrukujesz? Oczywiscie ze wydrukujesz. I to bez najmniejszego problemu. Ramie dzwigni tez wydrukujes. No, chyba ze to ramie jest bardzo male, a beda na nie dzialac duze sily - wtedy sie polamie. Ale mowie tu o grubosci scianki ponizej 3 mm.

    Z ciekawostek ostatnio stanela nam maszyna na magazynie (zgrzewarka przemyslowa) bo wirniki sie rozlecialy. Na miejscu takich wirnikow brak. Sprowadzenie ich to kilka dni. No to co- szybki projekt, wydruk i nastepnego dnia maszyna smigala. I smiga na tych drukowanych wirnikach po dzien dzisiejszy

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20161201_171840.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	63.7 KB
ID:	225273Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20161205_091924.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	42.9 KB
ID:	225274
    Ostatnio edytowane przez Lupus ; 30-03-2017 o 20:48
    No rest for the wicked!
    -------------------------------------
    AR 166 FL 2.4 JTDm 185HP, 2006 r. / obecnie 210HP 450 Nm

  7. #37
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lupus Zobacz post
    Jak to zebatek nie wydrukujesz? Oczywiscie ze wydrukujesz. I to bez najmniejszego problemu. Ramie dzwigni tez wydrukujes. No, chyba ze to ramie jest bardzo male, a beda na nie dzialac duze sily - wtedy sie polamie. Ale mowie tu o grubosci scianki ponizej 3 mm.
    Nie musisz mi tego pisać ale gdybym chciał mieć tryb jak pięść to bym sobie go z drewna wystrugał ja potrzebuję trybiki o średnicy 5-10mm a siła jest np taka jak otworzenie panela LCD. Dźwigienki też takie jak w modelarstwie. Czyli potrzebuję kilkanaście elementów jednego mechanizmu. Przy czym wszystkie zamykam w garści. Próbowałem, więc wiem co piszę. Kiepski jest ten druk i tyle. Nadaje się właśnie do takich pierdół typu podstawka, pokrywka albo inne dziadostwa. Pamiętam jak chyzio się męczył z wydrukiem zapinek do mechanizmu podnoszenia szyb. A przecież to jest znacznie prostsze i toporniejsze od małego trybika. No jeszcze minie kilkanaście lat zanim druk 3D ogólnie dostępny choć zbliży się do elementów z wtryskiwanych tworzyw sztucznych.

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lupus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 JTD 20V 185hp wersja super 2006 rok
    Postów
    192

    Domyślnie

    Aa tu sie z Toba zgodze. Trybik o srednicy 10 mm wyjdzie niedokladny i slaby z takiego zortraxa. Ale juz taki w okolicach 15-20 mm bylby funkcjonalny. Niemniej jego wytrzymalosc bedzie na pewno mniejsza niz z formy wtryskowej. Nawet nie zamierzam sie o to spierac. Wszystko zalezy od przeznaczenia. W wolnoobrotowym mechanizmie o niewielkich naprezeniach itp bedzie git. W wysokoobrotowkach juz niestety nie.
    Niemniej u nas taka drukarka spisuje sie wysmienicie i na chwile obecna nie wyobrazamy sobie pracy bez niej. Mozemy sobie wydrukowac np. podpory i obudowy mechanizmow do nietypowych zastosowan zamykajac sie w kosztach (praca, czas,eneegia, material) rzedu 200 zl, gdzie zlecenie wykonania 1 szt. danego elementu przekraczaloby 1000 zl na bank. Poza tym wszelkie prototypy np. alkomatow mozemy przeniesc z wizualki 2D na rzeczywisty i namacalny przedmiot by moc organoleptycznie okreslic np. ergonomie rozmieszczenia przyciskow itp.

    No, ale nie bede sie rozpisywal, bo zakladam ze takie zastosowania akurat znasz
    No rest for the wicked!
    -------------------------------------
    AR 166 FL 2.4 JTDm 185HP, 2006 r. / obecnie 210HP 450 Nm

  9. #39
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Do takich zastosowań tez używałem druku 3D.

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lupus
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2.4 JTD 20V 185hp wersja super 2006 rok
    Postów
    192

    Domyślnie

    Wydruk skończony i wstępnie oczyszczony. Pierwsza przymiarka wypadła względnie pomyślnie. Tylko względnie, bo jak się okazało nie wszystkie wymiary i kąty były jak należy. Trzeba było tu i uwdzie dociąć itp. Wygląda to tak jak na zdjęciu. Szczerze mówiąc nie chce mi się (a raczej średnio mam czas) przerabiać teraz modelu na compie i znów drukować. Tak więc wymontuję schowek i wszelkie niedociągnięcia, szczeliny (jak np. w dolnej części) zostaną poprawione do odpowiedniego stanu specjalną szpachlą. Potem oczywiście nieco szlifowania i malowanie.
    Myślę, że będzie dobrze. Plus jest taki, że jak umieści się tam telefon to dość dobrze cały ten "wkład" spełnia swoją rolę.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20170404_130411.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	55.5 KB
ID:	225619
    No rest for the wicked!
    -------------------------------------
    AR 166 FL 2.4 JTDm 185HP, 2006 r. / obecnie 210HP 450 Nm

Podobne wątki

  1. Lecho mini sec.
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 20:45
  2. Jakie znacie i polecacie firmy wykonujące zabudowy car audio?
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 11:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory