Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Chmura czarnego dymu z wydechu.

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

    Domyślnie

    A co ma cieknąca pompa wspólnego z dymieniem?
    Mi też ciekła zrobiłem jak na forum radzili, na uszczelkach włoskich dobranych przez pana ze sklepu tu poleconego. Pompa nie cieknie a przy pedale w podłodze zasłona dymna na tyle.
    Co do Twojego wycieku to może nie wina uszczelek a błędu podczas składania, jak nierównomiernie dokręcałeś śruby na głowiczkach to będzie krzywo i może ciec.

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Koźmin WLKP/Jarocin
    Auto
    AR 166 2,4 JTD FL
    Postów
    11

    Domyślnie

    A więc tak. Powodem błędu P1235 i jak sie potem okazało braku mocy, była nieszczelność na linii akumulator podciśnienia-zawór VGT. Cały akumulator wyjąłem, wszystkie wężyki sio, pozakładałem nowe, overboost wyczyszczony, pierwszy przejazd i... rewelacja. Auto ciągnie jak chyba jeszcze nigdy (może zaraz po kupnie też tak szła, ale to było 3 lata temu i już nie pamiętam) nie dymi tak jak wcześniej (troche dymka puści ale auto bez DPF-to chyba ma prawo), przyśpiesza znakomicie. Cud, miód, malina. Ale byłoby zbyt pięknie, gdyby coś sie nie spieprzyło. Najpierw padł mi kabel diagnostyczny-raz łączy, raz nie łączy..
    A potem okazało się, że znów leci z pompy CR, i to z tej samej głowiczki co leciało na chińskich uszczelkach (pierwszy przeciek był z innej), teraz uszczelki Bosch..
    Dokręcam równomiernie. Każda śrubę najpierw bez oporu-tak dokręcam żeby głowiczka doszła do korpusu pompy, potem dokręcam 10Nm po przekątnej, a potem poprawiam 25Nm. Na głowiczce nie widać jakiś pęknięć czy wżerów, gniazda uszczelek też wydają się być ok, a mimo to kapie. Co może był nie tak? Albo co ja robie źle?

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Może być że głowiczka ma nierówną powierzchnie i dlatego puszcza.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  4. #14
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Koźmin WLKP/Jarocin
    Auto
    AR 166 2,4 JTD FL
    Postów
    11

    Domyślnie

    No dobra, rozumiem to, tylko skąd tak nagle się ta nierowność wzięła? Przy rozbiórce i składaniu nie uderzałem w nią, nie szlifowałem czymś agresywnym, jedynie papierkiem 800 na wode. Nawet zbyt mocne i nierówne dokręcenie nie spowodowałoby skrzywienia-za gruby materiał, w dodatku żeliwny, prędzej by pękło niż sie skrzywiło..

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 1999
    Postów
    108

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidimo Zobacz post
    skąd tak nagle się ta nierowność wzięła?
    zawsze tam były.
    Na moich były wyraźne ślady po płytkach głowicy skrawającej (masówka).
    A montaż w fabryce to co innego niż w garażu samemu.

    Cytat Napisał dawidimo Zobacz post
    dokręcam żeby głowiczka doszła do korpusu pompy
    nie ma takiej możliwości i nie powinna.
    Ostatnio edytowane przez nakano ; 27-05-2017 o 17:35

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Koźmin WLKP/Jarocin
    Auto
    AR 166 2,4 JTD FL
    Postów
    11

    Domyślnie

    Więc tak. Po dłuższej przerwie-próbach i testach udało się rozwiązać problem/y
    Mianowicie, za kopcenie na czarno odpowiedzialny był nieszczelny przewód podciśnienia. Na jednym wężyku kilka nieszczelności w sumie.
    Zdejmowałem kolektor ssacy, to odkrecałem tez akumulator podciśnienia i przy grzebaniu wężyk pękł na zgięciu, wgl był juz taki sparciały, zarówno przed wejściem do overboosta, jak i przed wejściem do gruszki.
    wszystkie poleciały i weszły nowe.
    Dodatkowo mialem strasznie zabrudzony czujnik przy pedale sprzęgła, pedał odbił, a czujnik pokazywał ze sprzęgło wciśnięte.
    W innym dziale znalazłem, że jazda z teoretycznie wciśniętym sprzęgłem odbiera moc żeby oszczędzić sprzęgło- czy to miało wpływ to nie wiem.

    Co do pompy.. wstyd sie przyznać, ale śruby mocujące głowicę (oryginalne torx'y poleciały na złom) były ciut za długie, przez co głowica nie doszła do korpusu.
    W tym miejscu chciałbym przeprosić Pana z Chin, który produkował te nie boschowskie uszczelki-być może były one dobre, tylko głowica była przykręcona za długimi śrubami.
    Także pełna moc wróciła, nawet za dużo mam tej mocy, bo wydaje mi sie, że nie kiedy ślizgnie się delikatnie sprzęgło, ale to temat na osobną naprawe, mam nadzieje że usterka nie będzie na tyle zagadkowa, żebym musiał zakładać tutaj nowy temat.
    Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za wypowiedzi

Podobne wątki

  1. [159] chmura dymu i silnik stoi
    Utworzone przez olej7777 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-12-2014, 09:48
  2. [159] Czarna chmura dymu
    Utworzone przez konrado90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-10-2013, 23:45
  3. JTD 16V Opoznione turbo i chmura dymu
    Utworzone przez pleberk w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 12:24
  4. [159] Chmura dymu - turbina?
    Utworzone przez Airen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 21:37
  5. brak mocy i Chmura dymu
    Utworzone przez sopel w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory