Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 23 z 23

Temat: Degradacja oleju a filtr DPF

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Z tego co pamiętam to w autach z mokrym filtrem cząstek stałych samochód dodaje dodatek do paliwa po tankowaniu. Dawka dodatku jest wyliczana na podstawie ilości zatankowanego paliwa (która to ilość jest wyliczana nie zawsze precyzyjnie). Stąd lepiej tankować do pełna, żeby ewentualny błąd obliczeń był bardzo mały. Ale to nie ma nic wspólnego ze 159 i z poziomem degradacji oleju.
    Być może ktoś coś usłyszał i zrobił z tego głuchy telefon.
    tak wlasnie jest np. w Peugeotach.Lepiej lac do pelna wtedy rzadziej uzupelniasz ten plyn do DPFu

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    159 JTDm
    Postów
    360

    Domyślnie

    Nie za bardzo rozumiem na jakiej podstawie jest wyliczana degradacja... u mnie jest 100 procent na oleju LM przejechalem 13tys, średnia wypalania dpfa to ponad 1200km.
    Jak to jest z degradacją oleju silnikowego ? I czujnikiem do tego przeznaczonym?

    Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    100% to nowy olej, tuż po odpaleniu funkcji "wymiana oleju" w kompie po tejże wymianie. Następnie komputer zmniejsza tą wartość w miarę upływu kilometrów uwzględniając, że przy braku wypaleń DPFa 0% zostałoby osiągnięte po przejechaniu zgodnego z instrukcją dystansu między wymianami. O ile dokładnie wskaźnik ten się zmienia po wypalaniu DPFa to nie wiem, ale i tak cały ten wskaźnik nie powinien być brany zbyt serio i po prostu należy wymieniać olej co max 15kkm a przy jeździe miejskiej częściej. Ja wymieniam co 10 - 12kkm, ostatnio było trochę więcej bo z 13kkm + płukanka długodystansowa i ten wskaźnik pokazywał coś koło 25-30% więc teoretycznie dość mało. Z racji jazdy głównie miejskiej, średni dystans miedzy wypaleniami to u mnie coś między 650 a 700km czyli powiedzmy raz na bak. W trasie tez by to pewnie było raz na bak, czyli co 1100km dajmy na to.
    Czujnika do tego specjalnego nie ma, więc parametry oleju nie są mierzone, a jedynie wyliczane z jakiegoś teoretycznego modelu - więc mało to jest warte (różne oleje, różne paliwa, różne warunki i style jazdy).
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. [159] akfa 159 1,9 jtd 150km jak wymienić filtr oleju/wkład/ oraz filtr powietrza
    Utworzone przez Piotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 28-10-2016, 10:22
  2. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  3. [Giulietta] Degradacja oleju silnikowego
    Utworzone przez fan w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-02-2014, 22:35
  4. [159] Degradacja oleju
    Utworzone przez ludwik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 20:17
  5. Filtr oleju
    Utworzone przez Marcin Szł-y w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory