Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Dziwne stukanie / hałas

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    No nie wiem, wszystko dobrze wygląda w tych okolicach, tym bardziej, że nowe szpilki i nakrętki są widoczne, chyba, że robota była źle zrobiona. Na pewno sprawdzę to jeszcze raz.

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Włoszczyzna 159
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Szczytno-Olsztyn_Warszawa
    Auto
    alfa romeo 159, 1.9 jtdm 85Kw 2009
    Postów
    9

    Domyślnie

    Jeśli byłby to kolektor to słychać byłoby stuk od samego początku odpalenia alfy.

    Posiadam taki sam problem. Stuki słychać nie od razu tylko po jakimś czasie. Może to pompa wtryskowa. W każdym razie staram się nie dopuścić myśli że to może być panewka, bo też przeszła mi przez myśl. Jak ktoś ma problem z głowy niech da znać. Szerokości!

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Włoszczyzna 159
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Szczytno-Olsztyn_Warszawa
    Auto
    alfa romeo 159, 1.9 jtdm 85Kw 2009
    Postów
    9

    Domyślnie

    Jeśli byłby to kolektor to słychać byłoby stuk od samego początku odpalenia alfy.

    Posiadam taki sam problem. Stuki słychać nie od razu tylko po jakimś czasie. Może to pompa wtryskowa. W każdym razie staram się nie dopuścić myśli że to może być panewka, bo też przeszła mi przez myśl. Jak ktoś ma problem z głowy niech da znać. Szerokości!

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar szampan33
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    159, 2.4 JTD
    Postów
    185

    Domyślnie

    Też mam podobny dźwięk. Usłyszałem w tunelu. Od tego czasu nie otwieram okien w tunelach, parkingach, pod wiaduktami itp.
    Nikt nie wie co to jest. Postanowiłem poczekać aż się rozsypie.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    A nie diagnozował nikt pompy oleju ? Widzę że ten problem jest dość powszechny, ja się zastanawiałem czy po rozgrzaniu oleju to pompa własnie nie wydaje takiego dźwięku, lokalizacja jak najbardziej by się zgadzała. Jak olej jest zimny to jest bardziej gesty i nie wyczuwalny jest ten efekt. W starych 2.4 był to powszechny problem(wiadomo inna konstrukcja pompy), być może i nowych 2.4 pojawia się ten problem

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar szampan33
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    159, 2.4 JTD
    Postów
    185

    Domyślnie

    Trzeba by wjechać na kanał i dokładnie obsłuchać silnik z góry i z dołu. Może masz rację.

  7. #17
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Włoszczyzna 159
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Szczytno-Olsztyn_Warszawa
    Auto
    alfa romeo 159, 1.9 jtdm 85Kw 2009
    Postów
    9

    Domyślnie

    Zajrzałem dzisiaj pod maskę w poszukiwaniu stuku i zaobserwowałem, że rolka zwrotna paska wieloklinowego ma lekkie bicie. Widać to również po pasku, który chodzi lekko na boki. Czy ta rolka powinna tak pływać, czy raczej powinna być sztywno spięta ze słupkiem?

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    159 2.4 210km
    Postów
    105

    Domyślnie

    Jeżeli stuka wam w okolicy rozrządu w 2.4 JTDM po lewej stronie silnika, zaraz po odpaleniu, a nawet potrafi odrobinę narastać po przejechaniu kilku kilometrów - to jednym z najczęstszych powodów jest koło pasowe wału korbowego (zasilanie klimatyzacji, wspomagania i alternatora), którego guma tłumiąca jest już lekko mówiąc do wyrzucenia. 2.4 zachęca do ostrzejszej jazdy, a to koło pasowe za takową nie przepada. Kolejnym powodem stukania w kategorii "najczęstszych" jest poduszka silnika (OCAP 1225929).

    Przy szpilkach kolektora wydechowego pojawia się pisk, takie można powiedzieć wycie, albo gwizdanie, nie stukanie.

    Pompę wspomagania można sprawdzić stetoskopem bądź zwykłą rurką PCV, wystarczy przyłożyć do pompy, bo akurat jest łatwy dostęp i ewentualnie poprosić kogoś, by pokręcił kierownicą. Jak ktoś ma komputer, to warto sprawdzić jakie jest ciśnienie ładowania pompy (powinno być ~85 barów).

    No i cream de la cream, jeżeli stuka wam Z PRAWEJ strony silnika, to albo prawa poduszka, albo pompa podciśnienia (którą mi ostatnio szlag trafił...).

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Włoszczyzna 159
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Szczytno-Olsztyn_Warszawa
    Auto
    alfa romeo 159, 1.9 jtdm 85Kw 2009
    Postów
    9

    Domyślnie

    Albo dwumasa
    W moim przypadku stuk coraz bardziej sie nasila podczas łapania temperatury. Dodam że koło pasowe nie ma przejechane 15 tyś km.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    A jaki jest wpływ temp. na dwumasę? I dlaczego bardziej stuka podczas łapania temp. ? I dlaczego bardziej słychać stronę od rozrządu?

Podobne wątki

  1. Hałas podczas jazdy (głośne stukanie)
    Utworzone przez neo_1324 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-02-2017, 11:59
  2. [GTV Spider] Dziwne stukanie w silniku 3.0 v6 12v
    Utworzone przez mrlukasz w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 09-03-2015, 20:51
  3. [145] Dziwne stukanie w silniku 1.4 TS 97r
    Utworzone przez master007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 18:11
  4. [155] dziwne stukanie
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-09-2010, 19:01
  5. Dziwne stukanie
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-11-2009, 13:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory