Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: [146]Jak użytkować, żeby nie żałować...? 2.0 TS 16v

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie [146]Jak użytkować, żeby nie żałować...? 2.0 TS 16v

    Witam wszystkich.

    Może niektórzy czytali mój temat o mojej Belli 146 Ti, która po 5 dniach od kupna padła na dobre, na dodatek na trasie na wakacje ładne 100km od domu. Jako, że wiele osób mówiło mi: "sprzedaj to gó***", "nie ma sensu robić bo i tak się zje***", "a nie mówiłem!!??!!", "masz za swoje", lub najgorszy tekst od mechanika ze Skoczowa: "naiwni jak dzieci!!! ładne z zewnątrz, lecz gów** pod maską..." ...to mam już trochę tego dosyć. Postanowiłem od razu, że na przekór znajomym będę ją przywracał do życia, ale z każdym dniem mam coraz więcej mętliku w głowie. Bo mam już silnik (podobno w 100% sprawny, zobaczymy jak się go założy), części typu rozrząd, pasek balansujący i napinacze, wariat, świece etc (czyli wszystko co trzeba przy wymianie rozrządu przy 2.0) będą w tym tygodniu, silnik zaleję olejem Mobil1 i teoretycznie powinno być cacy... Całość wyniesie sporą sumę, zbliżoną mocno do ceny zakupu auta...

    Ale... cały czas mam wizję: wsiadam w moją bellę i będę się bał nią wyjechać dalej niż 30km poza miasto, bo ciągle się martwię, że mi padnie na trasie...

    I tu moje pytanie do osób dłużej bytujących z AR i silnikami TS: czy są jakieś sposoby i zabiegi, które trzeba przestrzegać żeby silnik mnie nie zaskoczył znowu? Oczywiście zakładamy, że silnik będzie zdrowy!

    1. Co ile wymieniać olej, na jakim poziomie go utrzymywać? Jaki olej polecacie?

    2. Czy z każdym zajęknięciem silnika jechać na diagnostykę? <-- do teraz mam w głowie to, że przed wyjazdem na urlop odpaliłem alfę rano i wydala z siebie dziwny dźwięk, jakby pasek piszczał ale tak nietypowo po czym zgasła... Do teraz się głowię, czy jakbym pojechał z tym od razu do mechanika to by się coś wyjaśniło?...

    3. Czy sprawdzać okresowo kompresję, żeby znać zużycie silnika oraz zmiany?

    Wybaczcie, jeżeli te pytania będą dla Was dziwne, ale na prawdę chciałbym jeździć moją Alfą jakiś czas, nie martwiąc się o to, czy jadąc na zakupy dowiezie mnie na miejsce. Poprzednie moje auto było niezawodne, dopiero wymuszenie pierwszeństwa z naprzeciwka przez jednego palanta określiło koniec żywota mojej Astry F 1.6 16v), dlatego moje obawy są takie trochę desperackie. I nie chodzi mi o zużycie elementów jak zawieszenie czy elektrykę, tylko o silnik!

    Z góry dzięki za wszelkie rady, pozdrawiam
    GrzesiuŻar
    Ostatnio edytowane przez GrzesiuŻar ; 08-09-2009 o 13:34
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  2. #2
    Digit
    Gość

    Domyślnie

    Wyluzuj przyjacielu, nawet tak loteryjny silnik jak TS16V nie będzie padał co wyjazd na trasę :-)

    Najlepsze olejowo wyjście to pełny syntetyk 10W60 (np. Selenia Racing, Liqui Moly, Castrol TWS) wymieniany co maksimum 10 tys. km.

    Z losowymi objawami zawsze ciężko, dużo bobu daje tu osprzęt silnika - made by bosch.

    Na tyle na ile znam te silniki, to z kompresją nic się nie będzie dziać. Zawory się nie wypalają, a pierścienie... prędzej zużycie oleju będzie nie do zaakceptowania.

    Pozdrawiam, d.

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Mobil1 to syntetyk o lepkości nie właściwej do T.Sparka!!!! Ma być 10w40 ! Pomyśl nad Agipem lub Motulem.Co do zasad eksploatacji było już tu wiele napisane.Ty chcesz złamać podstawową.Niewłasciwy olej!Następne to regularna wymiana oleju.Nie kręcenie na wysokich obrotach zimnego silnika,nie"wkręcanie"na obroty natychmiast po zapaleniu.O wymianie świec czy rozrządu nie ma co pisać, bo to raczej normalne.Jesli masz dobry silnik to między bajki włóż takie rzeczy jak branie oleju,brudzenie przepustnicy itd.
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 16-08-2009 o 19:47
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Myślę, że nie masz co panikować - jednak powinieneś porozmawiać o tym wszystkim z poprzednim właścicielem. To nie jest normalne, że silnik pada po pięciu dniach i nie ważne czy to AR, czy VW. Jeśli nie masz sobie nic do zarzucenia powinieneś wynegocjować nową cenę, bo najprawdopodobniej zostałeś oszukany. Napisz jeszcze dokładnie co sie stało z tym silnikiem. Na prawdę rozumiem, że nikt nie kupuje samochodu z dwulitrowym silnikiem do kościoła, ale bez przesady :/

    Co komentarzy, które padły w nawiązaniu do Twojego zakupu - są to najczęściej pseudo znawcy motoryzacji, którym nie było i nie będzie dane nigdy jeździć AR. Co do mechaników większość z nich można zaliczyć do tzw. kowali od golfów i innych cudów niemieckiej motoryzacji. Zawsze, jak Ci ktoś będzie coś smęcił o AR możesz powiedzieć, że jak nie będzie Cię stać na AR to kupisz sobie VW-a albo AUDI
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Olej będzie 10W40 bo taki polecają w ITALAUTO (mój mechanik). Co do negocjacji ceny to hmmm...: jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić, bo musiałbym składać sprawę do sądu i brać rzeczoznawcę, żeby ocenił co dokładnie było przyczyną awarii i czy sprzedający nie wcisnął mi tylko prowizorki zrobionej na silniku. A na to też za wcześnie, bo mój mechanik nie dał jeszcze jednoznacznej dignozy oprócz: zniszczona świeca, pasek przeskoczył i uszkodzona głowica. Co dalej to nie wiadomo... Bo dopiero jak będę znał na 100% przyczynę awarii to będę miał powód do domniemania oszustwa... A z tym poznaniem przyczyny może być ciężko..

    Na pewno sprawdzałem poziom oleju a zasady użytkowania samochodu i silnika znam, więc nie ma mowy i 6000obr/min na zimnym silniku etc.
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Nie wiem od kogo kupowałeś ten samochód - jeśli od jakiegoś "gnoja" który dopiero co dostał prawo jazdy to myślę, że tym bardziej powinieneś pomyśleć o dochodzeniu co rzeczywiście było przyczyną awarii. Jeśli się upewnisz co się stało i nie będzie to wyglądało na przypadek a celowe działanie powninieneś go trochę "postraszyć" i powiedzieć, że jeśli nie będzie negocjował bedziesz zmuszony dochodzić swoich praw na drodze sądowej :/
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Jak jeden z nas wcześniej w temacie o mojej Belli zauważył, kupiłem ją od jednego użytkownika z tego forum. Teraz przesiadł się na nowe Subaru Imprezę 2.0 benzynkę, więc raczej wie, jak jeździ się autem. Od początku z nim rozmawiałem po awarii, wymienialiśmy poglądy i prawdopodobnie to jego oszukano podczas remontu silnika...

    Ale i tak chcę się dowiedzieć, co było przyczyną na 100%
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Z całym szacunkiem do tego Kolegi, ale wydaje mi się, że jeśli tak, jak piszesz został on oszukany podczas remontu to powinniście przynajmniej podzielić się kosztami tej naprawy :/
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar t.o.mek
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Trzciana, Tarnow, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV Rosso, Opel Vectra C 1.9 JTD 16V 150km 315NM
    Postów
    117

    Domyślnie

    Paskowi od wałków balansujących powiedziałem nie - po prostu jeździłem bez niego ponieważ za jego zasługą (zerwaniem) miałem silnik do remontu... Nie zakładaj, będziesz miał minimalnie więcej mocy i mniejsze ryzyko
    Co do TS-a po remoncie - przejechał ktoś takim bezawaryjnie więcej jak 20 000 km??? Ja nie :/
    Fiat 126p --> Alfa Romeo 145 QV Nero --> Opel Vectra C GTS + Alfa Romeo 145 QV Rosso

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Cytat Napisał t.o.mek Zobacz post
    Paskowi od wałków balansujących powiedziałem nie - po prostu jeździłem bez niego ponieważ za jego zasługą (zerwaniem) miałem silnik do remontu... Nie zakładaj, będziesz miał minimalnie więcej mocy i mniejsze ryzyko

    hmmm pierwszy raz spotykam sie z takim stwierdzeniem... Nie bardzo wiem jak do tego podejść. Jak do żartu czy może sprawdzonej modyfikacji...
    Niech się ktoś wypowie z osób znających się na tym silniku!
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 21:28
  2. [166] 2.4JTD jak jeździć żeby nie popsuć?
    Utworzone przez jaroman2 w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 22:22
  3. Co zrobić żeby dvd działało?
    Utworzone przez tomek_murawski w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 20:40
  4. [147] Co zrobić żeby lepiej grało??
    Utworzone przez Kondi w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-11-2009, 21:17
  5. [155]Czy to możliwe żeby siadł wariator w 8v?
    Utworzone przez Rosik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-05-2008, 09:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory