Dziś podłączyłem swójego Unidiaga i sprawdziłem jak nagrzewa się silniczek w garażu na biegu jałowym. Przy kabinowym wskaźniku na 90C, komputer pokazuje jakieś 92C. Na grubość wskazówki od 90C na wskaźniku włącza się wentylator a komputer podawał 98C. Po wyłączaniu wentylatora komputer pokazywał 92C.
W dotyczasowym miejscu gdzie zazwyczaj stoi wskazówka (czyli na oko jakieś 80C), komputer podawał około 87C.
Jutro zrobię test w czasie jazdy.
Czyli w moim przypadku w czasie jazdy w trasie jak wspominałem wcześniej przy 120 km/h bez jakiegoś nadmiernego obciążenia temperatura wynosiła około 100C, temperatura na zewnątrz 32C. Ogólnie przy temperaturze zewnetrznej powyżej 20C zdarza się bez jakichś ewidentnych powodów przekraczanie 90C, ale be reguły. Wcześniej tego nie obserwowałem. Chłodnica wygląda na w miarę nieuszkodzoną. Czyli zostaje pompa? Jak długo można ewentualnie jeździć wtakim przypadku, rozrząd wymieniany 30kkm temu. (nie wiem czy pompa).
Z rozrządem powinna być wymieniona pompa
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
gdzie znajduje się ten presostat?
czy jak go wykręcę to mi cały czynnik wyleci czy tylko część? jest tam jakiś zaworek?
To taka puszka na przewodzie klimatyzacji - do wymiany trzeba czynnik wypompować
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
no więc podsumowanie,
rozrząd kompletny wymieniony, presostat wymieniony, chłodnica wymieniona (starej to tak jakby jej wcale nie było) i temperatura na wskaźniku max rośnie do 70C z wahaniami do 60C <-- temperatura wg wskaźnika (mniej więcej) i tak można by się jeszcze pokusić o termostat ale nie wiem czy jest sens po przewód górny i dolny od chłodnicy są gorące nie na tyle żeby parzyły ale czuć bardzo wysoką temp po przytrzymaniu ich
do podsumowania dodam że wymieniłem termostat i zmagania z temperaturą uważam za zamknięte,
więc gdyby ktoś miał podobny problem to w skrócie - pierw sprawdzamy chłodnice czy ma jeszcze te małe blaszki jak widzimy że się kruszą albo miejscami nie ma, radzę wymienić chłodnicę na nową (u mnie pół chłodnicy nie było) i dodatkowo jak temperatura bedzie już niska a nie będzie rosła podczas jazdy powyżej 70C , to wymieniamy termostat i powinno być ok
chłodnica KAGER - 350 zł nowa
termostat VERNET 220 zł nowy
Prestone (np. tu http://www.prestone.pl/produkty/ukla...c.html#more-34 ) podaje, że temperatura wrzenia płynu w aucie to 129'C
"Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia"
Moje ex:
Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
Moje aktualne:
AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.
Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa