Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 159 uszkodzenie felgi czy wina opon ?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0jtdM
    Postów
    246

    Domyślnie 159 uszkodzenie felgi czy wina opon ?

    Witam, w październiku pojawił się u mnie problem, podczas jazdy na 17tkach kierownica "lata na boki" i auto zjeżdza w prawą stronę. Zbiegło to się w czasie z wymianą kół na zimowe 16tki na których nic takiego nie występuje. Wina leży po stronie krzywej felgi czy bardziej należy szukać jej w oponach? Poprzedni właściciel chyba zaniedbał kwestię związaną ze zbieżnością ponieważ opony na przedniej osi są delikatnie już ścięte wewnątrz(oczywiście ja robiłem zbieżność). Dodatkowo w lipcu miałem łataną prawą przednią oponę.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    2011 AR 159 SW 2.0 @204KM 419Nm + 2011 Kawasaki z1000sx + 2010 KTM 990 SMT :)
    Postów
    289

    Domyślnie

    Spróbuj zamienić koła stronami (o ile opony są asymetryczne) lub przód z tyłem.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0jtdM
    Postów
    246

    Domyślnie

    A jeśli będzie dalej to samo mimo zamiany kół na osiach ?

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Podjedź z kołami na wulkanizację. Fachowiec wrzuci koło na maszynę i będzie jasne.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomano
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    LLE
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD AR 159 1,9 jtd
    Postów
    403

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Podjedź z kołami na wulkanizację. Fachowiec wrzuci koło na maszynę i będzie jasne.
    Swiete slowa

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    2011 AR 159 SW 2.0 @204KM 419Nm + 2011 Kawasaki z1000sx + 2010 KTM 990 SMT :)
    Postów
    289

    Domyślnie

    Jak po zmianie kół miejscami nic nie pomoże, to problem raczej tkwi w samym aucie, np hamulec na lewej stronie lekko trzyma (zacisk do regeneracji).

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar zbiban1967
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    TKI
    Auto
    159 SW 1.8 mpi + lpg
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bebok Zobacz post
    Jak po zmianie kół miejscami nic nie pomoże, to problem raczej tkwi w samym aucie, np hamulec na lewej stronie lekko trzyma (zacisk do regeneracji).
    Przecierz napisał ,że na innych kołach nie ma problemu. Ja zacząłbym od sprawdzenia wyważenia i ogólnej kontroli opon i stanu felg.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    2011 AR 159 SW 2.0 @204KM 419Nm + 2011 Kawasaki z1000sx + 2010 KTM 990 SMT :)
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał zbiban1967 Zobacz post
    Przecierz
    Jak rok z nicku to data urodzenia, to trocha gańba...
    Autor wcale nie musi jechać do wulkanizatora od razu. Jak zamieni koła stronami lub przód na tył, to będzie już wiedział w czym leży przyczyna, albo przynajmniej w czym nie leży. Wyważenie alumów, to w zależności od zakładu, minimum 40zł, a przerzucenie kół przy pomocy lewarka i klocka 15 minut. Jak koło jest w powietrzu, to warto nim zakręcić, może jedno ma sporo większe opory.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    rozumiem ze cisnienia sa dobre we wszystkich kolach? gdyby byla jakas bula na oponie - np uszkodzenie wewnetrznych drutow, to auto raczej by podskakiwalo/drzalo ale nie sadze zeby sciagalo. skoro wszystko jest OK na 16" to ja bym obstawial jakies uszkodzenie felgi? czy te felgi kolega mial juz wczesniej czy dostal z autem/kupil uzywane? moze to jakis zestaw powypadkowy, np uderzyla felga bokiem w cos I jest jakas zwichrowana? na poczatek auto na lewarek albo do mechanika na podnosnik, pokrecic kolami I sprawdzic czy zarowno opona jak I felga kreca sie bez bicia bocznego, czy felga/opona nie jest jajowata (rant felgi jak I powierzchnia opony przy obrocie patrzac na konkretny punkt wydaje "stac" w jednym miejscu)
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0jtdM
    Postów
    246

    Domyślnie

    Alfe kupiłem w kwietniu na tych kołach i było wszystko ok, problemy pojawiły dopiero się na jesień. Byłem u wulkanizatora, z felgami wszystko ok, wina leży po stronie opony na której zrobiła się lekka "buła".

Podobne wątki

  1. Auto ściąga - nie wina opon
    Utworzone przez Arbeldes w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-06-2015, 11:43
  2. Seryjny rozmiar opon na 15" felgi, TS 2.0, 155km
    Utworzone przez adam.st w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 07:16
  3. Felgi 17 a wysokosc profilu opon
    Utworzone przez Viggen w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 18:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory