Strona 192 z 247 PierwszyPierwszy ... 92142182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202242 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,911 do 1,920 z 2463

Temat: Wspomaganie - wielki problem !!!

  1. #1911
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Za "gumowanie" odpowiada niewydolna pompa wspomagania. Tylko i wyłącznie. Po rozgrzaniu oleju zaczyna tracić wysokie ciśnienie.

    Przy okazji wykryłem powód wypadania sitka z prowadnicy. Typowo włoskie. Miedziana rurka wewnątrz krućca powinna być na tyle wciśnięta aby blokować sitku swobodne wysuwanie się. Powinna, a często nie jest.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  2. #1912
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Z tym gumowaniem to nie tylko pompa - akurat w poprzedniej to był stary płyn. Ubytek 100 ml uzupełniłem nowym i taka mieszanina powodowała gumowanie. Porządne płukanie rozwiązało problem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #1913
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    U mnie gumowanie zniknęło po regeneracji maglownicy, więc byłbym ostrożny przy stawianiu diagnozy na pompę odnośnie gumowania.

  4. #1914
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa romeo 159 1,9 16v
    Postów
    532

    Domyślnie

    ile za regeneracje ?

  5. #1915
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    U mnie gumowanie zniknęło po regeneracji maglownicy, więc byłbym ostrożny przy stawianiu diagnozy na pompę odnośnie gumowania.
    Regenerowałeś magiel bo ciekł...znaczy gubił ciśnienie.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #1916
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Za pierwszym razem, gdy wymieniałem maglownicę na regenerowaną stary magiel nie ciekł. Po prostu nagle uszczelnienie puściło. Niestety ten wytrzymał rok, po czym zaczął sączyć się olej i musiałem go zregenerować. Chytry 2 razy płaci. Jeśli wyciek powoduje jedynie zapocenie, to nie ma to wpływu na ciśnienie w układzie. Jest to po prostu pomijalnie małe. Chyba, że uszczelnienie tłoka wewnątrz maglownicy puściło i olej w znacznych ilościach przecieka z jednej strony tłoka na drugą, wtedy będziemy mieli stratę ciśnienia.
    Pracuję od paru lat w hydraulice siłowej, więc wiem jak to działa.


    Cytat Napisał jarekw1985 Zobacz post
    ile za regeneracje ?
    Ostatnia regeneracja obejmująca: demontaż, regenerację wraz z zebraniem materiału z tłoczyska (delikatna korozja), montaż, 1 nowy drążek, osłony i olej kosztowała mnie 1300zł. Wiem, sporo.

  7. #1917
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Brera
    Postów
    49

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    U mnie gumowanie zniknęło po regeneracji maglownicy, więc byłbym ostrożny przy stawianiu diagnozy na pompę odnośnie gumowania.

    A jak pracowało u Ciebie wspomaganie przed regeneracją maglownicy ? Lekko + gumowanie czy ciężko + gumowanie ?

  8. #1918
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Ciężko + gumowanie. Przynajmniej w porównaniu do maglownicy po regeneracji.

  9. #1919
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Brera
    Postów
    49

    Domyślnie

    Zastanawiam się czy rzeczywiście Olej może powodować takie niepożądane działanie układu... Zaryzkuje chyba z zakupem nowej pompy. Gdzie regenerowąles maglownice ?

  10. #1920
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Każdy układ hydrauliczny produkuje zanieczyszczenia, które krążą po układzie w oleju przyspieszając zużycie głównie pompy, ale też innych elementów. W układzie wspomagania rolę filtra pełni jedynie sitko w zbiorniczku, które prawdę mówiąc nic nie daje. Wypadałoby zatem wymienić co kilka lat olej i przepłukać układ. Zresztą jest to najtańsza czynność serwisowa.

    Maglownicę regenerowałem w Zbynio Team w Łodzi. Tzn. oni zdemontowali i wysłali do zaprzyjaźnionego warsztatu zajmującego się regeneracją, a następnie zamontowali. Zależało mi na tym, żeby sami wszystko załatwili, żebym w razie problemów nie ponosił kosztów ponownego demontażu itd.

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  3. Wielki problem z Zamkami
    Utworzone przez hubert25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:06
  4. wielki problem z gazem
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 08:27
  5. Wielki Problem z silnikiem!!!!!
    Utworzone przez luniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory