Strona 14 z 30 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718192021222324 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 292

Temat: Geometria - problem

  1. #131
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak, przynajmniej sprawdzić jeśli nie będzie co ustawiać
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #132
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Mam pytanie do Pływaka bo chyba się orientuje , czy możesz zaznaczyć na foto w którym miejscu się reguluje zbieżność ( to co oznaczone to regulacja kątów) foto zapożyczone. Muszę wszystkie śruby rozruszać - kupić nowe żeby nie marudzili na geometrii a leży mi jedno tylne koło.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kompletne-zawieszenie-tylne-tyl-alfa-159-4717770662 (1).jpg
Wyświetleń:	198
Rozmiar:	204.5 KB
ID:	226774

  3. #133
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    310

    Domyślnie

    Wymieniałem ostatnio drążki i końcówki i po tym robiona była geometria, ale żeby nie było coś spierdoczyli
    Po pierwsze kierownica jest lekko skrzywiona przy jeździe na wprost, po korekcie auto znosi - rozumiem, że kierownica delikatnie uciekła przy ustawianiu i już tego nie poprawili?
    po drugie porównując ostatni pomiar i ten ostatni zastanawiające są rozbieżności przy pochyleniu osi zwrotnicy - było L 1*14'/P 4*28' a teraz jest L 14*47'/P 6*20' ??
    To chyba nie co za dużo?

  4. #134
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaLorenzo Zobacz post
    Wymieniałem ostatnio drążki i końcówki i po tym robiona była geometria, ale żeby nie było coś spierdoczyli
    Po pierwsze kierownica jest lekko skrzywiona przy jeździe na wprost, po korekcie auto znosi - rozumiem, że kierownica delikatnie uciekła przy ustawianiu i już tego nie poprawili?
    po drugie porównując ostatni pomiar i ten ostatni zastanawiające są rozbieżności przy pochyleniu osi zwrotnicy - było L 1*14'/P 4*28' a teraz jest L 14*47'/P 6*20' ??
    To chyba nie co za dużo?
    Mówisz o wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy czy o pochyleniu sworznia zwrotnicy? Oba parametry możesz próbować wyrównać luzując cały wózek pod silnikiem. Chłopaki tu pisali, że na otworach jest spory luz. W zależności który kat masz zwalony musisz odpowiednio przesunąć wózek. O ile wszystko jest ok i nie ma żadnych luzów i nic nie jest krzywe.


    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    Mam pytanie do Pływaka bo chyba się orientuje , czy możesz zaznaczyć na foto w którym miejscu się reguluje zbieżność ( to co oznaczone to regulacja kątów) foto zapożyczone. Muszę wszystkie śruby rozruszać - kupić nowe żeby nie marudzili na geometrii a leży mi jedno tylne koło.
    Regulacje zbieżności masz na dole na tej fotce akurat jej nie widać. Jak zajrzysz pod auto od tyłu to masz na dole przy zwrotnicy na wysokości dolnego wahacza poprzecznego śruby mimośrodowe podobne do tych od regulacji kątów to sa własnie sruby od regulacji zbieżności. Nr 8 na poniższym diagramie.


  5. #135
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Mówisz o wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy czy o pochyleniu sworznia zwrotnicy? Oba parametry możesz próbować wyrównać luzując cały wózek pod silnikiem. Chłopaki tu pisali, że na otworach jest spory luz. W zależności który kat masz zwalony musisz odpowiednio przesunąć wózek. O ile wszystko jest ok i nie ma żadnych luzów i nic nie jest krzywe
    Mialem na mysli pochylenie osi sworznia zwrotnicy, tak jak pisalem sa spore roznice Prawe 6 a lewe 14, przy poprzednim ustawianiu to okolo 1 i 4
    Wszystko proste i sztywne
    Ostatnio edytowane przez AlfaLorenzo ; 29-04-2017 o 08:04

  6. #136
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Prawdopodobnie cały wózek musisz przesunąć w stronę tego mniej pochylonego wtedy kąty się wyrównają pod warunkiem, ze wszystko sprawne bo możliwe, ze poducha np. amora już siadła z jednej strony albo gdzieś jest luz na tulejach wiec najpierw wszystko sprawdź. U mnie na eibachu kąt PSZ mam 6* 6' i 6*1'.

  7. #137
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    shrewsbury Anglia
    Auto
    alfa romeo 159 2.4 Ti
    Postów
    16

    Domyślnie

    Siema mam problem ze ścinaniem opon, 2 tygodnie temu robiłem geometrię w anglii, przyjechałem do polski i opony od srodka sciete po 3 tysiącach km,prawa mniej jak lewa . Pojechalem dzisiaj na geometrie , jak się okazało lewe Koło miało -0.17 a prawe -0.10 na zbieznosci kazalem kazalem mu ustawić na plus 3 po obu stronach teraz pytanie czy będzie ok ? Dodam że mam założone eibachy jak to nie pomoże, zakładam tuleje nastawne

  8. #138
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Źle z przodu zbieżność musi być na minus ostatecznie an zero. U mnie oba koła na -2 minuty ustawione. Katy PK jakie masz z przodu? Jak zbliżają sie do 2 stopni to i tak będzie cięło. Wtedy górne tuleje regulowane trzeba założyć.


    I mała uwaga odnośnie parametrów sa dwa systemy dziesiętny i minutowy. Wynik 1* 10' to nie to samo co 1,10*. Wiec pamiętajcie ustawiając zawieszenie i podając tutaj parametry. (Jest jeszcze trzeci metryczny w milimetrach i wtedy ustawienie uzależnione jest od wielkości kół)
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 29-04-2017 o 13:56

  9. #139
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    shrewsbury Anglia
    Auto
    alfa romeo 159 2.4 Ti
    Postów
    16

    Domyślnie

    Koła mam 19 kat lewy to 1.53 prawy 1.30 bodajze wczesniej miałem 17 zimowki 225/50 i nic nie cielo przy tych ustawieniach a kąty praktycznie od tamtej pory się nie zmieniły. Maszyna do geometrii Hunter

  10. #140
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Na pewno 1,53*, a nie 1* 53' ? Jak ta pierwsza opcja zbieżność ustaw na -2 minuty jak, ta druga to niestety albo próbo zluzowania wózka albo regulowane tuleje.

Podobne wątki

  1. Geometria tył
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 20:46
  2. Geometria GT
    Utworzone przez golebinho w dziale GT
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-08-2015, 17:06
  3. Geometria kół - kąt PK
    Utworzone przez gpv w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 07:24
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:09
  5. [164] Geometria w Q4
    Utworzone przez s_ordak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-10-2010, 18:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory