Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: diagnoza mojej dymiącej Alfy

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001
    Postów
    22

    Domyślnie diagnoza mojej dymiącej Alfy

    Cześć chciałbym się z wami podzielić moim spostrzeżeniem dotyczącym usterki mojej Alfy oraz zasięgnąć Waszych opinii

    Problem to czarny dym z dupy oraz brak mocy, od 1500 obr na minutę Alfa powinna rwać a jest mułowata
    Przeczyściłem dolot powietrza oraz Egr ,usunąłem błąd Egr te czynności nie przyniosły żadnej poprawy

    Alfa ożywała dopiero przy ok 2500 obr ale ciągnęła jeszcze do 3500 i dalej nie ma czego za wiele szukać... jak to w dieslu

    Kupiłem kabel podłączyłem
    okazuje się że w ciągu przyśpieszania Alfa ma cały czas niedobór powietrza następnie przy ok 2800obr następuje przełamanie i powietrza jest więcej niż potrzeba

    Nie trzeba być geniuszem by stwierdzić: kierownice strumienia powietrza w turbinie są nieruchome.

    A zatem pytanie do Was
    Jakie znacie sposoby na rozruszanie kierownicy ?

    Nie wiem jak dodać załączniki wysłał bym logi dla potomnych

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Busko Zdrój
    Auto
    ---
    Postów
    388

    Domyślnie

    Chałupnicza metoda, rozgrzewasz silnik, lecisz na obwodnicę i kilkukrotnie na 2/3 biegu przeciągasz do momentu zadziałania ogranicznika obrotów(czyli spadku mocy przekazywanej na koła).
    Nie jest to metoda, która ma 100% skutecznosć, ale działa na kierownice zapieczone w lżejszym stopniu no i nic Cię to nie kosztuje. Na przyszłość pamiętaj że diesel nie jeździ w zakresie obrotów od 1000 do 2000

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Podkarpacie. Jasło
    Auto
    AR 156 1.9JTD-m 16v 140km, Audi A4 B5 2.6 V6 150hp LPG
    Postów
    186

    Domyślnie

    Nie koniecznie zmienna geometria sprawdz dokładnie mase powietrza podawana przez przepływke, u mnie błedu nie było a przepływka podawała dużo zaniżone wartości. Np na. Biegu jałowym bylo git 300mg oczekiwanego i 300 zadanego ale na wyższych obrotach po wyżej 2000tyś rmp z oczekiwanych 500 bylo zadane 150mg i muł od dołu.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    156 2.4jtd
    Postów
    4

    Domyślnie

    U mnie podobnie i kila razy spałowałem i jest lepiej, jeszcze gdzieś na trasie przygrzeje i mam nadzieję, że będzie miód Metoda chałupnicza ale działa

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomasz_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 156 Sportwagon 1.9 150 KM "GQ"
    Postów
    243

    Domyślnie

    Również nie obstawialbym turbo na 100% - jeżeli bazujesz na wartościach, podawanych przez przepływomierz to trzeba brać pod uwagę to, że może podawać złe wartości. Możesz też mieć gdzieś lewe powietrze - rura dolotowa, intercooler. Najlepiej byłoby podmienić przepływkę i sprawdzić, oraz zobaczyć, czy nie bierze lewego powietrza. Ciągłe dymienie znaczy o tym, że powietrza jest za mało - jeżeli nie jest ono sprężone przez turbo a zassane z innego miejsca w mniejszej ilości to taki będzie efekt. W zasadzie wystarczy, że jest delikatna nieszczelność w dolocie. Miałem podobnie w Mondeo 2.0 TDCI. Dziura wyglądała tak, jakby ktoś żyletką przeciął gumowy dolot - ciężkie do znalezienia.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001
    Postów
    22

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi, dały mi do myślenia
    Za zapieczoną kierownicą przemawia dla mnie fakt że jest punkt w którym dostaje strzała i też widać to na wykresie, że krzywe się krzyżują (dopiero wtedy ma moment)
    ale znów nie jestem do końca pewnien tych zapieczonych kierownic, ponieważ na wykresie widać jak wraz z krzywą oczekiwanej masy powietrza podąża krzywa aktualnie mierzonej (tylko jest trochę mniejszej wartości ta krzywa)
    czy gdyby kierownice były zapieczone tak by to się waszym zdaniem przedstawiało ?

    przy klapie gaszącej widać olej więc gdzieś tam jest na pewno nieszczelność

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PewienPan
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 175 20v
    Postów
    381

    Domyślnie

    Gdzie jest klapa gasząca? Bo za chiny nie mogę jej znaleźć.. Może ktoś zdjęcie podrzucić?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    Również nie obstawialbym turbo na 100% - jeżeli bazujesz na wartościach, podawanych przez przepływomierz to trzeba brać pod uwagę to, że może podawać złe wartości. Możesz też mieć gdzieś lewe powietrze - rura dolotowa, intercooler. Najlepiej byłoby podmienić przepływkę i sprawdzić, oraz zobaczyć, czy nie bierze lewego powietrza. Ciągłe dymienie znaczy o tym, że powietrza jest za mało - jeżeli nie jest ono sprężone przez turbo a zassane z innego miejsca w mniejszej ilości to taki będzie efekt. W zasadzie wystarczy, że jest delikatna nieszczelność w dolocie. Miałem podobnie w Mondeo 2.0 TDCI. Dziura wyglądała tak, jakby ktoś żyletką przeciął gumowy dolot - ciężkie do znalezienia.
    Jakim cudem turbodiesel moze ciągnąć lewe powietrze skoro w układzie dolotowym ciśnienie jest wyższe niż atmosferyczne? Fizyka się kłania

    Klapa gaszaca jest na samym początku kolektora ssacego,ciężko przeoczyć

    Jesli dymi na czarno to szukaj nieszczelności w dolocie.
    Jak muli to sprawdził bym czy egr nie.jest caly czas otwarty
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 19-04-2017 o 12:23

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomasz_
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 156 Sportwagon 1.9 150 KM "GQ"
    Postów
    243

    Domyślnie

    Przed turbina nie jest wyższe, bo musi jakos byc zaciągnięte do silnika. Nieszczelnossc za przeplywomierzem a przed turbina moze dawac podobne objawy

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    Klapa gaszaca jest na samym początku kolektora ssacego,ciężko przeoczyć
    Nie każda wersja silnika posiada klapę gaszącą.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. Diagnoza Alfy 156 1.8 TS
    Utworzone przez Adasko9412 w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-06-2016, 08:24
  2. diagnoza mojej alfy 147
    Utworzone przez sebastian-wro w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 11:51
  3. Alu dla mojej alfy 159
    Utworzone przez Stawar w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2012, 18:06
  4. Awaria mojej Alfy 155
    Utworzone przez DASERT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory