Strona 103 z 131 PierwszyPierwszy ... 35393949596979899100101102103104105106107108109110111112113 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,021 do 1,030 z 1307

Temat: Usunięcie DPF filtra cząstek stałych

  1. #1021
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał altexperte Zobacz post
    Czyli co? Te kontrole na zachodzie to legenda ?
    Chciałbym wybrać sięw przyszłym roku do Hamburga i myślę nad założeniem DPF od nowa.
    Dodatkowo rząd chce się zabrać za karanie za wycinki więc...
    Po pierwsze rząd nic nie chce. Opozycja, a dokładnie nowoczesna coś tam bąkała. Wielka Brytania też opowiada o tym od mniej więcej 2011 roku.
    Po drugie kontrole na zachodzie, to - "szwagra, wujka, kobyły syn widział jak chusteczką na niemieckiej autostradzie sprawdzali i do granicy odesłali". Z tym jest jak z Yeti, wszyscy słyszeli, tylko nikt nie widział.
    Jak fizycznie wywalisz puchę, to wiadomo, że norm nie spełniasz i mierzyć nawet nie trzeba. I tyle.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #1022
    Użytkownik Świeżak Avatar krystiano1997
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    AR 159 1.9 JTD
    Postów
    166

    Domyślnie

    [/QUOTE]
    Wtryski wymieniałeś czy regenerowałeś? A może były czyszczone ? Jaki koszt?[/QUOTE]Wtryski kupiłem używane, nie nadające się do użytku. Regeneracja, wymiana i koszt ich zakupu to w zaokrągleniu 2500 zł. Wszystko zrobione tak jak ma być, bo robił to Cinsoft.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez krystiano1997 ; 23-07-2018 o 21:04

  3. #1023
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2018
    Auto
    ALFA ROMEO159 2,4 JTDm Q4 KOMBI (w planach)
    Postów
    11

    Domyślnie

    No to byłem wczoraj na przeglądzie, porozmawiałem z diagnostą, który coś mówił że od 95' (czy jakoś tak) auta miały kata lub filtr i na dzień dzisiejszy przy przeglądzie muszą je mieć, inaczej lipa z pieczęcią. O łapówkach nie rozmawiałem.

  4. #1024
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomano
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    LLE
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD AR 159 1,9 jtd
    Postów
    403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bialy DWR Zobacz post
    No to byłem wczoraj na przeglądzie, porozmawiałem z diagnostą, który coś mówił że od 95' (czy jakoś tak) auta miały kata lub filtr i na dzień dzisiejszy przy przeglądzie muszą je mieć, inaczej lipa z pieczęcią. O łapówkach nie rozmawiałem.
    O tym jest mowa od poczatku .Musi zostac ori puszka a jej zawartosci nikt ci nie sprawdzi

  5. #1025
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomano Zobacz post
    O tym jest mowa od poczatku .Musi zostac ori puszka a jej zawartosci nikt ci nie sprawdzi
    Dokładnie, bo przepisy na to diagnoście nie zezwalają.



    W tym linku można przeczytać więcej: - Wycięte DPF-y? NIK przyznaje: służby niewiele mogą


    - - - Updated - - -

    Pamiętajcie jeszcze:

    Diesel - jedynie pomiar zadymienia dymomierzem
    Benzyna - pomiar wielu szkodliwych parametrów analizatorem spalin

    Realnie największe szanse na stratę dowodu rejestracyjnego mają silniki benzynowe. Najlepiej te, które już są na tyle stare by w normach się nie mieścić, a na tyle młode aby je normy obowiązywały. I tak faktycznie się dzieje tylko bardziej medialne jest opowiadanie o dieslach.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #1026
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Maksym
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 1.9 JTDm
    Postów
    19

    Domyślnie

    W pewnym warsztacie został usunięty DPF i miał zostać również usunięty z oprogramowania. Po niecałym miesiącu 2-3 razy po uruchomieniu silnika na chwilę świeciła kontrolka DPF a następnie znikła. W sobotę zaświeciła się i nie może zgasnąć. Rozumiem, że warsztat skiepścił sprawę i należy porządnie usunąć go z oprogramowania. Czy można jeździć w obecnym stanie bez przeszkód?

  7. #1027
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    187

    Domyślnie

    Cytat Napisał altexperte Zobacz post
    Czyli co? Te kontrole na zachodzie to legenda ?
    Chciałbym wybrać sięw przyszłym roku do Hamburga i myślę nad założeniem DPF od nowa.
    Dodatkowo rząd chce się zabrać za karanie za wycinki więc...

    PS. Da się zregenerować DPF gdy nie ma już w nim środka?

    - - - Updated - - -



    Wtryski wymieniałeś czy regenerowałeś? A może były czyszczone ? Jaki koszt?
    Jeżdżę po Hamburgu od 2 lat alfą. Bez dpfa jakieś 1.5 roku. Kontroli nie widziałem a wierz mi, dziennie 50km po Hamburgu się obracam. Teraz jest zakaz na dwóch ulicach gdzie tylko euro 6 może wjechać. Myślisz, że ktoś na to zwraca uwagę? Jeżdżą puki co a nikt nie sprawdza. A jeśli już to tylko dowód sprawdzają i chyba 35euro kary. Ciężarówki więcej. Jak mnie złapią to się pochwalę

  8. #1028
    Użytkownik Świeżak Avatar altexperte
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V oraz 166 JTD 2.4 10V
    Postów
    227

    Domyślnie

    Cytat Napisał shockwave93 Zobacz post
    Jeżdżę po Hamburgu od 2 lat alfą. Bez dpfa jakieś 1.5 roku. Kontroli nie widziałem a wierz mi, dziennie 50km po Hamburgu się obracam. Teraz jest zakaz na dwóch ulicach gdzie tylko euro 6 może wjechać. Myślisz, że ktoś na to zwraca uwagę? Jeżdżą puki co a nikt nie sprawdza. A jeśli już to tylko dowód sprawdzają i chyba 35euro kary. Ciężarówki więcej. Jak mnie złapią to się pochwalę
    Dzięki za informacje.

    Z ciekawości do znających się:

    1. Jeżeli zregeneruje DPF i zamontuję do auta z wyłączonym programowo wypalaniem na czas wypadu do Niemiec to mogę tak jechac te mniej więcej 2k km?

    2. Czy jeżeli mam taką samą sytuację czyli wyłączony programowo DPF to czy mogę wypalić go za pomocą wymuszenia z komputera w MultiECUScan ?


    Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

  9. #1029
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał altexperte Zobacz post
    2. Czy jeżeli mam taką samą sytuację czyli wyłączony programowo DPF to czy mogę wypalić go za pomocą wymuszenia z komputera w MultiECUScan ?
    Wymusić wypalanie możesz tylko na postoju i jest ono dość nieskuteczne (oczyści filtr w niewielkim stopniu), najbardziej efektywne jest wypalanie normalne - w czasie jazdy. Nie wiem czy będziesz w stanie wymusić wypalanie w przypadku programowego wyemulowania filtra.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #1030
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2018
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 159 JTDM 1.9 16V
    Postów
    29

    Domyślnie

    Panowie, ja również przymierzam się do wywalenia DPF, ale chciałbym go zastąpić czymś innym, tj. nie pozostawiać przelotu w postaci rury lub pustej puszki bez dpf i kat. Cel jest taki, żeby nie dymić z wydechu i żeby na przeglądzie od spodu wyglądało to w miarę wiarygodnie. Oryginalny filtr który posiadam chcę zachować na gorsze czasy lub na moment odsprzedaży auta. Tak więc moje pytanie brzmi, czy można wstawić w zamian np. katalizator środkowy od alfy 147/156, oczywiście od JTD i czy nie będzie to stanowiło problemu dla silnika, turbo, itp.
    Wygląda to tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kat147.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	43.5 KB
ID:	249802

    Oczywiście zaraz po przekładce mam zamiar pojechać na modyfikację softu. I tu kolejne pytanie - ktoś poleci jakiś godny uwagi warsztat we Wrocławiu do tego celu? Chodzi o to, żeby goście znali się na rzeczy i zrobili moda zgodnie ze sztuką, czyli tak jak zalecają to cinsoft i/lub @sdero.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 29-11-2018, 16:18
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory