Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 69

Temat: turbina 1.9JTDM 16v

  1. #51
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonV Zobacz post
    Komplet uszczelek mam w planach (pod kolektor, po jednej na każdym końcu przewodu olejowego, po dwie na końcach cienkiego przewodu olejowego, uszczelka na łączeniu z wydechem (taka trójkątna).

    W szpilki zaopatrzyć się nie problem, ale - jeśli się mylę wyprowadź mnie z błędu - rozumiem że to na wypadek gdyby się ukręciły? Jeśli się któraś ukręci to i tak sam nie dam z nią rady, bo wtedy chyba wchodzi w grę już tylko demontaż przodu auta i dłubanina przy wykręcaniu/rozwiercaniu.

    Chyba że czasem same się wykręcają przy demontażu i warto je wymienić przy okazji dostępu - to już inna sprawa i wtedy zaopatrzę się w komplet.
    Szpilki zmieniasz po to żeby ich nie ukręcić przy dokręcaniu. Nie radzę ryzykować ze starymi.

  2. #52
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał mlody2788 Zobacz post
    Szpilki zmieniasz po to żeby ich nie ukręcić przy dokręcaniu. Nie radzę ryzykować ze starymi.
    W takim razie to ma sens - zaopatrzę się i w komplet szpilek (cena znikoma, a po ukręceniu... wolę nie myśleć).

  3. #53
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Mam jeszcze dwa pytania - jak najbezpieczniej wykręcić szpilki? Nakręcić dwie nakrętki tak żeby się skontrowały i wykręcać, czy może macie lepszy patent? Jeśli tak zrobić, to ustawić je jak najbliżej bloku?

    Drugie pytanie, z jakim momentem dokręcić turbinę na nowych szpilkach i nakrętkach? 25 Nm wystarczy?
    Ostatnio edytowane przez SimonV ; 03-04-2017 o 11:35

  4. #54
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 150 KM 2008 r.
    Postów
    226

    Domyślnie

    Powiedzcie mi, czy dobiorę turbosprężarkę tylko po nr VIN, czy też muszę odczytac tabliczkę znamionową turbawki? W EPER widzę dwa numery sprężarek, widzę w ofertach na Allegro że w tym samym modelu było kilka wersji. Jeden gości w punkcie regeneracji twierdzi, że musi być dokładnie ta sama bo różnią się elementami wirującymi i może się okazać że turbina z innym numerem, pomimo że z zewnątrz wygląda tak samo, nie będzie działała prawidłowo. Prawda to?

  5. #55
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    stary brus
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 16V crosswagon 2006r
    Postów
    598

    Domyślnie

    Cytat Napisał lookalfa Zobacz post
    Przy wymianie turbo zdaloby sie wymyc IC. Tutaj bez zdejmowania zderzaka sie nie obedzie? Jak go zdemontowac?
    Witam wszystkich , właśnie będę zakładał nowe turbo , i po za nowym olejem i filtrami trzeba wyczyścić IC , tylko czym ? Same rury można zdjąć i wyczyścić , no ale jak sam IC wyczyścić
    Dzięki za rady

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  6. #56
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jedrek1980
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski
    Auto
    Alfa Romeo 159 Bella
    Postów
    381

    Domyślnie

    Zalej IC naftą
    BYŁ LEON by COMPSPORT
    JEST ALFA 159 SW by TUNE-UP

  7. #57
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    stary brus
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 16V crosswagon 2006r
    Postów
    598

    Domyślnie

    To znaczy , jak zalać po wyczyszczeniu IC zalać nafte ? W jakiej ilości 100ml czy 200ml ? Bo przyznam że nigdy o tym nie słyszałem

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  8. #58
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr17 Zobacz post
    To znaczy , jak zalać po wyczyszczeniu IC zalać nafte ? W jakiej ilości 100ml czy 200ml ? Bo przyznam że nigdy o tym nie słyszałem

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
    Demontuj i wyczyść

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  9. #59
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    stary brus
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 16V crosswagon 2006r
    Postów
    598

    Domyślnie

    No będę czyścił wszystkie rury , tylko nie wiem jak wyczyścić sam IC , muszę cały przód rozbierać ?

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  10. #60
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    stary brus
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 16V crosswagon 2006r
    Postów
    598

    Domyślnie

    Dziś złożyłem wszystko, po czysciłem węże i IC zmieniłem olej i filtry , wydaje się że chodzi bardzo dobrze silnik jutro jazda próbna , jedno co zauważyłem to to że zegar od turbo podnosi się do piero po 2tys obr . A wcześniej chyba już od 1.5 tyś obr . Reagował , czy się mylę ? Jak u was chodzi zegar turbo ?

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Ar 156 sw 1.9jtdm help
    Utworzone przez Mr.D w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 13-04-2014, 12:59
  2. Nagły pad ABS, VDC i ASR - 1.9JTDM
    Utworzone przez kashmir w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 10:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory