Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Odcięcie turbiny - przeładowanie?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD-M 16V 150KM 2005r
    Postów
    5

    Post Odcięcie turbiny - przeładowanie?

    Witam!
    Niedawno kupiłem Alfę Romeo 147 po lifcie z silnikiem 1.9 JTD-M 16v 150 km. Rocznik 2005. Auto kupione od znajomego. Problem polega na tym, że gdy spróbujemy zrobić tzw sprint do setki z wykorzystaniem maksymalnego potencjału momentu i obrotów mniej więcej na 3 biegu turbina wyłącza się i zapala się żółta kontrolka Motor Control System Failure. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu turbina działa, ale kontrolka nadal się zapala. Sama kontrolka znika po spokojnym przejechaniu około 20 km. Problem ten występuje już od jakiegoś czasu. Będąc u mechanika dowiedziałem się, że na komputerze występuje błąd przeładowania turbiny (nie pamiętam kodu błędu, przepraszam). Z ważnych informacji. Wszystko oczywiście sprawdzałem na porządnie rozgrzanym silniku. Problem przy normalnej jeździe nie występuje. Nawet jeśli jedziemy spokojnie i potrzebujemy kogoś wyprzedzić turbina nie wyłącza się. Dopiero przy porządnym depnięciu i przeciągnięciu obrotów na kilku biegach turbo się wyłącza. Przed zakupem byłem u zaprzyjaźnionych mechaników, którzy zrobili wstępne oględziny całego auta. Powiedzieli mi, że na intercoolerze znajduje się trochę oleju. Tak samo w dolocie. Zalecili mi regenerację turbiny. Co do jazdy samego auta nie mam zastrzeżeń. Nie dławi się, czuć, że ma dużo mocy i chce jechać. Z rzeczy, które sam zrobiłem to przeczyściłem benzyną ratyfikowaną i pędzelkiem Boszowski czujnik doładowania turbiny. Był mocno zabrudzony, aczkolwiek jego wyczyszczenie nic nie zmieniło w temacie wyłączania się turbiny. Dodam, że auto nie dymi ani na czarno ani na niebiesko. Sprawdzała to osoba, która jechała za mną, a ja dodawałem stopniowo na różnych biegach więcej gazu. EGR jest niezaślepiony, ale był czyszczony pół roku temu. Moje pytanie jest następujące. Co mogę zrobić sam, żeby sprawdzić czy winą takiego, a nie innego działania turbiny jest jej zużycie czy może problem z jakimś czujnikiem czy dziurawym wężykiem. Chcę sprawdzić jak najwięcej możliwości za nim oddam auto do serwisu, bo nie chcę zostać oszukany bądź naciągnięty na niepotrzebną regenerację. Liczę na Waszą pomoc! Jeśli czegoś nie napisałem, postaram się jak najszybciej udzielić dodatkowych informacji.

    Ps Wolę zapytać na forum, niż zacząć samemu grzebać na podstawie innych wpisów i jeszcze pogorszyć sytuację ;)

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Sprawdź działanie sztangi turbiny i czy w ogóle po uruchomieniu samochodu zostaje zassana. Jeżeli nie problem z podciśnieniem lub zapieczone łopatki turbiny. A poza tym jest podpięty temat o MCSF

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD-M 16V 150KM 2005r
    Postów
    5

    Domyślnie

    Właśnie w tym momencie go odkryłem i mocno wertuje! Tak sztanga turbiny pracuje i widać, że jej się geometria zmienia.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Na koniec i tak zostanie rozebranie turbiny i przeczyszczenie zmiennej geometrii. Miałem ten sam przypadek co Ty. Tylko,ze sam wszystko robiłem bo mechanicy to z reguły partacze i oszuści, naciągali mnie na wymianę turbiny.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Busko Zdrój
    Auto
    ---
    Postów
    388

    Domyślnie

    A ja polecam przegonić kilka razy na ok. 3 biegu do momentu zadziałania ogranicznika obrotów, możliwe że geometria się rozrusza.
    Na przyszłość warto też pamiętać że 16V można spokojnie kręcić wyżej niż 2.5k i mimo niskiego zakresu obrotów dla Diesla, nie trzeba się bać tych wyższych.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie

    Potwierdzam, spokojnie mozna krecic do 4k. Sam mam 1.9 Jtdm 150KM i czasem ja lubie tak ostrzej przegonic.

    Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie

    Ja miałem tak samo.Mimo iż mam 140 koni też gdy jezdziłem spokojnie czasami depnąłem nie było żadnej kontrolki. Po mocniejszym i dłuższym depniejsciu miałem tak samo czyli motor control failure. Pojezdziłem spokojnie kontrolka gasła. U mnie winny był przepływomierz. Po jego wymianie już nie występuje ten błąd.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    147
    Postów
    11

    Domyślnie

    Witam,

    Miałem podobnie wiec moze u Ciebie pomoze:
    1. Wymiana elektrozaworu (overboost).
    2. Wymiana filtru powietrza.

    Pozdr.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD-M 16V 150KM 2005r
    Postów
    5

    Domyślnie

    Wracam z dobrą i złą informacją, ale zacznę od wyjaśnień.

    Udało mi się wyczyścić zawór EGR (nie był bardzo brudny). Po kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej i szorowaniu auto nie dymi na czarno w ogóle. Wyczyściłem także odmę (w ten sam sposób co EGR) oraz czujnik doładowania turbiny. Ponad to udało mi się naprawić dość poważny błąd osoby, która wcześniej grzebała przy aucie. Na wężyku dochodzącym do gruszki turbiny nie była założona żadna opaska zaciskowa. Był on wsunięty luzem i spadał z turbiny po przyłożeniu niewielkiej siły. Po mojej ingerencji trzyma się mocno i... problem zniknął. Auto ma moc i nie odłącza mi turbiny. Nawet sprint od 0 do 150 nie jest dla alfy wyzwaniem z wykorzystaniem pełnych zakresów obrotów. To wielki plus i duży postęp.

    Niestety nigdy nie jest idealnie. Udało mi się dzisiaj doprowadzić do wyłączenia turbiny po bardzo intensywnej jeździe na autostradzie przy prędkościach rzędu 160-190 km/h. Wiem, że jest to mocne nadwyrężenie tego auta aczkolwiek znowu turbina się wyłączyła. Miałem podpięty komputer więc udało mi się odczytać błąd i przy postoju wykonać fotki. Jak myślicie, czym teraz się zająć? Czytałem już wiele postów i wychodzi mi na to, że winny może być czujnik OverBoost albo rozrząd (mój ma już przejechane 40 tysiecy i zaczyn piszczeć w zakresie 1000-1500 obrotów.

    Z moich obserwacji dodam jeszcze, że auto wydaje z siebie dziwny dźwięk w zakresie obrotów od 3900 do 4500. Jest to metaliczny pogłos, ciężko go opisać. Przed moją ingerencją nie występował, bo turbina się wyłączała przy tak wysokich obrotach silnika.

    Liczę na pomoc z waszej strony, bo już pare stówek dzięki temu forum zaoszczędziłem

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	błąd1.jpg
Wyświetleń:	34
Rozmiar:	87.3 KB
ID:	231678
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	błąd2.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	104.7 KB
ID:	231679

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Może spróbuj wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania tj map sensor. Chyba na to wskazuje błąd.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [GTV] Przeładowanie 2.0 TB
    Utworzone przez LIGAR w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post / autor: 28-08-2017, 18:00
  2. [159] przeładowanie turbiny i błąd P0237
    Utworzone przez entuzjasta159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-08-2016, 08:27
  3. Przeładowanie turbiny kiedy zimno na zewnątrz
    Utworzone przez SimonV w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 10:50
  4. Zawór turbiny a przeładowanie
    Utworzone przez highlander w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-09-2013, 21:48
  5. [156] Przeładowanie
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-12-2008, 14:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory