ASO twierdzi, że to nic dziwnego i może być czerwony płyn w aucie z 2009 roku. I, że powinienem sobie wymienić. To jest parodia, że zalewali układ złym płynem mimo, ze była już na to "akcja serwisowa".
ASO twierdzi, że to nic dziwnego i może być czerwony płyn w aucie z 2009 roku. I, że powinienem sobie wymienić. To jest parodia, że zalewali układ złym płynem mimo, ze była już na to "akcja serwisowa".
Jeśli pompa działa dobrze a tylko wyje to znajdź fachowca, który wymieni Ci łożyska i po kłopocie. Ja zalałem czerwonym dextronem VI. Wspomaganie tak samo badziewiaste jak przed wymianą.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Odciągnałem płyn i znalazłem luźno latające sitko... Ustawione było dziurką do góry. Chyba nie powinno tak być? Zbiorniczek pozmianowy.
EDIT// Włożyłem sitko na swoje miejsce. Teraz płyn się wcale nie burzy i nie pieni. Wcześniej przy maksymalnie skręconych kołach prawie wylatywał przy otwartym korku. To bardzo smutne, że włoscy inżynierowie chujowo to zaprojektowali nawet w poprawionej wersji... Myślę, że to dość istotne info, nie należy wykluczać winy zbiorniczka nawet gdy jest nowy (tak właśnie zrobił mój mechanik...)
A łożysko jak huczało tak huczyMożliwe, że latające sitko od dawna i burzący się płyn doprowadziły do tej awarii.. Ponawiam pytanie - nikt nie ma żadnego miejsca w Warszawie do polecenia które się tym zajmuje?
Ostatnio edytowane przez sixsix ; 29-08-2017 o 19:02
Tak nagle wypadło? Wcześniej pisałeś, że płyn się nie pieni...
I powtarzam, w TBi nie było zmiany zbiorniczka. Zmiana zbiorniczka była tylko dla 1.9 JTDm.
Możesz nagrać ten dźwięk?
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
razej g..o prawda, w ASO powiedzą często co im się wydaje albo co pasuje do sytuacji żeby zbyć klienta. na forum ludzie z głowy lepiej wiedzą niż oni ze swoimi systemami itp (w których nie chce im się sprawdzić nawet).
wg mojej wiedzy nie było też żadnej akcji serwisowej w TBi
jaka poprawiona wersja. zbiorniczek w TBi jest taki jak zawsze był w 2.4JTDM (i pewnie niektórych innych wersjach silnikowych), w 1.9JTDM zbiorniczek był całkowicie inny, i jego faktycznie przeprojektowali.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Sitko musiało sobie pływać od kiedy mam auto, bo zawsze płyn się burzył. Pienił się wcześniej bardzo nieznacznie (dużo mniej niż na filmikach z YT), więc to zignorowałem zgodnie z radą mechanika (z ASO), bo twierdził, że ten zbiorniczek już nie ma problemu. Klnąc na grubość swoich palców udało mi się go wsunąć w odpowiednie miejsce i teraz płyn elegancko się przelewa, powierzchnia jest płaska. Nie jest wzburzony jak wcześniej.
Pisałem o zbiorniczku "nowy" w takim sensie, że pozbawiony znanego problemuJak widać jednak problem również może w nim wystąpić. Wiem, że nie było akcji serwisowej, dlatego tam jest cudzysłów. Taka ironia, niby zalecają wymianę, ale trzeba samemu za nią zapłacić.
A tutaj fotka sitka które wyłowiłem - https://ibb.co/kSsi95
Tutaj filmik - https://youtu.be/88cu1vN3eGk . Myślę, że wszystko dobrze słychać. Na końcu nagrałem, że wycie ustaje podczas skręcenia kierownicy na maksa - to chyba dlatego, że w takim położeniu pompa przestaje pracować? Ale nawet wtedy jak dodam gazu to słychać wycie.
Ostatnio edytowane przez sixsix ; 29-08-2017 o 21:48
Pompa pracuje przez cały czas, nawet w maksymalnym skręcie.. Jesteś pewien, że masz odpowiedni poziom płynu w zbiorniczku?
W poprzedniej Alfie tak wyła mi rolka napinająca pasek wielorowkowy.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Jestem pewien co do poziomu płynu. Nawet go wymieniałem ostatnio gdy wyłowiłem sitko. [notranslate]Alfa[/notranslate] musi poczekać na mechanika do powrotu z urlopu, dam znać jak już będzie ogarnięte. Dzięki wszystkim za wskazówki i przepraszam za niewiedzę wypływającą z moich postów![]()
Czyli wymiana łożysk?
Robił to ktoś? Trzeba jakiś specjalny sprzęt do tego?
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Zobaczymy - mam plan oddać pompę do http://swiatregeneracji.pl . Kontaktowałem się i mówili, że koszt regeneracji to maksymalnie 600zł, w zależności od uszkodzeń. Jeszcze to przemyślę i będę przeglądał allegro, ale wydawanie 1700zł w ASO na nową pompę trochę mi nie pasuje. Ale zrobię to najwcześniej za trzy tygodnie, bo teraz nie mam czasu.
Trochę martwi mnie jedna kwestia - jestem pionierem w tym temacie? Nikt tego wcześniej nie robił? Może ktoś jest w stanie polecić lepsze miejsce?