Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Ciśnienie doładowania w 2.4 jtdm

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar misterdiabolo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    AR 156 1,8TS + LPG 1998r była 147 1.9 JTDM 16V 150KM 2005r była 159 2.4 JTDM 20V 200KM 2007r jest
    Postów
    75

    Domyślnie Ciśnienie doładowania w 2.4 jtdm

    Witam.
    Jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach przy roboczej temp. silnika (min. 86°C). W moim przypadku jest tak - od zimnego silnika do około 85°C ciśnienie zgodne z oczekiwanym zawsze pow.1020-1030mBar(z tolerancją do 20mBar) od około 86°C ciśnienie spada do około 800-850mBar gdzie ciśnienie oczekiwane zawsze sztywno pokazuje 1000mBar. Po dodaniu gazu nawet delikatnie a także w czasie normalnej jazdy ciśnienie oczekiwane i mierzone pokrywają się, masy powietrza także się pokrywają. A więc czy taki spadek ciśnienia w kolektorze ssącym na wolnych obrotach po przekroczeniu określonej temp.(przy wpełni rozgrzanym silniku) jest normalny czy może coś jest jednak nie tak? Klapy wirowe usunięte dpf i egr jest.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał misterdiabolo Zobacz post
    Witam.
    Jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach przy roboczej temp. silnika (min. 86°C). W moim przypadku jest tak - od zimnego silnika do około 85°C ciśnienie zgodne z oczekiwanym zawsze pow.1020-1030mBar(z tolerancją do 20mBar) od około 86°C ciśnienie spada do około 800-850mBar gdzie ciśnienie oczekiwane zawsze sztywno pokazuje 1000mBar. Po dodaniu gazu nawet delikatnie a także w czasie normalnej jazdy ciśnienie oczekiwane i mierzone pokrywają się, masy powietrza także się pokrywają. A więc czy taki spadek ciśnienia w kolektorze ssącym na wolnych obrotach po przekroczeniu określonej temp.(przy wpełni rozgrzanym silniku) jest normalny czy może coś jest jednak nie tak? Klapy wirowe usunięte dpf i egr jest.
    Nie masz gdzieś okopcenia przy dolocie? Przy wyższej temperaturze może się odkształcic, np z powodu urwanej szpilki. Kolektor po klapach miałeś spawany?

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar misterdiabolo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    AR 156 1,8TS + LPG 1998r była 147 1.9 JTDM 16V 150KM 2005r była 159 2.4 JTDM 20V 200KM 2007r jest
    Postów
    75

    Domyślnie

    Tak. Kolektor był spawany. Cały dolot oglądałem tydzień temu dość wnikliwie i nic nie znalazłem. Nie mam pomysłów co może powodować taki objawy (chyba że tak ma być). Będę wdzięczny jeśli ktoś z posiadaczy 2.4 przedlift może zerknąć u siebie na ciśnienie przed i po osiągnięciu optymalnej temp. silnika.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ja mam tak samo. Zimny silnik 980/1020, po rozgrzaniu 840/1000. Dodam gazu na ok 1200 obrotów i pokrywa lub przeładowuje.
    Myślę, że ma to związek z gorącym powietrzem które na wolnych obrotach na postoju nie jest chłodzone przez chłodnicę..
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar misterdiabolo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    AR 156 1,8TS + LPG 1998r była 147 1.9 JTDM 16V 150KM 2005r była 159 2.4 JTDM 20V 200KM 2007r jest
    Postów
    75

    Domyślnie

    Ok. Dzięki za zainteresowanie. Nie myślałem w tym kierunku. Obstawiałem raczej zawór EGR, czujnik ciśnienia ... A tak swoją drogą to czy oczekiwane ciśnienie na wolnych obrotach może być pokazywane niższe niż 1000 bo jak pamiętam to nawet przy wyłączonym silniku gdy faktyczne mierzone ciśnienie jest np. 965 to pokazuje oczekiwane 1000?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    1000 mBar to w zasadzie jest ciśnienie atmosferyczne i myślę, że oczekiwane niższe nie będzie. Wychodzi na to, że na rozgrzanym silniku w dolocie panuje podciśnienie.
    Myślę,że z naszymi Alfami jest wszystko w porządku.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. [159] Prawidłowe ciśnienie doładowania 2.0 JTDm
    Utworzone przez kedzior303 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-01-2020, 20:37
  2. JTD ciśnienie doładowania
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 12:34
  3. [159] Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez artur_g w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 22-03-2017, 22:55
  4. [159] Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Utworzone przez riwo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 14:40
  5. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory