Strona 14 z 22 PierwszyPierwszy ... 45678910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 213

Temat: Chcę kupic 159 ale jestem załamany kosztem eksploatacji tego auta.Drogie czy nie?

  1. #131
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Ja miałem przesiadkę z Laguny 2 2.2 dCi na 159 1.9 JTDm 8V i przesiadka jak najbardziej na plus.

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Policja zmienia teraz auta na BMW to można będzie okazyjnie wyrwać TBi.
    Moim zdaniem to będą właśnie skarbonki, które znowu będą psuły opinię Alfy Romeo.

  2. #132
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Moim zdaniem to będą właśnie skarbonki, które znowu będą psuły opinię Alfy Romeo.
    Ale pewnie będą tanie Całe szczęście nie zdarzają się praktycznie srebrne krajowe TBi, będą łatwe do wychwycenia.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #133
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Chrysler Voyager,Alfa Romeo 147
    Postów
    103

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Ja miałem przesiadkę z Laguny 2 2.2 dCi na 159 1.9 JTDm 8V i przesiadka jak najbardziej na plus.


    Moim zdaniem to będą właśnie skarbonki, które znowu będą psuły opinię Alfy Romeo.
    To podobna będzie zmiana i u mnie

  4. #134
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wicher123 Zobacz post
    magil:
    To może cholera poczekać z rok i kupić sobie tak bardzo zachwalany przez Was TBi?
    Możesz jak najbardziej. Ja jestem bardzo zadowolony, ale należę do tej grupy osób, które nie będą się czuć dobrze w silnikach pokroju 1.8 MPI, 1.9 JTDm 8V, 1.9 JTS, bo są zwyczajnie za słabe, aby dawać jakąkolwiek przyjemność z jazdy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #135
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    A Ty magil nie miałeś właśnie jts'a słabego?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #136
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Toyota Corolla E11 G6 LIFT, 159 berlina 2.2 JTS
    Postów
    55

    Domyślnie

    magil miał 2.2 jts. A no taki słaby nie jest. Różnica między 1.9 jts jest bardzo duża.

  7. #137
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    A to rozumiem[emoji6]coś mi świtało ze JTS ale nie pamiętałem jaki


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #138
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    A to rozumiem[emoji6]coś mi świtało ze JTS ale nie pamiętałem jaki


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #139
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Masa realna się mocno różni od tej z instrukcji czy dowodu, chyba to jasne.
    Bo masa podana w instrukcji nie obejmuje wyposażenia dodatkowego i mierzona jest ze zbiornikiem paliwa zatankowanym w 70%. Jedno jest pewne: 159 z jednym i drugim silnikiem mniej jak 1490 kg ważyć nie będzie, za to zależnie od wyposażenia i gabarytów kierowcy może ważyć więcej. Wystarczy dołożyć elektryczne fotele, przesuwany dach, climatronic, felgi o większym rozmiarze i zatankować do pełna, żeby masa znacząco wzrosła. Drugi samochód może być kiepsko wyposażony i na rezerwie (co już zmniejsza masę pojazdu o dobre 50 kg).

    Jak mierzyć przyspieszenie 80-120 ? po prostu : przyspieszenie 80-120.
    No i jak dokonujesz tego przyspieszenia? Albo ciśniesz w podłogę na czwartym biegu, albo redukujesz do trzeciego. Innej opcji nie ma (chyba mi nie powiesz, że chcąc przyspieszyć z 80 km/h wrzucasz drugi bieg). Zakres prędkości 80-120 km/h jest wykonywalny w JTD na trzecim biegu i nie trzeba zmieniać na czwórkę by osiągnąć 120 km/h. Więc jakbyś się nie rozpędzał, w zakresie 80-120 km/h szybszy będzie JTD. JTS wygra przy większych zakresach prędkości dzięki konieczności rzadszej zmiany biegów. Powyżej 140-150 km/h będzie się też zbierał lepiej dzięki o 15 KM większej mocy.

    Co do wniosków się zgodzę. Osiągi są porównywalne.

    Wrzucasz stare wątki, gdzie wiedza o tych silnikach raczkowała
    Co robiła??? 159 z tym silnikiem montowane były od 2005 roku (12 lat!) i dość szybko zakończono ich produkcję. Stare wątki???
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._mocy_-37.html
    Ostatni post, akurat z kosztorysem napisany został dzisiaj...

    Co do trwałości dwumasy to pewnie jak każda inna dwumasa ma żywotność 150-200 tys km - którą użytkownik może skrócić lub wydłużyć. Problemem JTS był fakt, ze wielu nie wiedziało iż mają owe dwumasy w swoich samochodach, więc nie użytkowali aut w sposób mogący zwiększyć ich żywotność, a wręcz odwrotnie. W poprzednim temacie ktoś chwalił się, że jeździ 60 km/h na szóstym biegu...
    Natomiast co do jakości zamienników, myślę, że gdyby były cacy, to w tematach nie byłoby sporów czy da się czy nie da skompletować rozrząd za 1 000 zł, bo każdy kupowałby zestaw za 500. A do takich sporów dochodziło jeszcze kilka miesięcy temu.

    W całej dyskusji bawi mnie po prostu to, że z góry zakłada się iż JTD to będzie trup z cofniętym przebiegiem, zapchanym EGR, uszkodzonym DPF, rozwaloną dwumasą i rozklekotanym zawieszeniem, który wciągnie klapy wirowe w pięć minut po zakupie. Natomiast JTS to będzie wychuchana igiełka, w której sprzedawca zrobił użytkownikowi prezent i tuż przed sprzedażą wymienił dwumasę, zregenerował wtryski, wyczyścił z nagaru, zmienił rozrząd, wyremontował zawieszenie i wystawił za 22 000 zł. Przez co jeden to skarbonka i tykająca bomba zegarowa, a drugi to gwarancja bezproblemowej eksploatacji na lata.
    Śmiem twierdzić, że 2.2 JTS będzie tak samo kosztowny w utrzymaniu co 1.9 JTD - tym bardziej, że przy deklarowanych przebiegach około 150 tys km, wszystkie te naprawy spadną na nowego właściciela.

  10. #140
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,458

    Domyślnie

    Wg norm UE ta masa to nawet z kierowcą 75kg. Więc jeszcze o to przesadzona. Jedź na wagę , nawet jak odejmiesz siebie i płyny będziesz zaskoczony. I nie ma znaczenia dla dynamiki (czyli przyspieszania i hamowania) czy ta masa to z foteli, szyberdachu czy innych bzdetów. Masa to masa i koniec.

    Jak dokonuje przyspieszenia ? - tak żeby było najszybciej, to już moja i znajomości auta sprawa na jakim biegu. Nie pytam testera jaki mam bieg wrzucić, wiem jaki znając auto, skrzynię i silnik. A nie 8-120 na 4 biegu relikt z czasów wciskania pelikanom diesli i wmawiania, że są "elastyczne".

    A to że się zakłada przy używanych wieloletnich samochodach , że to raczej diesel będzie bardziej zużyty to zwykła logika i statystyka, gdyż diesle do zadań pokonywania dużych przebiegów były kupowane, gdyż innego uzasadnienia niż niskie koszty spalania przy dużych przebiegach nie mają , to jest jedyne. A jak swoje odpracował - to w świat. Na pewno się zdarzają niezużyte i z niskimi przebiegami. Większa szansa że będą właśnie mocno zużyte i auta wytłuczone , z racji przebiegów po prostu.
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 21-08-2017 o 16:37

Podobne wątki

  1. [159] Witam serdecznie, Z racji tego że jestem nowym użytkownikiem forum, chciałbym na wst
    Utworzone przez pablito w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-05-2017, 12:56
  2. [159] Realne koszty eksploatacji auta
    Utworzone przez majkick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 05-01-2016, 10:33
  3. [156] Proszę o pomoc w ocenie auta, chcę kupić tę Alfę.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 20:08
  4. 155 - chcę kupic .. prosze o wskazowki
    Utworzone przez fr33 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-09-2006, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory