Witam !
Czy ma ktoś możliwość w formie .pdf lub jpg podesłania: Schematu Rozrządu [notranslate]Alfa[/notranslate] Romeo 159 1.9 JTDm 120 KM 09'?? Z góry dziękuje za pomoc.
Witam !
Czy ma ktoś możliwość w formie .pdf lub jpg podesłania: Schematu Rozrządu [notranslate]Alfa[/notranslate] Romeo 159 1.9 JTDm 120 KM 09'?? Z góry dziękuje za pomoc.
https://youtu.be/_NA5nXbQ76U
https://youtu.be/jW_-JVAuHZI
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzięki wielkie mam nadzieje że dam rade ;-)
Warto się zaopatrzyć w zestaw blokad. Ja za swój płaciłem cos koło 70-80zl. Na pasku rozrządu masz 3 białe paski (na 100% z contitecha) jak dobrze ustawisz wałki i zablokujesz to paski na pasku rozrządu pokryją się z znakami na wałkach. Wtedy masz 100% pewności że jest dobrze zamontowany. Więc przed sciągnięciem starego paska przyłóż nowy. Ja (jak się okazało) miałem przestawioną pompę paliwa o jeden ząbek (ktoś robił na własne znaki) i nawet blokada pompy paliwa nie pasowała.
Powodzenia [emoji6]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W silnikach common rail synchronizacja pompy paliwa nie ma znaczenia, dawka paliwa jest podawana elektronicznie, niezależnie od pracy pompy. Bezwzględnie należy natomiast zsynchronizować wałek rozrządu z wałem korbowym.
Niestety nie znam odpowiedzi na to pytanie, bo z założenia działania silników CR nie powinno mieć to znaczenia. Być może koło pompy jest wykorzystane jeszcze w innych rozwiązaniach technologicznych w innych typach silników i fabryka "natłukła" wszystkie z tym oznaczaniem, bo na etapie produkcji nie wiadomo było z jaką pompą będą ostatecznie współpracować.
To oczywiście tylko domniemanie.
Może jakieś tęższe głowy udzielą poniżej jakąś właściwą odpowiedź.