Nie przesadzajmy, 0.2 bar to żadna różnica. Prędzej szukałbym problemu z zawieszeniem lub ustawieniem geometrii.
Nie przesadzajmy, 0.2 bar to żadna różnica. Prędzej szukałbym problemu z zawieszeniem lub ustawieniem geometrii.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Błędne ustawienia geometrii kół wpływają owszem na nierównomierne zużycie kół aczkolwiek z jednej strony.
Zależnie od tego czy jest to błędny kąt pochylenia, zbieżność czy kąt wyprzedzenia objawy są różne.
Tak jak pisał wcześniej kolega objaw nierównomiernego zużycia się opon z dwóch stron to najczęściej błędne ciśnienie.
Niestety zdarzają się także przypadki takiego stanu zużycia opon spowodowane błędem w produkcji danej opony oraz
częściej nieprawidłowymi warunkami w jakich są sezonowane.
Dziwne to , jeśli nie ciśnienie (manometry potrafią mieć spore błędy wskazań, ale to bardzo gruby błąd musiałby być i realne ciśnie nie wiem - rzędu 1-1,5 bara + ostro brane zakręty) to wygląda tak jakby koło raz się w negatywie raz w pozytywie ustawiało ? ale jak to możliwe ?
A jaki indeks nośności tych opon. Bo może niski indeks + miękka opona + niskie ciśnienie + może pompowanie na rozgrzanej oponie i to wszystko dało taki efekt ? 2.4 jest naprawdę ciężkie . Pozdrawiam
98H XL, dostałem sporo wiadomości prywatnych od użytkowników Nokianów i okazało się że nie tylko ja mam taki problem akurat z tym modelem opony... więc najprawdopodobniej to wina producenta... wysłałem zgłoszenie reklamacyjne i zobaczymy co odpiszą![]()
Czyli wychodzi na to, że przy pewnym zużyciu zaczynają zużywać się nietypowo? A miałem chrapkę na te opony![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
ja je używałem 3 sezony i problemu żadnego nie było aż do tej zimy... szkoda bo bieżnik na oponie 6mm wiec jeszcze trochę bym objeździł, a na prawdę przyjemnie się na nich jeździło za równo po mieście jak i po górachszkoda tylko wydanej kasy bo w 2015 dałem za nie ok 500zł za sztukę i myślę że raczej reklamacja nie zostanie uwzględniona chociaż sie zobaczy ;-)
Podłączam się. Mam 2,4 Q4 TI. Mam ten sam problem. Zdziera mi od wewnątrz 1-1,5 cm obie przednie. W letnich z 2017 zdarłem do płótna, zimowe -17 cali zaczęło też zdzierać (nowe Nokiany WR D4!!!). Po zmianie na letnie - oryginalne fele 19 cali (TI) nowe TOYO zaczęło je już gryźć
Pomóżcie, co robić???
Cieszyć się z posiadania wersji Ti [emoji6]
Znany i nie lubiany problem w Ti [emoji58]. Te wersje tak mają ze względu na swoje "Ti" zawieszenie.
Pytanie jak bardzo agresywnie jeździsz. Im agresywniejsza jazda i wchodzenie w zakręty tym szybsze zużycie. Coś za coś. W tym wypadku frajda i znaczek za cenę opon.
Ale odpowiadając na zadane pytanie. Zmiana zbieżności przednich kół z -2 na 0 zmniejszy zjadanie boków. Nie wyeliminuje w ogóle ale wydłuży żywotność boków opon.
Sent from my E6633 using Tapatalk
Always Loking For A drive
Moje Nokiany 2015 rok również zachowują się jak adel87 - po prostu guma bo bokach kruszeje i odpada bieżnik. Patrząc na Facebook-a Nokiana temat dopada wielu użytkowników. Szykuje się kolejna walka z oponami ...
Była: Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JTDM 16V Turismo 170KM - Alfa Rosso Jest: Avensis 2.0 CVT