Strona 50 z 83 PierwszyPierwszy ... 404142434445464748495051525354555657585960 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 491 do 500 z 823

Temat: Co planujecie kupić po Alfie 159 ?

  1. #491
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Co prawda szwagier ciśnie po dziurach niemiłosiernie, ale sprzedał honde, kupił kia, ciśnie tak samo, i koło mu się jeszcze nie złożyło.
    Jeszcze - to słowo klucz.

    Poza tym w innych autach zawieszenie jest często inaczej rozwiązane. *

    Jakoś nie słyszy się o pladze Accordów bez kół.

    Cały czas nie usłyszałem skąd był ten sworzeń bo Honda Ci go nie sprzeda


    * Tu masz rozwinięcie tematu:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	swor.png
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	379.7 KB
ID:	226186

    Chodzi oczywiście o typ - czy sworzeń jest rozciągany czy ściskany, a nie o osadzenie. W Accordach w czasie pracy jest rozciągany - analogicznie jak na drugim obrazku.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 13-04-2017 o 10:03

  2. #492
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Jeszcze - to słowo klucz.

    Poza tym w innych autach zawieszenie jest często inaczej rozwiązane.

    Jakoś nie słyszy się o pladze Accordów bez kół.

    Cały czas nie usłyszałem skąd był ten sworzeń bo Honda Ci go nie sprzeda
    No ja nie słyszałem o innych autach, w których powszechnie składają się koła, nawet z wytłuczonym zawieszeniem Ale widzę opór materiału "w innych autach zawieszenie jest często inaczej rozwiazane" - no fajnie sobie wytłumaczyłeś. Po prostu w hondzie jest to rozwiązane źle, tyle.

    To ja Ci powiem, że alfy wcale się nie psują, one po prostu mają złych włascicieli

    Nie wiem skąd ten sworzeń, i nawet który to dokładnie sworzeń, bo nie interesuje sie na tyle samochodem szwagra. Urwanego koła nie dało się pominąć

    Więc tak w skrócie:

    Wiele turbodiesli ma ma problemy z klapami w kolektorze dolotowym.
    Mało samochodów ma problemy z wypadającymi sworzniami.

    Dystansu troche, dodaje obiektywizmu.

    Wjeżdzasz na alfę, piszesz o kompromitacjach w temacie klap w kolektorze, a to nie jest wcale jakiś wyjątek.
    Wychwalasz hondę i wyjątkowo opierasz się oczywistemu faktowi, że w takim na przykład accordzie była kompromitująca wada konstrukcyjna.

    I nie, nie mówię, że alfy wcale się nie psują, bo psują. Nie mówię też, że hondy są dupy (szwagier ma też od x lat starszego accorda i ten dopiero jest bezobsługowy). Wszystkei auta się psują, i każdemu się trafią kompromitujące błędy.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #493
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    Każde auto ma swoje wady i zalety,w hondzie "ufo" elek. układ wspomagania to chyba jakiś żart,prowadzenie jak w "koleinach ",przyspieszenie ok,ale zawsze do czegoś można mieć uwagi.......tak jak w alfie
    Ja osobiście myślałem i myślę o jakimś suvie,ale do wyboru na chwilę obecną jest tylko kilka marek,bo stelvio to jeszcze daleka przyszłość
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

  4. #494
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Nie było żadnej kompromitacji ze strony producenta. Jeśli ktoś nie kontroluje stanu zawieszenia, albo nie umie tego zrobić bo nie sprawdza luzu na tak ustawionym sworzniu kiedy koła są w powietrzu - bo tylko tyle trzeba, na koniec montuje na 100% nieoryginalny sworzeń to jest delikatnie mówiąc skrajnie nierozsądny. To tak jakby nie wymienić nigdy klocków hamulcowych i się dziwić że hamulce nie działają.

    Ty jesteś oporny na wiedzę, masz czarno na białym wyjaśnione dlaczego coś wypada. Jak oleju ani filtrów nigdy nie zmienisz to też będzie wina producenta?

    W zaleceniach serwisowych jest jasno napisane co trzeba skontrolować przy przeglądzie. Jak ktoś tego nie robi to później musi wciskać kit właścicielowi samochodu, że to wina producenta że koło odpadło.
    Gorzej, że właściciel jest naiwny i wierzy w takie brednie.

    Dobry zamiennik sworznia zwrotnicy w Accordzie przejeździ 100 tys km. Oryginały montowane w fabrykach robią 200-300 tys. km. (Ciekaw jestem jaki był rzeczywisty przebieg auta kiedy to się stało. Jestem pewny, że nie było w rękach szwagra od nowości)

    Tak samo rozwiązane jest zawieszenie w prawie każdej Hondzie. Niektóre startują w wyścigach torowych inne w rajdach i koła im nie odpadają. Dlaczego? Bo po prostu ktoś je serwisuje jak należy. Jak masz wylany amortyzator to robisz na nim 50 tys km? Nie? To dlaczego na zjechanym sworzniu już tak?

  5. #495
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alcapone154
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nad Krakowem
    Auto
    159 2.0 / ex147
    Postów
    592

    Domyślnie

    Serwisowane klapy też nie wpadają....

    Gesendet von meinem HTC 10 mit Tapatalk

  6. #496
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Jeśli według Ciebie normalnym jest, żeby co pare kkm trzepać całe zawieszenie, a w przeciwnym wypadku ryzykować złożonym kołem, to okej, nie ma problemu.

    W dżagu taki jak mam tylko przed liftem też sworzeń zwrotnica/dolny wahacz jest ciągnięty, i jeszcze nie słyszałem, żeby komuś wypadł. Moszna?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #497
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Jeśli według Ciebie normalnym jest, żeby co pare kkm trzepać całe zawieszenie, a w przeciwnym wypadku ryzykować złożonym kołem, to okej, nie ma problemu.

    W dżagu taki jak mam tylko przed liftem też sworzeń zwrotnica/dolny wahacz jest ciągnięty, i jeszcze nie słyszałem, żeby komuś wypadł. Moszna?
    Co ile robisz przegląd? Co 5 tys km?


    Pewnie miał 150 tys km na liczniku i drugie tyle w pamięci.

    Mechanik/ diagnosta nie wiedział jak sprawdzić - sworzeń się wypiął.
    Następny gamoń wepchnął pewnie sworzeń do wyrobionego gniazda.
    Gdzie tu wina producenta?

    Napisałem Ci oryginalne sworznie wytrzymują 200-300 tys km. Dobre zamienniki 100 tys km. Gdzie tu widzisz kilka tys km?

    Dopiszę tylko że sieć serwisowa Alfy może (i powinna) się uczyć od Hondy, czy innych marek.
    Z mojej strony koniec OT.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 13-04-2017 o 10:59

  8. #498
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    sworzeń i gniazdo to integralna część, nie wymienia się samej kulki, albo samego gniazda (tak przynajmniej jest we wszystkich autach, jakie znam).

    Ale jak już masz najechane te x kilometrów, to w każdej chwili moze paść, więc albo trzeba by wymieniać profilaktycznie sprawny jeszcze sworzeń, albo przeglądać co pare kkm, prawda?

    W innych autach takiego problemu nie ma, trochę tu się wykazujesz dziwną wyrozumiałością dla producenta, podczas gdy w przypadku alfy od razy byś to pewnie nazwał kompromitacją.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  9. #499
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    To znaczy, że rozwalił się sam sworzeń? Zrozumiałem że wypadł ze zwrotnicy. Jeśli się rozleciał to chyba był z oryginalnej chińskiej stali xD

    Wystarczy co 20 tys km skontrolować luz. Podnosisz auto podpierasz delikatnie wahacz lub koło i czarno na białym widać. Na opartych kołach tego się nie zobaczy. W innych autach z tym rozwiązaniem konstrukcyjnym jeśli ktoś zaniedbuje stan zawieszenia zrobi się dokładnie to samo.

    W Hondzie oryginalne sworznie wytrzymują bardzo długo. Dobre zamienniki też. To się nie stało z dnia na dzień. Najpewniej temat został po kolei zaniedbany.

    Czy na SKP na której co roku sprawdza się auto ktokolwiek podniósł je żeby sprawdzić? Z pewnością nie. Grunt to walnąć pieczątkę, przejechać przez ścieżkę i wymyślić super prezent np 5 litrów LPG albo butelkę ruskiego szampana - byle więcej osób przyjechało.

    Czy mechanik sprawdzał zawieszenie? Pewnie tak, ale znając życie serwisuje wiele różnych modeli i marek i nie miał pojęcia czemu się przyjrzeć, auto stało kołami na ziemi, luzów nie widać - jest ok...

    Na koniec ktoś wymienił sworzeń na jakiś badziew skoro się rozpadł (wcześniej zrozumiałem że wyleciał cały - w senie z gniazda w zwrotnicy). Chyba że był wbijany młotem


    PS. Przepraszam czytelników za zaśmiecenie tematu.

  10. #500
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Co 20 tysiecy? Jak sworzeń wyschnie to zaciera się dużo szybciej, no i mamy urwane koło.

    Chyba nie do końca czaisz o co chodzi. Znalazłem zdjęcie w internetach:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4c8efb8361ce9e9dmed.jpg
Wyświetleń:	13
Rozmiar:	65.2 KB
ID:	226188

    Gniazdo sworznia zostaje w zwrotnicy, a wypada kulka, na tym to polega.

    Tak wygląda sworzeń, który kupujesz:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sworzen-wahacza-honda-accord-tp_5689084379139408599f.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	11.4 KB
ID:	226189
    sworzeń to integralna część, on nie ma prawa wypaść cały , bo od góry go blokuje kołnierz.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. [159] Jakiej firmy kupić śruby zabezpieczające? Jaki jest rozmiar w Alfie?
    Utworzone przez Wodzu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-05-2016, 09:30
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-09-2014, 20:50
  3. Co planujecie kupić po Alfie 156?
    Utworzone przez syfon w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 96
    Ostatni post / autor: 24-09-2013, 16:43
  4. Czy planujecie jakis spot?
    Utworzone przez hobbit_666` w dziale Warmińsko-mazurskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-07-2009, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory