Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
[MENTION=14921]@sdero[/MENTION], mógłbyś się odnieść, byłbym wdzięczny:
Co lepiej zostawić, wtrysk 1 czy 2:
1. Wtrysk 1
Zła korekta na obciążeniu (~ +2.5)
Na jałowych OK (poniżej 0.5)
2. Wtrysk 2
Zła korekta na jałowym (-1.85) (przy zimnym silniku było prawie -3)
Na obciążeniu OK (prawie 0).
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Panowie,
Borykam się od jakiegoś czasu z małą dynamiką silnika, zmniejszeniem mocy i falującymi obrotami na zimnym. Mechanik namówił mnie na regeneracje wtryskiwaczy, więc tak też się wydarzyło i faktycznie auto jeździ trochę lepiej, ale problem z falującymi obrotami nie ustąpił. Zakupiłem ELM 327 na bluetooth i zebrałem dzisiaj trochę logów. Czy moglibyście rzucić okiem jak to wygląda? Logi i wykres poniżej:
Logi-159-JTDm16V.zip
Edit, tak patrzę na te wykresy, to samochód ładuje więcej powietrza niż powinien(początek i koniec wyrkesu) ale jak dodaję gazu to jego ilość się właściwie nie zwiększa.
Edit 2, rozgrzałem samochód i zebrałem więcej danych z jazdy, zrobiłem wykresy w Excelu
Alfa159-JTDm16V-Logi-Wykresy.zip
Ostatnio edytowane przez szymam ; 31-05-2018 o 13:02
Dwa razy wykonane logi i żaden z nich nie bardzo nadaje się do analizy.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
U mnie niestety po podmianie i jeździe testowej, drugi wtrysk jest też do niczego.
Wróciłem więc do fabrycznego, więc na jałowych mam OK, a podczas obciążenia korekta jest +2.6.
I tak zostawiam póki co (podmiana końcówki na nową nie pomogła, a wręcz pogorszyła parametry).
Warte przeczytania (jak wtryski są regenerowane), komentarze również:
https://teamtotal.pl/artykul/jak-dzialaja-wtryskiwacze
To mnie w jakiś sposób skłania, aby zostawić to w cholerę i nic nie zmieniać, no chyba że mi ktoś poleci warsztat, który naprawdę nie oszukuje.
Jeśli chodzi o wpisy niejakiego Jacka Jakimowa (zwycięzcy kilku edycji mistrzostw Polski mechaników samochodowych ), to porusza dość ciekawe kwestie. Wg niego regeneracja wtryskiwaczy nie ma sensu, bo większość serwisów zajmujących się regeneracją odwala fuszerkę. Mój mechanik też twierdzi, że wtryski to tylko nowe, albo wyciągnięte ze sprawnego "anglika". Wydaje mi się jednak że w pewnych przypadkach istnieje możliwość regeneracji o czym pisało w tym temacie kilku posiadaczy klekotów.
Zawsze jest możliwość regeneracji, o ile ktoś to robiący będzie uczciwy.
Wymieni co trzeba, zrobi testy nie tylko na jałowym obciążeniu i nada kod IMA poprawnie.
Tylko kto tak zrobi?
Jak mam zapłacić ~650zł za regenerację i ryzykować, bo może zrobi dobrze, a może nie?
A nie chcę się potem kłócić i dochodzić swoich praw, bo ciężko o to w tym kraju niestety.
Ale pewnie będę musiał w końcu zaryzykować.
Napisz skąd jesteś to może ktoś kogoś poleci w okolicy. Jest w Polsce kilka polecanych miejsc. Problem w tym, że do dwóch z nich zwróciłem się z zapytaniem odnośnie regeneracji. Kiedy zacząłem wchodzić w niuanse związane z korektami kontakt się momentalnie urywał. Być może wolą kompletnie niekumatych klientów ze spektakularnymi objawami padniętych wtrysków, a nie dieslowych freaków walczących z korekcjami![]()
Tak przy okazji korekt wtryskiwaczy ciekaw jestem opinii osób które korzystały z usługi Liqui Moly Jet Clean Tronic.