Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 59

Temat: temperatura, wskaźniki

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    Dane katalogowe znam ale jak już pisałem niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Termostat osobiście zmieniałem i jest oryginalny. ....
    A to ciekawe, bo oryginalne fabrycznie montowane w AR156 termostaty są niedostępne juz od jakiegoś czasu.... Zasadniczo mozna kupić tylko zamienniki firmy Behr i Vernet (mają wyższe temperatury otwarcia). Kolego konstruktorzy silnika zakładając temperaturę otwarcia termostatu okreslili też (+-5st) optymalną temperaturę pracy danego silnika i w żadnym to nie jest 110C. Jak woda ma te 110C to olej ma 20-30st więcej, a to dla wszelkich uszczelnień nie jest zbyt zdrowe. A przegrzanie silnika jest nieodwracalne i nie można powiedzieć, że przegrzałem, odczekałem, silnik ostygł i wszystko wróciło do normy....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #32
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Oryginalny to znaczy kupiony w serwisie w opakowaniu Alfa Romeo a nie montowany fabrycznie. Przez kilka lat może być kilku dostawców na pierwszy montaż i każdy jest fabryczny.
    Po za tym jakim uszczelnieniom szkodzi o kilka stopni cieplejszy olej? Silnik przegrzewa się gdy temperatura jest w granicach czerwonego pola na wskaźniku a w tym przypadku jest to ok.130 stopni.

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    No musisz się zdecydować jak to w końcu jest z tym wskaźnikiem:
    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    ...Silnik przegrzewa się gdy temperatura jest w granicach czerwonego pola na wskaźniku a w tym przypadku jest to ok.130 stopni.
    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    ...No właśnie o tym piszę, że wskaźniki pokazują głupoty. ....
    A i jeszcze to na jakiej podstawie takie wnioski wysuwasz:
    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    Dane katalogowe znam ale jak już pisałem niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. ....
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 07-07-2009 o 10:36
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    mam zainstalowany komputer pokładowy i on czasami pokazuje temperaturę wody 108 st C, za chwilę 98 i idzie w dół do tych 90 st C.
    - oczywiście wskaznik pokładowy cały czas pokazuje tylko 92 st C.
    - czy ktoś może wie w jakiej temperaturze woda wrze jak jest pod cisnienie , takim jak w zamkniętym układzie chłodzenia.
    - może te dane rozwiażą nasz problem albo przybliżą rozwiazanie.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #35
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    mam zainstalowany komputer pokładowy i on czasami pokazuje temperaturę wody 108 st C, za chwilę 98 i idzie w dół do tych 90 st C.
    - oczywiście wskaznik pokładowy cały czas pokazuje tylko 92 st C.
    - czy ktoś może wie w jakiej temperaturze woda wrze jak jest pod cisnienie , takim jak w zamkniętym układzie chłodzenia.
    - może te dane rozwiażą nasz problem albo przybliżą rozwiazanie.
    To próbuję właśnie wytłumaczyć ale niektórzy są ślepo zapatrzeni we wskazówkę i na jej podstawie snują teorię na temat całego układu chłodzenia. Niektórzy producenci np. Ford między innymi dlatego wogóle odeszli od skali w stopniach, teraz jest: niebieski, neutralny i czerwony. Tyle wystarczy.

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - czy ktoś może wie w jakiej temperaturze woda wrze jak jest pod cisnienie , takim jak w zamkniętym układzie chłodzenia.
    - może te dane rozwiażą nasz problem albo przybliżą rozwiazanie.
    Nie jest to takie proste do oblicznia ale spróbujmy

    Temperatura wrzenia zależy od ciśnienia i opisuje to równanie Clausiusa-Clapeyrona. Dla wody będzie miało postać:

    T=1 / ((8,31 * (ln(101,325) - ln(P)))/40630 + 1/373)

    P - ciśnienie przy którym nas interesuje T - temp. wrzenia wody (w K), ciśnienie P podajemy z kPa (ciś. normalne to 101,325 kPa)
    I nie jest to niestety wzór dokładny tylko przybliżony, ale coś można policzyć...


    przy ciśnieniu 1430 hPa czyli nadciśnienie około 0,4 bar temperatura wrzenia wody to około 110 st C


    Jakie ciśnienie panuje w instalacji chłodzenia auta? I jeszcze jedno - czynnikiem chłodniczym nie jest woda tylko ciecz niezamarzająca, ma ona trochę inne parametry pracy niż woda...
    Ostatnio edytowane przez Jimmy ; 07-07-2009 o 15:22

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    coś mi sie układa powoli, to juz wiem dlaczego korek w zbiorniku wyrównawczym ma temperature "otwarcia" około 115 st C.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał czapka Zobacz post
    To próbuję właśnie wytłumaczyć ale niektórzy są ślepo zapatrzeni we wskazówkę i na jej podstawie snują teorię na temat całego układu chłodzenia. Niektórzy producenci np. Ford między innymi dlatego wogóle odeszli od skali w stopniach, teraz jest: niebieski, neutralny i czerwony. Tyle wystarczy.
    Kolego nie odwracaj "kota ogonem". Ty głosiłeś teorie, że 110c to normalna temperatura pracy w silniku (jeszcze JTD) i nie bądź odkrywczy jeśli chodzi o temperaturę wrzenia cieczy w cisnieniowym układzie zamkniętym. Jakbyś trochę poczytał to forum to byś wiedział że nikt nie ufa wskaźnikowi temperatury - jak ktoś chce poznać rzeczywista temperaturę (a raczej tą która widzi ECU) to tylko podpięcie komputera.


    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...termostat.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_..._w_2_4jtd.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #39
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Proszę o czytanie moich postów ze zrozumieniem tekstu.

    Widzę, że już powoli wszystko się zaczyna wyjaśniać więc nie będę już mieszał. Dodam tylko, że 110 stopni nie zabije silnika i może on (oczywiście nie każdy) 100 lat pracować w takich warunkach.

  10. #40
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Zgadzam się ale tylko pod warunkiem że w kabinie widzę 110 a na kompie 90. 110 stopni (realnych) i 100 lat pracy silnika. Żaden jtd roku przy takiej temperaturze nie przejedzie.

Podobne wątki

  1. zegary + wskaźniki z 1,9 jtd
    Utworzone przez lukas1983 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-03-2012, 06:46
  2. wskaźniki kierunkowskazów
    Utworzone przez koles_02 w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 13:57
  3. Migające wskaźniki...
    Utworzone przez pafcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-01-2010, 16:18
  4. Wskaźniki na panelu środkowym, paliwo,zegar, temperatura
    Utworzone przez rafalk64 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-11-2009, 06:50
  5. Wskaźniki (zegary)
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-06-2009, 20:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory