Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Szlif wału po obrocie panewki 1.8 TS 2005r

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie


  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar SLAWAK
    Dołączył
    12 2017
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR146 AR156 AR156/2.4 16V/GIULIETTA
    Postów
    71

    Domyślnie

    Szkoda twoich pieniędzy na jedną naprawe to samo zrobisz na stole w warsztacie. Oglądając ten stojak to troche kwadratów i godzina spawania ja zrobiłem podnośnik do wyciągania kupując tylko kwadraty.

  3. #13
    Bags
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturR_1975 Zobacz post
    Kochani, czy taki stojak montażowy będzie dobry. Chodzi o udźwig. Ile waży silnik 1.8 TS z osprzętem?
    http://allegro.pl/stojak-do-montazu-...930743650.html
    Chyba sobie żartujesz z tym stojakiem, by się bawić w warsztat samochodowy dla jednorazowego wytargania silnika z karety.
    I zgadzam się z przedmówcą, ze za cenę dobrej flaszki na złomie przytargasz profile do zrobienia czegoś takiego w jedno popołudnie ze zgrzewką piwka pod pachą. A nawet jeszcze to zmodyfikujesz i usprawnisz i dobrą stówkę przytulisz w portfelu...
    Sam parę lat temu wytargałem zajechany silnik 2,0 - z panewki się zrobiła "kanapka" na 4 garze - i wstawiałem nowy silnik dołem do alfy bez kanału, bez takiego podnośnika i suma sumarum w 3 dni zapomniałem o temacie, wykorzystując pomysły na ułatwienie sobie roboty rodem ze sławnego Janusza MacGyvera.
    Silnik bez osprzętu i skrzyni to waga rzędu 100 kg, w komplecie daję w porywach te 30 kg więcej.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Wątpię aby ten wał dało się uratować. Panewka jest tak wytarta i wtłoczona w drugą, że ciężko w to uwierzyć. Wgłębienia w czopie korby po prostu zniknęły :/

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0563.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	39.6 KB
ID:	239567 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0564.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	108.2 KB
ID:	239568

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Temat do zamknięcia.

    Wał nie nadaje się już do szlifu. Gdyby miał być robiony szlif byłby to już 6 szlif. Na mikrometrze zabrakło skali podczas pomiarów. Silnik na złom! Wymontuję z niego co się da i już.

    Pozostaje mi kupić używany i wierzyć, że nie jest zajeżdżony.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A nie lepiej kupić używany wał w dobrym stanie za 400-500 zł, zrobić szlif i mieć pewny silnik.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A nie lepiej kupić używany wał w dobrym stanie za 400-500 zł, zrobić szlif i mieć pewny silnik.
    Też nie wiesz na co trafisz. Wał 400/500 PLN + szlif + panewki (wszystkie) ponad 1000 PLN wykręci lekko.

    Do tego jeszcze kompletna korba z tłokiem i pierścieniami, bo jak wiemy po obróconej panewce się takowej nie montuje.
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 03-01-2018 o 20:38

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Myślę, że tłok można zostawić, korbowód też można sprawdzić, ale tu faktycznie może być różnie.
    Ja wiem, że koszty będą, ale jeśli masz pewną górę to chyba lepiej, niż kupować kota w worku. Z tego, co czytam na forum to raczej w większości przypadków wymiany silnika zawsze były problemy. Nadzieję można mieć, że się trafi dobrze, ale w większości przypadków to są zajeżdżone silniki, zwykle do remontu.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Zadałem pytanie sprzedającemu o wał z 1.8 TS zobaczymy co odpowie.

    Korbowód też jest do wymiany, jest porządnie wytarty :/ Ktoś musiał nieźle piłować ten silnik jak już wyczuł, że panewka mu siadła.

    http://allegro.pl/show_item.php?item...e2ff62#thumb/1
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 03-01-2018 o 21:19

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Korbowód kupisz za 40 zł, więc nie ma tragedii. Natomiast z wałem to bym uważał. Jeśli kupować używany to najlepiej od kogoś z okolicy zamieszkania, bo trzeba by go najpierw pomierzyć i obejrzeć, czy gdzieś nie jest pęknięty.

Podobne wątki

  1. Szlif wału w silniku 3.0
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 16:59
  2. Szlif wału 2.0 16V TS
    Utworzone przez bielu1996 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 19:02
  3. Szlif wału a wyjęcie silnika
    Utworzone przez siwcu w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 06-11-2009, 23:36
  4. Szlif wału korbowego!
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2007, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory