Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: Modyfikacja ABS?

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gifwwl
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    146 2.0 TB Junior była, teraz jedyne słuszne AR GT
    Postów
    311

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    No już napisałem w jakich warunkach ABS wydłuża ,Lesio to uzupełnił.
    Nie raz już to pokazywali w programach motoryzacyjnych.
    ABS, sprawne auto ,super droga ,hamowanie super.
    Kiepski stan zawiszenia,nierówna droga ,doły itd ABS niestety wydłuża
    No jak masz niesprawne auto to tak. Ale w pierszym poscie jest napisane że alfa już sprawna. A jak auto jest niesprawne to pieniadze pchać trzeba w naprawe, a nie w modyfikacje.

    Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka
    Naprawa fiat, alfa romeo http://www.autokielak.pl/

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    ABS ma przedewszystkim umożliwić łatwe skręcenie (ominięcie przeszkody) samochodu podczas hamowania.

    Wydymione samsungiem.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #23
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    ABS ma przedewszystkim umożliwić łatwe skręcenie (ominięcie przeszkody) samochodu podczas hamowania.

    Wydymione samsungiem.
    Podobno pierwotnie tylko o to chodziło.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Dobrze powiedziane
    ABS w 156 jest skalibrowany "na sportowo" więc mie ma mowy o nadpobudliwości.
    Jeśli koledze na wybojach działa zbyt szybko to niech przyjrzy się amortyzatorom nie centralce ABS

    O LOL. POprzednie amory kayaby i sprężyny TRW miały 4 lata, aczkolwiek nie były najlepszej świeżości, a teraz jeżdżę na Bilsteinie B14 wyjętym prosto z pudła POZDRO

    A gifwwl weź nie linkuj do wikipedii bo to trochę nie na miejscu.

    Plus nigdzie nie napisałem że mi wydłuża drogę hamowania, tylko że za wcześnie wbija do akcji.

  5. #25
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał koskar Zobacz post
    O LOL. POprzednie amory kayaby i sprężyny TRW miały 4 lata, aczkolwiek nie były najlepszej świeżości, a teraz jeżdżę na Bilsteinie B14 wyjętym prosto z pudła POZDRO

    A gifwwl weź nie linkuj do wikipedii bo to trochę nie na miejscu.

    Plus nigdzie nie napisałem że mi wydłuża drogę hamowania, tylko że za wcześnie wbija do akcji.
    o lol to szukaj przuczyny w nie równo działających hamulcach a nie w ABS. w 156 ABS nie "wbija" się za wcześnie do akcji.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Koleś! Czy Ty przeczytałeś pierwszy mój post? Jeździłem tym samym autem, bez i z absem, i to że abs wchodzi za szybko to jest fakt. Hamulce są zmienione wszystkie, nowe tarcze klocki i zaciski- przód i tył.

    Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AdamKarlino
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Karlino
    Auto
    AR 156FL 1,9 jtd 16v 140KM
    Postów
    344

    Domyślnie

    Co do debaty, czy ABS wydłuża, czy skraca drogę hamowania itd, to bezwzględnie WYDŁUŻA. Pytacie o potwierdzenie naukowe? Elementarna kinematyka ruchu. ABS utrzymuje koło w strefie tarcia kinetycznego z podłożem. Brak ABSu blokuje koło--> opona trze o podłoże ze współczynnikiem tarcia statycznego, który jest wyższy. W zależności od rodzaju pary trącej jest on niewiele wyższy, bądź znacznie. Przy parze asfalt-guma dużej różnicy nie ma, ale zawsze jakaś jest.

    Co do modyfikacji.. Nie wiem, czy sterownik ma pozostawiony dostęp do szyny danych, aby mu coś implementować, ale teoretycznie można byłoby zmodyfikować opragramowanie, aby ciśnienie na pompie odpuszczało później. Tak, jak Kolega wyżej napisał, ABS nie działa 0-1.
    Z tym, że nigdy o takiej przeróbce nie słyszałem

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    System ma minimum 21 lat więc raczej wątpliwe. :<

    Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka

  9. #29
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdamKarlino Zobacz post
    Co do debaty, czy ABS wydłuża, czy skraca drogę hamowania itd, to bezwzględnie WYDŁUŻA. Pytacie o potwierdzenie naukowe? Elementarna kinematyka ruchu. ABS utrzymuje koło w strefie tarcia kinetycznego z podłożem. Brak ABSu blokuje koło--> opona trze o podłoże ze współczynnikiem tarcia statycznego, który jest wyższy. W zależności od rodzaju pary trącej jest on niewiele wyższy, bądź znacznie. Przy parze asfalt-guma dużej różnicy nie ma, ale zawsze jakaś jest.

    Co do modyfikacji.. Nie wiem, czy sterownik ma pozostawiony dostęp do szyny danych, aby mu coś implementować, ale teoretycznie można byłoby zmodyfikować opragramowanie, aby ciśnienie na pompie odpuszczało później. Tak, jak Kolega wyżej napisał, ABS nie działa 0-1.
    Z tym, że nigdy o takiej przeróbce nie słyszałem
    Chyba z księżyca spadłeś. Zablokowane koła zatrzymać mają samochód szybciej ? Może w laboratorium i podczas testu na suchym betonie bo nie na zwykłej drodze tym bardziej mokrej.Tak że możesz sobie zaimplementować test na np mokrej jezdni.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AdamKarlino
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Karlino
    Auto
    AR 156FL 1,9 jtd 16v 140KM
    Postów
    344

    Domyślnie

    koskar, bardzo możliwe. Nie mam pojęcia jaką ten sterownik ma strukturę.

    lesio, jak mówię- nie dziw się jak zablokowane koła mają zatrzymać samochód szybciej, tylko poczytaj o współczynniku tarcia, kinematyce ruchu Jak zaczynasz przesuwać szafę po panelach, to też na początku ciężko ją ruszyć, ale jak już ruszy, to pcha się lżej, prawda? to sprawka wyższego współczynnika tarcia statycznego Mówię Ci- poczytaj o tym.

    Co do hamowania na mokrym- tutaj poślizg koła "wyłącza" nam odprowadzenie wody spod opony i zasadniczo bieżnik płuży po wodzie robiąc przed sobą falę. I tak, to na pewno dłuższa droga hamowania, niż z ABS-em, ponieważ guma trze częściowo o wodę, a nie asfalt.
    Ale dyskusja była o hamowaniu w każdych warunkach. I tutaj już nie masz racji

Podobne wątki

  1. Modyfikacja 3.0 V6 TB
    Utworzone przez longman87 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 14:24
  2. Modyfikacja Q4 V8 390KM
    Utworzone przez gonzo w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 22:19
  3. Modyfikacja wydechu JTD
    Utworzone przez cuma_borek w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 10:43
  4. modyfikacja grilla 156
    Utworzone przez xakner w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-08-2012, 20:29
  5. [166] Modyfikacja dolotu w V6
    Utworzone przez Techno w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 13:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory