Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Kilka pytań do tego co gnębi moją alfę

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    LJA
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 10v, Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
    Postów
    66

    Domyślnie Kilka pytań do tego co gnębi moją alfę

    Hej

    To znowu ja i mam kilka pytań które mnie gnębią. Pomoże ktoś ogarnąć pewne zagadnienia?

    1. Pacjentka 166 2,4 10v miała wyciek z okolicy pomiędzy skrzynią a silnikiem, mechanik zdiagnozował simering na wale z jednej i drugiej strony oraz simeringi na półosiach i uszczelnienie miski. Po przyjeździe do domu chciałem założyć osłonę silnika którą wcześniej zrzuciłem w dom a tu patrzę i dalej cieknie z tego samego miejsca. Może nie tak jak wcześniej ale pojawiły się kropelki oleju. Czy mechanik mógł to spartolić? Czy może jest jeszcze jakieś tajemne miejsce z którego może sączyć się olej. Pod pojęciem sączyć rozumiem jedną, dwie krople oleju po godzinie od zgaszenia auta. Dokładne miejsce wycieku ----- > śruba na rogu miski, pomiędzy skrzynią a silnikiem, obok dekielka, który można odkręcić i widać sprzęgło. Sprawdzałem czy może ten wyciek to może przez zatkaną odmę. Ale nie odma drożna, tylko że pluję olejem i mam cały dolot zaolejony.

    2. Wiem dlaczego nie działa u mnie syrena, jest po prostu odpięta przy tubie. Nie było tego widać przez gumową osłonę wodoszczelną. Problem w tym że jeśli ją podłącze to wyje cały czas. W czym może być problem?

    3.. Popalone bezpieczniki wentylatorów, czym może to być spowodowane?

    4. Kwadratowa puszka na dolocie przed przepływomierzem. Jest nieszczelna, próbowałem pospawać ale średnio się daje, koniec końców wywaliłem ją i zaślepiłem otwór tymczasowo. Co się stanie jak jej nie będzie ?

    5. Na dolocie tuż przed turbem a za filtrem powietrza mam lekkie pęknięcie i prawdopodobnie lewe powietrze. Czy można usunąć rezonator który w tym miejscu łączy się z dolotem. Po co on właściwie jest? Nie mogę nigdzie znaleźć tej gumowej rury żeby dokupić.

    Pomoże ktoś?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał kellyq Zobacz post
    1. Pacjentka 166 2,4 10v miała wyciek z okolicy pomiędzy skrzynią a silnikiem
    Zależy,jak ten uszczelniacz na wale zakładał.On jest dość wrażliwy,na przesunięcia w boki a miejsce,żeby tak zrobić,tam jest.Wtedy będzie ciec.Druga sprawa,zależy,co w pierwszej kolejności dokręcił.Czy zemering-miska,czy zemering-blok.Bo jeżeli to pierwsze,to będzie ciec.Gdyż tam są otwory "jajo" i najpierw musi skręcić z blokiem a wtedy dopiero na końcu z miską.I to bym obstawiał,że jest przyczyną.

    Cytat Napisał kellyq Zobacz post
    3.. Popalone bezpieczniki wentylatorów, czym może to być spowodowane
    Najczęściej zwarciem w instalacji.Miernik w łapkę i szukaj przyczyny.Może też opornica na chłodnicy być uszkodzona.

    Cytat Napisał kellyq Zobacz post
    4. Kwadratowa puszka na dolocie przed przepływomierzem
    Szukaj używki.Ktoś to wymyślił i jakiś powód tego musi być.Może zmieniać wartości przepływki.

    Cytat Napisał kellyq Zobacz post
    5. Na dolocie tuż przed turbem a za filtrem powietrza
    Tam skraplają się pary oleju,aby nie szło w turbo.To musisz kupić,choć tanie nie jest-cena nowego ori-około 400 zł a zamienników nie ma.Często strzelają te rury i ta puszka na zgrzewie.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    LJA
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 10v, Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
    Postów
    66

    Domyślnie

    Dzięki, w takim razie będę musiał dokupić te plastiki dolotu. A z cieknięciem zobaczę co jutro powie mechanik.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar madszakal
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Ostróda
    Auto
    AR166 2,4 jtd,2002 r
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał kellyq Zobacz post
    Hej

    To znowu ja i mam kilka pytań które mnie gnębią. Pomoże ktoś ogarnąć pewne zagadnienia?

    1. Pacjentka 166 2,4 10v miała wyciek z okolicy pomiędzy skrzynią a silnikiem, mechanik zdiagnozował simering na wale z jednej i drugiej strony oraz simeringi na półosiach i uszczelnienie miski. Po przyjeździe do domu chciałem założyć osłonę silnika którą wcześniej zrzuciłem w dom a tu patrzę i dalej cieknie z tego samego miejsca. Może nie tak jak wcześniej ale pojawiły się kropelki oleju. Czy mechanik mógł to spartolić? Czy może jest jeszcze jakieś tajemne miejsce z którego może sączyć się olej. Pod pojęciem sączyć rozumiem jedną, dwie krople oleju po godzinie od zgaszenia auta. Dokładne miejsce wycieku ----- > śruba na rogu miski, pomiędzy skrzynią a silnikiem, obok dekielka, który można odkręcić i widać sprzęgło. Sprawdzałem czy może ten wyciek to może przez zatkaną odmę. Ale nie odma drożna, tylko że pluję olejem i mam cały dolot zaolejony.

    2. Wiem dlaczego nie działa u mnie syrena, jest po prostu odpięta przy tubie. Nie było tego widać przez gumową osłonę wodoszczelną. Problem w tym że jeśli ją podłącze to wyje cały czas. W czym może być problem?

    3.. Popalone bezpieczniki wentylatorów, czym może to być spowodowane?

    4. Kwadratowa puszka na dolocie przed przepływomierzem. Jest nieszczelna, próbowałem pospawać ale średnio się daje, koniec końców wywaliłem ją i zaślepiłem otwór tymczasowo. Co się stanie jak jej nie będzie ?

    5. Na dolocie tuż przed turbem a za filtrem powietrza mam lekkie pęknięcie i prawdopodobnie lewe powietrze. Czy można usunąć rezonator który w tym miejscu łączy się z dolotem. Po co on właściwie jest? Nie mogę nigdzie znaleźć tej gumowej rury żeby dokupić.

    Pomoże ktoś?
    Udało Ci sie ogarnąć ad1 bo u mnie podobnie jest i to po wymianie uszczelniacza wału.

    Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Ad 1 tu nie ma filozofi. Nieumiejetny montaż przez mechanika.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    LJA
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 10v, Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
    Postów
    66

    Domyślnie

    Ad. 1 rozwiązany- wymienione obydwa uszczelniacze wału, uszczelnienie miski i bagnetu oleju, simering półosi. Możliwe że niewłaściwy montaż, ale pewnie nigdy się nie przyzna że źle założył. Koniec końców teraz nie cieknie.
    Ad. 3 rozwiązany

    Ad. 4 i 5 częściowo rozwiązany- zakupię puszkę górną jak ktoś ma

    6. Nowy problem/ pytanie- co zrobić żeby móc grać mp3 w aucie. Znalazłem jakiegoś xcarlinka do alfy z ics, zmieniarkę cyfrową, tylko że tam jest jakaś kostka iso do podłączenia a u mnie w bagażniku jest jakaś dziwna wtyczka. Są jakieś adaptery czy coś bo nie umiem znaleźć odpowiedniego. Mam też coś modzone z głośnikami chyba jakieś lepsze bo bardzo fajnie to brzmi, no ale muzyka z radia to nie to co ulubione utwory...

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Garwanko
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Było: 3.0V6/2.5V6/2.4R5 | Jest: 2.4R5/2.0TS
    Postów
    312

    Domyślnie

    Najtaniej - transmiter USB, kosztuje coś koło 20 PLN najtańszy, wtykasz do zapalniczki, nastrajasz radio i hula. Wada - gra tak sobie, tzn. daje radę ale szału nie robi.

    Drożej, bo kilka setek - np. loudlink, o nim możesz poczytać TU --> http://www.forum.alfaholicy.org/car_...eckera_-2.html


  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał kellyq Zobacz post
    mieniarkę cyfrową, tylko że tam jest jakaś kostka iso do podłączenia a u mnie w bagażniku jest jakaś dziwna wtyczka
    Do tego kabla pasuje tylko loudlink. Audiostada (to drugie jedyne grające) posiada mini iso i wpina się od razu w ICS`a,
    Z tanich rozwiązań to jest aux.
    Transmiter to dno.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    LJA
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 10v, Alfa Romeo 159 2.0 JTDM
    Postów
    66

    Domyślnie

    A tę audiostradę to gdzie to dokładnie się wpina? Chyba by mi to pasowało rozwiązanie

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    GLC
    Auto
    166 2,4 JTD + Q2
    Postów
    130

    Domyślnie

    Audiostrade wpinasz w ICS na kostce miniISO, trzeba ICS wyciagnać a Audiostrade kajs upchnac pod deska albo do schowka.
    Nie jestem pewien czy nie mozna rzezby zrobic przy zmieniarce i kable polutowac, sprawdze to bo sam sklaniam sie do Audiostrady.
    Nie wiem czy Audiostrada obsluguje format flack bo LoudLink tak, wie ktos?

Podobne wątki

  1. [GTV] Kilka pytań o moją miłość GTV
    Utworzone przez Sylwia Dzik w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-01-2017, 18:57
  2. Rozbiłem moją Alfę
    Utworzone przez lciolek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 21:29
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2010, 20:52
  4. [146] Pytań kilka o moją Alfę
    Utworzone przez macminik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2009, 20:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory