Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 54

Temat: Czy Wasze V6 biorą... płyn chłodzący ??

  1. #31
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Odkopię bo może się komuś poszukującemu miejsca znikania płynu w Vkach przydać :
    - ubywało mi w Vce 156 płynu - delikatnie - 1cm na miesiąc / dwa , z grubsza po 500km widać było że jest niżej (poziom w garażu, auto po nocy schodzone)
    - w badaniu oleju u wlyszkow'a wyszły cechy chłodziwa w oleju
    - śladów na zewnątrz nigdzie nic , kropli, białege czy czerwonego kryształka nigdzie na łączeniach rur itp.
    - pompa wody niedawno zmieniana
    - zbiorniczek oryg niedawno zmieniany
    - chłodnica niedawno zmieinana
    - węże wszystkie może nie niedawno ale tak z 5-6 lat temu zmieniane
    - silnik z 2004 , przebieg 200tys km, kilk razy oberwał na trackday'ach (no bo dla Alfy to już oberwanie niestety) , po jednym lekko się przegrzał - spadła w drodze powrotnej ze zbiorniczka rurka ta cieńsza , ale auto natychmiast zatrzymane, wystudzone i z dolewkami wody i postojami pozostałe 30km dojechało bez przekraczania 100stopni raczej
    - uszczelki pod głowicami nowe
    - sprawdzany ciśnieniowo wymiennik ciepła
    - nagrzewnica - nie wyciągana, ale znam objawy ze 166tki - no nie ma ich
    - test na co2 ujemny

    A płyn ubywał sobie powolutku .

    Teraz (puk puk odpukać) nie ubywa od około 1000km - stoi poziom równiutko , co się okazało :

    - w V6 wokół tulei cylindrów są gumowe oringi. [MENTION=19198]Pablo[/MENTION] kiedyś mi zasugerował że to tam może być ubytek bo miał tak w 155 V6 też raz przegrzanej lekko, takie to V6tki pancerne) . Mechanik po n-tym moim powrocie do niego (w tym roku 156 przestała tam z pół roku spokojnie) w końcu zabrał się do Vki jak do TSa którego przygotowywał mi do Pucharówki - wzór TSa - nic ubytków oleju i nic ubytków płynu, zaglądam tam co trackday i uwierzyć nie mogę że to TS. No tyle że poprawiony po producencie.
    Więc rozebrał Vkę w drobny mak, dotarł do tych oringów m.innymi , na dwóch faktycznie stwierdził delikatne pęknięcia.
    Taka pierdoła a tyle zachodu!

    Nie wiem co radzić gdy komuś podobny przypadek się zdarzy, ale wiedzieć gdzie ewentualnie szukać warto. Sam nie wiem co gdy 166 zacznie wcinać płyn robić. A się zdarzy każdej Vce ze sporym prawdopodobieństwem . Czy dolewać płynu i jeździć i olać to z włoską nonszalancją, (ale płyn degraduje panewki, osłabia olej) i podtrzymywać mit pancerności Vek, czy też zrobić grubą i kosztowną robotę, bo przy okazji warto "kilka" innych rzeczy powymieniać w silniku jak już rozebrany i wyjęty z auta.

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Przez ostatnie 5000 km nic nie ubyło, jest nowa pompa, przewody chłodnicy, chłodnica w dobrym stanie.

  3. #33
    Użytkownik Świeżak Avatar 2_D
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kamienna Góra
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2
    Postów
    32

    Domyślnie

    Ubywało oj ubywało tego płynu sporo, ale "kilka" tysięcy PLN pozostawione w 2014 roku w warsztacie u Qby rozwiązało problem

  4. #34
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Ale napisz miejsce przecieku gdzie bylo?
    Ja wyceny nawet nie mam jeszcze

  5. #35
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Odkopię bo może się komuś poszukującemu miejsca znikania płynu w Vkach przydać :
    - ubywało mi w Vce 156 płynu - delikatnie - 1cm na miesiąc / dwa , z grubsza po 500km widać było że jest niżej (poziom w garażu, auto po nocy schodzone)
    - w badaniu oleju u wlyszkow'a wyszły cechy chłodziwa w oleju
    - śladów na zewnątrz nigdzie nic , kropli, białege czy czerwonego kryształka nigdzie na łączeniach rur itp.
    - pompa wody niedawno zmieniana
    - zbiorniczek oryg niedawno zmieniany
    - chłodnica niedawno zmieinana
    - węże wszystkie może nie niedawno ale tak z 5-6 lat temu zmieniane
    - silnik z 2004 , przebieg 200tys km, kilk razy oberwał na trackday'ach (no bo dla Alfy to już oberwanie niestety) , po jednym lekko się przegrzał - spadła w drodze powrotnej ze zbiorniczka rurka ta cieńsza , ale auto natychmiast zatrzymane, wystudzone i z dolewkami wody i postojami pozostałe 30km dojechało bez przekraczania 100stopni raczej
    - uszczelki pod głowicami nowe
    - sprawdzany ciśnieniowo wymiennik ciepła
    - nagrzewnica - nie wyciągana, ale znam objawy ze 166tki - no nie ma ich
    - test na co2 ujemny

    A płyn ubywał sobie powolutku .

    Teraz (puk puk odpukać) nie ubywa od około 1000km - stoi poziom równiutko , co się okazało :

    - w V6 wokół tulei cylindrów są gumowe oringi. [MENTION=19198]Pablo[/MENTION] kiedyś mi zasugerował że to tam może być ubytek bo miał tak w 155 V6 też raz przegrzanej lekko, takie to V6tki pancerne) . Mechanik po n-tym moim powrocie do niego (w tym roku 156 przestała tam z pół roku spokojnie) w końcu zabrał się do Vki jak do TSa którego przygotowywał mi do Pucharówki - wzór TSa - nic ubytków oleju i nic ubytków płynu, zaglądam tam co trackday i uwierzyć nie mogę że to TS. No tyle że poprawiony po producencie.
    Więc rozebrał Vkę w drobny mak, dotarł do tych oringów m.innymi , na dwóch faktycznie stwierdził delikatne pęknięcia.
    Taka pierdoła a tyle zachodu!

    Nie wiem co radzić gdy komuś podobny przypadek się zdarzy, ale wiedzieć gdzie ewentualnie szukać warto. Sam nie wiem co gdy 166 zacznie wcinać płyn robić. A się zdarzy każdej Vce ze sporym prawdopodobieństwem . Czy dolewać płynu i jeździć i olać to z włoską nonszalancją, (ale płyn degraduje panewki, osłabia olej) i podtrzymywać mit pancerności Vek, czy też zrobić grubą i kosztowną robotę, bo przy okazji warto "kilka" innych rzeczy powymieniać w silniku jak już rozebrany i wyjęty z auta.
    Nie trzeba być znawcą Vałek żeby się domysleć że przy przegrzanym silniku niewidoczny mały wyciek płynu moze sie ujawnić na oringach tulei tłoków taka to konstrukcja (mokre tuleje) jest przyczyna jest i skutek. sprzedaj ta Vakę lepiej moze u kogos innego będzie miała lepiej

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    takie to V6tki pancerne
    tak są niezwykle mało usterkowe i bardzo dobrze dopracowane technicznie.
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 16-11-2017 o 22:40

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #36
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    No tylko ze przegrzania w zasadzie nie bylo, chyba ze dla alfy przegrzanie to dobicie do 120 stopni na chwile
    Dziwnym trafem bylo to z 60-70 tys km temu, ubywanie sie zaczęło jakos na przełomie 190 200 tys km teraz.
    Sprzedać? Na chleb i benzynę mam, dziekuje. Sprzedać po ponaprawianiu po makaronach prawie wszystkiego?
    Będzie miała lepiej? Czyli dostanie komplet naklejek i ramek , tudzież fele i będzie udawać sprawna przy kazdej awarii? nie, testuje wloska jakosc dalej.

  7. #37
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Będzie miała lepiej? Czyli dostanie komplet naklejek i ramek , tudzież fele i będzie udawać sprawna przy kazdej awarii? nie, testuje wloska jakosc dalej.
    Lepsze to niz biadolenie
    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    testuje wloska jakosc dalej.
    Włoska jakosc jest średnich lotów ale ten silnik jest akurat zaprzeczeniem ogólnej opinii na temat włoskiej jakosci w cywilnych autach czyt, normalnych dla ludu.

    testuj dalej ale nie biadol
    wszystko co włoskie to nie moja bajka jedyne co w miarę cenie z itali to tylko motoryzacja, włoskich flag nie naklejam na auto

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No tylko ze przegrzania w zasadzie nie bylo, chyba ze dla alfy przegrzanie to dobicie do 120 stopni na chwile
    trele morele

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #38
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Andrzejsr jest znanym smerfem marudą. Jemu zawsze wiatr w oczy silnik to nie sześcienny odlew aluminum. Tam się wiele rzeczy ma prawo zużyć i zepsuć po tylu latach. Ja rozumiem że to by sie stało w silniku na gwarancji albo kilka lat po zakupie (zakładając że jesteś jedynym właścicielem). Ale po tylu latach?

  9. #39
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Andrzejsr jest znanym smerfem marudą. Jemu zawsze wiatr w oczy
    Widzę i to juz chyba chorobliwe czas na lekarza nie mylic z mechanikiem

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #40
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Marudy to z was są, sory.

    Opisuję problem i jego ścieżkę rozwiązywania i rozwiązanie (taaa, oczywiste dla 75andrew155 - oczywiste po fakcie to jest wszystko. Tak oczywiste że jeden [MENTION=19198]Pablo[/MENTION] zwrócił uwagę na to, jako możliwą przyczynę, nie widziałem żebyś sam to sugerował w tematach o znikających płynach, oczywiście wszyswtkich nie czytałem, ale jednak sporo) . I to jest marudzenie ???

    Doprowadzam upierdliwą sprawę do końca, podaję przebieg "choroby" , stosowane środki, _co się okazało przyczyną_ , skracając być może komuś diagnostykę , to wam coś nie odpowiada bo śmiałem wykazać ile trzeba zrobić w "niezwykle udanym" silniku i osprzęcie aby usunąć upierdliwość (szkodliwą, a więc awarię a nie upierdliwość i bo ja wiem czy tak naturalną - 200 tys km w zasadzie cywilnego użytku) . Swoją drogą udane i pancerne silniki to się łoi w sporcie, stosuje na swapy itd - jakoś dziwnym trafem Vek to nie dotyczy, hmm, czyżby się nie sprawdzały jednak w innym niż wkolo komina użytku realnie ? czyżby nie były konkurencyjne? Oczywiście gdy jeżdżą, ten wkołokominowy użytek jest niezwykle przyjemny, ale to wszyscy wiedzą (no, poza Jersey'em może ;-) ) . Warto chyba więc naprawiać a nie pozwalać żreć płynowi panewki i "pchnąć dalej na naklejki" .

    Ba, bo śmiałem w ogóle popatrzeć na ten płyn i zechcieć naprawiać, a nie dolewać jak być może jest to powszechne, litrami jak oleju gdzieniegdzie.
    Nop bo dopóki się nie naprawia - to nie ma awarii, a jak się coś naprawia to nie da się jej już ukryć.
    Dla niektórych przytarte wałki rozrządu też nie są uszkodzeniem.

    Uważam że byłoby lepiej gdyby opisywane problemu koledzy dopisywali do końca - finalnego rozwiązania - czy to będzie skuteczna naprawa, czy zlomowanie , ale cokolwiek.

Podobne wątki

  1. Znikajacy płyn chłodzący
    Utworzone przez odison w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-09-2012, 10:58
  2. uciekający płyn chłodzący
    Utworzone przez przem-1986 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 16:14
  3. Płyn chłodzący
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-10-2010, 17:42
  4. [166] Płyn chłodzący
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-12-2008, 13:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory