Cały czas czekam aż ktoś sprawdzi mojego logi które zamieściłem
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...c_nowa_-5.html
Cały czas czekam aż ktoś sprawdzi mojego logi które zamieściłem
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...c_nowa_-5.html
Alfa Romeo
145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM
robicie OT - to watek o czujnikach MAP i zamiennikach.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
wlasnie wymienilem w TBi MAP byl 0281002437 na 0281006076. zrobilem parokolometrowa przejazdzke, auto chodzilo wysmienicie, lekkie podszarpywania jakie u mnie wystepowaly przy umiarkowanym przyspieszaniu nie pojawyly sie. na moj gust ten czujnik jest jest prawidlowa alternatywa dla 437 i 845, ma praktycznie identyczne wszelkie parametry (datasheety ktore wklejalem wczesniej to potwierdzaja), a te ktore sie roznia sa raczej na korzysc (np rezystancja wyjsciowa typowa jest 1.6kR a w 437 byla 2.5kR, ale I tak tolerancje sa tak szerokie ze to nie ma znaczenia, uklad wejsciowy w ECU musi byc wysokiej impedancji wejsciowej, inaczej nie byliby w stanie uniknac znacznch roznic mozliwych pomiedzy czujnikami).
bede jeszcze testowal, szczegolnie interesuje mnie test na calkowicie zimnym silniku, bo wtedy podszarpywanie bylo najbardziej odczuwalne.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Więc napisz jak będzie na zimnym silniku. Jeśli OK to też sobie zamówię.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
więc po kilku dniach jazdy i ja się wypowiem posiadałem czujnik 0281002437 wymiana byla na sprawny z opla Signum na taki sam czyli 0281002437 . Na początku wydawało mi sie ze auto więcej pali ale jak napisałem wydawałoauto stało się bardziej agresywne lepiej ciągnie od dołu dostał większego kopyta co uważam na plus bo tego mi brakowało, przy obciążeniu auto sie toczyło jak toczka (klima). Co do spalania wczoraj zalałem auto do pełna zrobiłem reset aby sprawdzić spalanie odległość niecałe 40 km tryb mieszany miasto wieś (40 - 140 km/h )spalanie ogólne 6.3 uważam za dobry wynik i chyba nie będę szukał juz problemu w tym czujniki ! kolega wyzej podał nam zamiennik dosc ze nowy to za super kase wiec w razie czego będę wiedział co szukac
zastanawia mnie to wasze szarpanie ponieważ u mnie nawet przy uszkodzonym czujniku auto płynnie jechało?
Ostatnio edytowane przez sAweK ; 27-09-2017 o 11:41
ty masz diesla i to tylko 120hp, do benzyny zrobionej na 240hp ciezko porownywac, inne turbo inaczej napisany soft ecu, inna charakterystyka benzyny itp poza tym to bylo tylko lekkie podszarpywanie,podejzewam ze niektorzy nie zwrociliby na to uwagi,mnie jednak denerwowalo.
dam znac za pare dni czy faktycznie zniknelo podszarpywanie na dobre czy to tylko za krotki test i na rozgrzanym silniku gdzieproblem byl mniej widoczny
przepraszam kolego ale korzystam przez tel z forum i nie mam podane jakie silniki itd. mój błąd![]()
spoko,tez pisze z tel ale sprawdzilem sobie jaki ty masz klikajac na twoim avatarze otworzylem nowa karte z twoim profilem
w kazdym razie sam czujnik ktory uzylem widac rowniez w praktyce dobrze zastepuje 437 i 845 wiec warto rozwazyc ze wzgledu na cene. podejzewam ze on po prostu jako nowszy produkt musi byc tanszy,dzis turbo siedzi nawet w malych i tanich autach,wolumeny produkcji wzrosly, za research juz zobie zdazyli odbic,wiec ceny moga byc nizsze(choc na starych seriach ciagle zdzieraja,bo ludzie nie wiedza ze mozna zastapic nowszym i musza kupic)
lekkie podszarpywanie po przejechniu powiedzmy 0.5km praktycznie zniknęło, jednak dzisiaj trochę mi poszarpało na 2 przy pierwszym ruszeniu po odpaleniu zimnego auta.
muszę więcej pojeździć żeby jakoś bardziej jednoznacznie Ci dać znać odnośnie wymiany MAP jako remedium odonśnie podszarpywania w TBi.
Natomiast wracając do tematu wątku, jako zamiennik dla 437 czy 845 wg mnie jak najbardziej jest właściwy.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.