Strona 77 z 99 PierwszyPierwszy ... 27676869707172737475767778798081828384858687 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 761 do 770 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #761
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    w 1.9 po lifcie też jest ten nieszczęsny moduł. Generalnie ostatnim winnym wiertarki jest uszkodzony zawór rozprężny (mimo, że to on cały czas brzęczy)
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  2. #762
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,553

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzystof Zobacz post
    Stronę wcześniej napisano ze w 2.0 jest moduł a nie rezystor i wentylator działa płynnie mi wentylator pracuje od samego początku tak jak napisałem wcześniej spec od klimy miał małe zastrzeżenie co do szybkości.
    a wiesz ty albo ktos jak to jest w tbi z tymi biegami wentylatora czy sa 2 czy plynnie? nie przygladalem sie temu jeszcze, ale u mnie wentylator co chwile wlacza sie na max. w aucie tego prawie nie slychac(albo przyzwyczailem sie) ale zona smieje sie zawsze, ze jak podjezdzam pod dom, to poznaje moj samochod po tym wentylatorze tak go slychac. serio naprawde na max obrotach wentylator slychac glosno na zewnatrz. moze cos jest nie tak? chcialbym to sobie sprawdzic

  3. #763
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    a wiesz ty albo ktos jak to jest w tbi z tymi biegami wentylatora czy sa 2 czy plynnie? nie przygladalem sie temu jeszcze, ale u mnie wentylator co chwile wlacza sie na max. w aucie tego prawie nie slychac(albo przyzwyczailem sie) ale zona smieje sie zawsze, ze jak podjezdzam pod dom, to poznaje moj samochod po tym wentylatorze tak go slychac. serio naprawde na max obrotach wentylator slychac glosno na zewnatrz. moze cos jest nie tak? chcialbym to sobie sprawdzic
    mnie rozkręcał się na maksa jak miałem połowę czynnika. I to mimo, że jeździłem na wyłącznej klimatyzacji
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  4. #764
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Sprawdź, czy masz w ogóle 1 bieg, czy padł Ci rezystor.

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  5. #765
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał arturo132 Zobacz post
    Pytanie do tych co wymieniali sprężarkę:
    Czy zatarta sprężarka zatrzymuje się na "dęba" i czy w związku z tym istnieje ryzyko zerwania paska z dalszymi konsekwencjami?
    Tak...sprawdzone w Passacie

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  6. #766
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,553

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    Sprawdź, czy masz w ogóle 1 bieg, czy padł Ci rezystor.

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
    zakładam że to odpowiedź na mojego posta? w TBI w AlfaOBD są niby procedury uruchomienia wentylatora na 1 i 2 bieg, ale nie działają -jakis komunikat typu błąd nie wspierana funkcja czy coś w ten deseń. W MESie o ile pamiętam to samo. eLearna nie ma do TBI żeby coś więcej poczytać, choć może od innych wersji opis pasować (albo i nie skoro w 2.0JTDM wprowadzonym mniej więcej w czasie TBI jest to inaczej zrobione, a eLearna też nie ma). ktoś ma jakąś wiedzę odnośnie TBI, jak wentylator ma działać, jak sprawdzić itp?
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #767
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    zakładam że to odpowiedź na mojego posta? w TBI w AlfaOBD są niby procedury uruchomienia wentylatora na 1 i 2 bieg, ale nie działają -jakis komunikat typu błąd nie wspierana funkcja czy coś w ten deseń. W MESie o ile pamiętam to samo. eLearna nie ma do TBI żeby coś więcej poczytać, choć może od innych wersji opis pasować (albo i nie skoro w 2.0JTDM wprowadzonym mniej więcej w czasie TBI jest to inaczej zrobione, a eLearna też nie ma). ktoś ma jakąś wiedzę odnośnie TBI, jak wentylator ma działać, jak sprawdzić itp?
    Cześć,

    Jeżeli masz opornicę przy wentylatorze podobnie jak w JTDM wystarczy ją wyjąć (oczywiście przy zgaszonym silniku/bez prądu) jeśli jest spalona nie zobaczysz różnicy (będzie działać 2 bieg) przy działającej najpierw uruchamia się 1wszy
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 24-07-2017 o 06:52
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  8. #768
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,553

    Domyślnie

    obecnie nie mam laptopa z eLearnem zeby chociaz poczytac jak to jest rozwiazane w innych/starszych wersjach silnikowych. na allegro sprawdzilem jak wyglada ten rezystor przy wentylatorze. w TBI ma 2 wentylatory i dwa takie moduly z rezystorami przy kazdym. wymontowalem, oba identyczne 0.23Ohm rezystor duzej mocy zmostkowany jakims elementem (nie wiem co to dokladnie jest, jakis element zwierajacy po przekroczeniu temperatury max czy jak?) w domu mam tylko zwykly multimetr, cos tam zmierzylem ok 0.4R, ale to pomiar do bani, bo takim multimetrem zwyklym z mala rozdzielczoscia przetwornika takich zakresow nie bardzo idzie zmierzyc (W pracy mam juz taki troche lepszy laboratoryjny multimetr za 4tys, no ale to w pracy - sprawdze jeszcze raz wkrotce nim) - w kazdym razie taki test wydaje sie potwierdzac ze oba moduly przypuszczalnie sa OK. no to wlaczylem silnik i klime, no i oba wentylatory wlaczaly sie powiedzmy na 10sek, przerwa ze 20 i tak w kolko. wypialem jeden rezystor, wiatrak stanal, drugi pracowal, wtedy cykl sie zmienil, praktycznie ten drugi sie nie wylaczal. potem odwrotny test, wypialem drugi, i tak samo. czyli chyba tak powinno byc? nie wiem tylko kiedy jest ten drugi bieg skoro u mnie na podstawowym na moj gust jest juz glosno. ktos wie na jakiej zasadzie wlacza sie ten drugi bieg? czy to zalatwia moze ten element w opornicy - np po przekroczeniu jakiejs temperatury przywiera na 0R i wentylator pracuje szybciej? bylbym wdzieczny jesli ktos napisalby pare slow w skrocie jak dokladnie ma dzialac ten modul rezystorowy, ewentualnie podeslal datasheeta do tego mniejszego elementu, wtedy sam wydedukuje
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  9. #769
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,553

    Domyślnie

    poszperałem trochę, eLearnie, rozwiązanie w TBI wydaje mi się że może być identyczne do tego z 3.2 2 wentylatory, zawsze oba pracują na tym samym biegu (wyłączone lub 1 lub 2 bieg). tu napisałem więcej, bo jest drugi wątek o pracy wentylatorów w TBi:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post2002416
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #770
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0jtdM
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciej69 Zobacz post
    w 1.9 po lifcie też jest ten nieszczęsny moduł. Generalnie ostatnim winnym wiertarki jest uszkodzony zawór rozprężny (mimo, że to on cały czas brzęczy)
    Zmiana ilości czynnika na 460g pomogła w przypadku mojego 2.0jtd

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory