Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Ścinanie opon od wew. przód

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    AR GT 1.9 JTD 2005r. 170PS
    Postów
    9

    Angry Ścinanie opon od wew. przód

    Witam, mam taki mały problem, a mianowicie tnie mi opony od wewnątrz z przodu.
    Byłem na geometrii kół 3D.
    -zbieżność dobra
    -kąt nachylenia kół -1.30 na każdym kole a tnie tylko na przednich

    Dodam, że przód mi pływa po drodze od pewnego czasu coraz bardziej.
    Tuleja na lewym dolnym wahaczu do wymiany (widoczne luzy)
    stuka coś przy skręcie prawo lewo i na biegu bez gazu. gdy hamuje i przyspieszam nic. prawdopodobnie przegub.
    auto idzie do mechanika w poniedziałek.
    macie jakieś pomysły co może być nie tak, lub mieliście podobny problem ?

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Kardynalny błąd - ustawianie geometrii na niesprawnym zawieszeniu moim zdaniem bez naprawy zawiasu nie ma o czym dyskutować. Po pierwsze za darcie może odpowiadać któraś z uszkodzonych części. A po drugie ustawiona geometria na zawieszeniu z luzami to źle ustawiona geometria i ten papier w buty można sobie włożyć
    Jak zakład ustawiający geometrię nie sprawdza przedtem luzów w zawieszniu to jest po prostu naciągaczem. W drodze ewentualności powinien chociaż o tym poinformować.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    AR GT 1.9 JTD 2005r. 170PS
    Postów
    9

    Domyślnie

    czyli jak wymienię tuleje w lewym wahaczu powinno być ok ? bo nigdzie indziej nie są widoczne luzy, prócz niewielkich na lewym drążku kierowniczy

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja nie jestem Kaszpirowski. Tylko piszę Ci co jest i może być źle. Absolutnie nie ustawia się geometrii w zawieszeniu z luzami. Jedziesz do dobrego warsztatu gdzie wyłowią Ci wszystkie braki w zawieszeniu, Ty je eliminujesz a dopiero wtedy jedziesz na geometrię.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał dasio125 Zobacz post
    czyli jak wymienię tuleje w lewym wahaczu powinno być ok ? bo nigdzie indziej nie są widoczne luzy, prócz niewielkich na lewym drążku kierowniczy
    Zrób porządek ze wszystkimi luzami w zawieszeniu i wtedy pojedź ustawić geometrię. Nawet jeśli teraz masz niewielki luz na drążku, to zaraz się on powiększy, a po wymianie znowu będziesz musiał jechać ustawić zbieżność. Bez sensu.
    Robienie geometrii z luzami w zawiasie to wyrzucanie kasy w błoto.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    U siebie wymieniłem tuleje wahaczy górnych jak i wahacze dolne, gdyż tu i tu tuleje były mięciutkie i wypracowane. Zaczęło mi ciąć opony od wewnątrz, kierownica była lekko skręcona i za szybko nie powracała do jazdy na wprost. Mechanik wymieniał mi gumy na stabilizatorze, amory i sprężyny na niższe. Od razu pojechał na ustaeinie zbieżności. Jak ręką odjął, nic nie tnie. Logiczne. Jak zrobisz to zawieszenie to dopiero rób geometrię (zaczynając od tylnego zawieszenia).

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Bąku
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    SZA
    Auto
    GT 1,9 JTD - była, 159 SW ti 2,4 jest
    Postów
    176

    Domyślnie

    U mnie obniżona i utwardzona, zwieszenie i układ kierowniczy wszyściutko nowiutkie a negatyw jak "cholera". Przejechałem na takim zestawie około 5 kkm i nie widzę aby opony były ścięte.

Podobne wątki

  1. [159] Eibach Prokit -30 mm a ustawienie zbieżności, ścinanie opon ?
    Utworzone przez pawciu87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-06-2017, 21:33
  2. Ścinanie nowego paska alfa 156 1.9 jtd
    Utworzone przez Przemekkk97 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-07-2015, 21:40
  3. [159] Scinanie opon przód.
    Utworzone przez blackrave w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 12:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory